Citroën Cactus: nový přístup!

Citroën Cactus je více než koncept, je to skutečná vize toho, jak budou vypadat budoucí modely řady C.

Citroën Cactus: nový přístup!

Citroën zdůrazňuje

– že je nutné zbavit se všeho, co je nadbytečné, a dát větší důraz na všechno, co přispívá k pohodě. Žádoucí a přívětivý Citroën Cactus představuje novou esenci automobilu. Jedinečný design a současně snadné používání, pohodlí pro celou posádku a jednoduché užitečné technologie.

Citroën Cactus nabízí:

Čistý a funkční design:

  • radikálně zvolené stylové prvky pro větší užitek pro uživatele (odlehčení a aerodynamika),
  • technologický pohled a plynulé přechody ploch bez jakékoliv agresivity,
  • „Airbumps“ – grafické prvky, pomocí kterých lze vůz upravit dle vlastního vkusu a jejichž pružný povrch obsahuje vzduchové kapsle chránící karoserii.

Odvážná koncepce:

  • přehledné místo řidiče, u něhož jsou všechny ovladače seskupeny do 100 % digitálního rozhraní,
  • přední sedadla připomínající velkou pohovku, která nabízí větší komfort a pohodlí,
  • pravé přírodní materiály vytvářející elegantní pohodové prostředí.

Užitečné technologie:

  • pohon Hybrid Air pro úsporu nákladů a skromnější ekologický otisk,
  • okamžitá a intuitivní možnost připojení, zejména přístup na portál CITROËN Multicity Connect.

Vývoj Cactus:

Všechno začalo představením koncepčního vozu C-Cactus na frankfurtském autosalonu v roce 2007. Radikální koncepce vozu přinesla zásadní otázku: co nového motoristé od svých automobilů očekávají? Které funkce a služby jsou důležité? Inženýry a designéry to přivedlo ke zcela novému pohledu na zažité principy, a k novým řešením. Tento pragmatický přístup vyústil v odstranění všeho, co je nadbytečné, a k položení většího důrazu na všechno, co přispívá k pohodě. Výsledkem je manifest představený ve formě vozu Citroën Cactus. Konceptu, který je předzvěstí příštích modelů řady C. Ty se na scéně objeví v roce 2014.

Čistý a funkční design

Cílem designu koncepčního vozu Citroën Cactus bylo snoubit estetiku a praktičnost. Vůz je reakcí na snahu dosáhnout správných objemů a účinnosti i v těch nejmenších detailech. Designéři přijali přístup spočívající v ponechání jen toho zásadního, jeho následné optimalizaci pro dosažení přirozeně dokonalé formy. Díky tomu se oprostili od tradičních přístupů a vyzkoušeli si odvážná řešení přinášející skutečné výsledky.

Tvar vozu Citroën Cactus působí nově a přitom zcela samozřejmě, je snadno zapamatovatelný, podobně jako auta, která poznamenala svou epochu. Jeho styl je snadno identifikovatelný:

  • čisté a hladké plochy v perleťově bílém odstínu,
  • plynulé linie zamezující jakékoliv agresivitě,
  • splývavá střecha (bez sloupku) a zadní okénko,
  • kontrastní grafické prvky spojené s funkcí (ochrana pomocí „Airbumps“ v šedém odstínu Lama a texturovaně černé podběhy kol; přeprava předmětů na střeše s využitím černě nalakovaných střešních oblouků; prosvětlení kabiny díky velké prosklené střeše).

Na první pohled zaujme nový originální prvek: Airbump.

Tento grafický prvek je umístěn na bocích a náraznících. Jde o vyjádření nového přístupu, který designu dodává i funkčnost. Airbump navyšuje styl vozu Citroën Cactus, zvýrazňuje jeho charakter svou originalitou a možnostmi osobních úprav na míru. Navíc nabízí skutečnou ochranu proti agresivitě plynoucí z každodenního života. Zpracování „soft“ jeho pružného povrchu odolává škrábancům a má v sobě zabudované vzduchové kapsle tlumící nárazy.

Citroën Cactus nabízí také optimální proporce zvyšující účinnost a komfort řízení:

  • rozměry kompaktního sedanu (délka: 421 cm; šířka: 175 cm),
  • ideální profil z hlediska stylu, kdy je 1/3 plocha prosklená a 2/3 jsou plné,
  • vyšší světlá výška (21 cm), ale optimalizovaná výška pouhých 153 cm,
  • kratší převisy, díky nimž jsou kola umístěna až v rozích.

Ze stylu vozu Citroën Cactus vyzařuje technologie a kvalita provedení, vyhýbající se všem formám agresivity.

Čelní strana je předobrazem vizuální identity budoucích modelů řady C. Jejími charakteristickými rysy jsou:

  • hladké plochy, ze kterých vystupují výrazné stylizované šípy vytvářející logo značky,
  • plynulá kapota přecházející bez přerušení v blatníky,
  • technologický světelný podpis s denními světly s LED diodami a světlomety zabudovanými mezi Airbumps.

Zadní strana využívá stejný princip, se světly s LED diodami vytvářejícími 3D efekt, které jsou zabudovány do velkého Airbumpu chránícího zavazadlový prostor.

