Citroën chce vyhrát i v Turecku

V poločase mistrovství světa vládne spokojenost

Šíleně rychlým tempem dospěl kalendář mistrovství světa v rallye WRC 2008 do své poloviny. V Turecku v Kemeru se jede o víkendu 8. podnik a Citroën v něm bude mít dva vozy C4 WRC s posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí.

Dva stejné vozy povedou v barvách soukromé stáje PH Sport za podpory Citroën Sport Technologies Conrad Rautenbach – David Senior a Urmo Aava – Kuldar Sikk.

Po loňské absenci v kalendáři WRC se tedy Turecko vrací a připravilo velice podobný scénář i tratě jako předtím, včetně slavnostního startu a superspeciálky v Antalyi a Kermeru. Také tratě jsou identické s ročníkem 2006 – jede se na 360,12 km měřených v 19 rychlostních zkouškách.

„Po poučných lekcích v Řecku přichází Turecko a tahle rallye se vždy tváří jako méně náročná než Acropolis, ale rychlostní zkoušky jsou ještě tvrdší pro auta. Navíc zdejší počasí staví do hlavní role výběr pneumatik, zvláště na rychlostních testech v polohách s vysokou nadmořskou výškou,“ uvedl Olivier Quesnel, stájový šéf Citroën Sport.

Loeb čeká velký boj

Sébastien Loeb a Daniel Elena budou v Turecku hájit jednobodový náskok v čele šampionátu pilotů. „Turecko nebude snadné, tratě jsou velice rozmanité s velkým rozsahem náročnosti. Startoval jsem tu před třemi roky, neboť v roce 2006 mi v tom zabránilo zranění zad. Neměl by to ale pro mě být velký problém, protože tratě se oproti roku 2005 moc neměnily. Největší změnou jsou ale pneumatiky,“ tvrdí vítěz 41 rallye. „Úspěch tak hlavně závisí na tom, jak se nám povede výběr těch nejlepších pneumatik Pirelli. Daniel a já budeme mít opět to „potěšení“ vymetat trať, což by mohlo být hendikepem při vlhkých podmínkách. Díky práci lidí v Citroën Sport jsou naše auta konkurenceschopná a spolehlivá. To posiluje šance na vítězství pro nás i Citroën. Naším cílem je vítězství, ale očekáváme velký boj,“ uvedl Sébastien Loeb.

Sordo – volněji než v Řecku

Podobné zkušenosti mají i týmoví kolegové Dani Sordo a Marc Martí, „Bylo to právě v Turecku, kde jsem zajel svůj první nejrychlejší čas,“ říká Dani. „Mám jen jeden start v Turecku, ale byl pro mě velmi dobrý. Mám rád zdejší tratě. Můžete na nich jet poněkud volněji než třeba v Řecku, protože nejsou tak tvrdé pro vaše auto. Mám rád šotolinové tratě, ale ještě se musím učit přizpůsobivosti k pneumatikám. Náš vůz je schopen vítězit a všichni lidé v týmu mě budou tlačit stejně jako před dvěma týdny.“

Quesnel: Jako na horské dráze

Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Sport, přidal ještě bilanci dosavadního průběhu sezony před poločasem v Turecku. „Myslím, že můžeme sumarizovat sezonu z několika pohledů: šest měsíců, sedm rallye a pět vítězství! Sébastien a Daniel jsou v čele šampionátu s jednobodovým náskokem, Citroën je pouhé dva body za vedoucí pozicí v Poháru konstruktérů. První polovina sezony byla uspokojivá, i když jsme nezůstali ušetřeni smůly jako například v Jordánsku. Jsem ve funkci teprve krátce, ale je to jako na horské dráze. Samotná práce je zajímavá a úchvatná. Když se vám daří a máte úspěch, necítíte žádnou únavu, žádný tlak a učíte se s tím žít. Jednu věc obzvlášť oceňuji – a to je čekání na auto v servisním parku po vítězné rallye. Je to speciální chvíle, kdy se celý tým může podílet na oslavě ještě před oficiálním ceremoniálem.

S pěti vítězstvími ze sedmi soutěží mají Sebastien a Daniel zatím za sebou perfektní sezonu. Laťku povýšili až na 41 prvenství v kariéře a čím více je poznávám, tím víc vidím, jak se spolu doplňují. Dani a Marc se také zlepšili. Jsou již blízko toho, jet celou soutěž naplno a dosáhnout nějakého dobrého výsledku na šotolině.

Turecko je přelomem do druhé poloviny šampionátu a odstupy na špici jsou velmi malé. Čeká nás vyrovnaný boj, ale přesto v nás věřím. Z osmi zbývajících rallye jsou tři asfaltové. Séb a Dani byli tradičně na zpevněném povrchu vždy velmi dobří a zajistili tak týmu dobré výsledky. Dalším naším cílem ale bude také pomoci získat Sébastienovi první vítězství ve Finsku.“

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...