Tento jedinečný design s radikálními prvky je také příslibem příjemného, ergonomického a pohodlného interiéru. Absence bočních oken, zadního okna a prostředních sloupků vzbuzuje chuť prohlédnout si zcela nový typ interiéru, a to jak z hlediska architektury, tak z hlediska zpracování barev a materiálů.

Odvážná koncepce interiéru

Hlavním cílem je uvolnit prostor pro řidiče a posádku. Vyklidit kabinu a nabídnout jednoduchý a příjemný prostor, tedy větší pohodlí.

Štíhlá a plavná palubní deska úplně uvolňuje prostor u podlahy, spolujezdec na předním sedadle má k dispozici velkou odkládací přihrádku se snadným přístupem. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky 100% digitálnímu rozhraní a optimalizaci uspořádání místa řidiče:

  • sdružený přístroj byl nahrazen sedmipalcovým displejem,
  • ovládací tlačítka byla zrušena, místo nich se objevuje osmipalcový dotykový displej umožňující přístup ke všem funkcím (klimatizace, audio, navigace, služby na internetu a podpůrné prvky řízení),
  • airbag spolucestujícího byl přesunut do stropu,
  • byla zrušena tradiční řadicí páka, kterou nahradilo tlačítko ve spodní části palubní desky a páčky na volantu.

Tento nový přístup k architektuře interiéru se odrazil i na předních sedadlech, která se podobají pohovce pro větší komfort a příjemné sezení.

Většího komfortu bylo dosaženo i díky prosklené střeše s tepelnou izolací, která propouští světlo, ale ne teplo. Chrání proti UV paprskům díky vlastnostem, které jsou srovnatelné se slunečními brýlemi kategorie 4.

Dalším cílem bylo nabídnout na palubě elegantní a uvolněnou atmosféru. Díky vnitřnímu uspořádání se v kabině vytvořil značný prostor pro autentické přírodní materiály. Čalounění sedadel a dveří tvoří kombinace dvou materiálů odkazujících na současný nábytek: jde o modře melírovanou bavlnu a přírodní „velbloudí“ kůži (rostlinně vyčiněná kůže), kterou najdeme i na palubní desce a volantu.

Na svět zavazadel odkazuje horní odkládací přihrádka na palubní desce a kliky dveří, které designéři zpracovali podobně jako ozdobné prvky na cestovních zavazadlech.

Při přípravě této koncepce je nevedlo jen porozumění pro svět designu interiéru, ale i nový přístup k celému automobilu. Principy použité u vozu Citroën Cactus nabízejí nový zážitek spojený s naprosto pohodovým řízením, který se vrací k základní radosti a svobodě při přemisťování se automobilem. Radosti, kterou člověk sdílí s ostatními a kterou každodenně prožívá.

Nekomplikované technologie

Technologie použité ve voze Citroën Cactus se snadno používají, jsou úsporné a ekologické, všem přístupné a umožňující připojení nejrůznějších přístrojů. Jsou jednoznačně orientované směrem k novým potřebám motoristů.

Výsledkem tohoto přístupu je i nový pohon Hybrid Air. Toto plně hybridní řešení v sobě spojuje stlačený vzduch a hydrauliku s benzínovým motorem typu PureTech. S využitím mnohaletého know-how značky se podařilo dosáhnout zcela mimořádně nízké spotřeby, která je nižší než 3 l/100 km.

Tato technologie s nízkou ekologickou stopou (bez přídavné baterie) je cenově dostupná díky:

  • atraktivním provozním nákladům (úspora spotřeby o 45 % při jízdě po městě),
  • údržbě a opravám usnadněným díky spojení již vyzkoušených technologií,
  • zachovanému prostoru na palubě.

Digitální, dotykový systém s připojením na internet!

Všechny ovladače jsou seskupené na dotykovém osmipalcovém displeji umístěném uprostřed palubní desky. Displej je ergonomický, snadno se ovládá a poskytuje přístup ke službě Citroën Multicity Connect. Řidič a posádka mají k dispozici portál s aplikacemi na internetu, který na základě údajů získaných od vozu (počet ujetých kilometrů, rychlost, dojezd, pozice GPS,…) poskytuje informace přizpůsobené potřebám posádky (upozornění na rizikové oblasti, umístění čerpacích stanic, zajímavá turistická místa, atd.).

Když položíte otázky novým způsobem, dojdete k novým řešením

Tím, že Citroën Cactus představuje nový přístup k designu, architektuře a technologiím, nabízí novou syntézu, optimistické pojetí, které splňuje očekávání všech, kdo touží po tom, aby v sobě automobil spojoval snadné používání a potěšení z jízdy.

Citroën Cactus je atraktivní vůz, ve kterém se budete cítit dobře. Vůz přinášející radost, kterou budete rádi sdílet:

  • „Simple to live“… Odvážná koncepce a intuitivní technologie,
  • „Simple to love“… Funkční design zamezující jakýmkoliv formám agresivity,
  • „Simple to Share“… Přátelský interiér a rozhraní s ovládáním řízení a s připojením.

Značka Citroën

– byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, který se opírá koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce jeden elektromobil „Full Electric“ a vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 8 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.

.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA přichází s novou generací víceúčelových vozů  pro své značky Peugeot, Citroën a Opel/Vauxhall

Skupina PSA přichází s novou generací...

Pokračování produktové ofenzívy skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass; Jeden program vyvinutý pro tři různé vozy odpovídající různým postavením jednotlivých značek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...