Citroen C5 Break s motorem 2,0 HDI a šestistupňovou převodovkou v testu redakce

K pohodlné jízdě s prostorným Citroenem C5 Break významně přispívá jeho světově známé hydropneumatické odpružení již třetí generace a bohatá výbava.

     Hydropneumatické odpružení – Hydroactive III plus předčilo mé očekávání. Světlá výška C 5 je nezávislá na zatížení vozu. Výška vozu je variabilní – automaticky se mění v závislosti na rychlosti a stylu jízdy a kvality vozovky. Při vyšší rychlosti se světlá výška vozu vpředu sníží více než zadní, čímž se nejen sníží těžiště vozu, ale i sníží odpor vzduchu a tím sníží spotřeba paliva a současně se zvýší bezpečnost jízdy. Při špatné vozovce a nižší rychlosti se naopak výška vozidla zvýší, aby jízdní vlastnosti zůstaly optimální. Systém Hydroactive III plus obsahuje přídavný snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, který na základě údajů uvedených snímačů vyhodnocuje stav vozovky a individuální styl vedení vozu řidičem a zabezpečuje v souladu s uvedenými údaji přesné dodržování stopy vozidlem a maximálně bezpečnou jízdu téměř bez naklánění. I větší nerovnosti vozovky jsem mnohdy vůbec nepocítil. Změnu může učinit i za jízdy pomocí tlačítka. Pomocí tlačítek může řidič volit vyšší výšku vozu při jízdě po velmi špatných vozovkách (do rychlosti do 40 km/h), maximální výšku vozu při výměně pneumatiky anebo minimální výšku při nakládání či vykládání a při opravách v dílně. Významnou skutečností oproti předchozím generacím hydropneumatického pérování je, že nový systém pérování Hydroactive III plus je bez nároků na údržbu v průběhu pěti let anebo 200 000 km.

Citroen C5 Break s motorem 2,0 HDI a šestistupňovou převodovkou v testu redakce
Citroen C5 Break s motorem 2,0 HDI a šestistupňovou převodovkou v testu redakce
Citroen C5 Break s motorem 2,0 HDI a šestistupňovou převodovkou v testu redakce

Citroen C 5 Break přes svou větší délku svým zdařilým designem působí elegantně a i dynamicky. To je důsledkem mírného sklonu kapoty s téměř stejným sklonem na ní navazujícího čelního rozměrného skla a nízkou kapotou s velkými předními světlomety a při bočním pohledu dozadu zužující se výška oken bočních dveří s plynule na ně navazujícím třetím bočním oknem. Široké lišty okolo celého vozu visuelně nejen snižují výšku vozu, ale současně výrazně prodlužují jeho délku. Tyto lišty přirozeně ochrání karoserii především při parkování ve městě. Celkově lze design Citroenu C5 Break hodnotit i když s výraznými osobitými prvky jako spíše klasicky elegantní .

     Interiér C 5 Break poskytuje nadprůměrný prostor jak pro všech pět cestujících tak pro náklad. Přes prostorný vnitřek je vůz útulný a cestování je v něm příjemné. Uvítal jsem jako řidič vyšší posez a pohodlná sedadlo. Ergonomické řešení palubní desky a umístění všech sdělovačů a ovládačů je bez chyby. Kladem pro cestující je řada praktických odkládacích schránek a prostor. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky rozměrným zadním vyklápěcím dveřím, jeho objem se z 563 litrů po sklopení zadních sedadel zvětší na 1658 litrů.

Testovaný Citroen C5 Break měl čtyřválcový šestnáctiventilový Turbo diesel 2,0 HDi s výkonem 100 kW (138 k) při 4 000 ot/min. a s maximálním točivým momentem 320 Nm při 2 000 ot/min. Převodovku měl šestistupňovou manuální. Výrobce udává maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10 sekund. Výkon motoru plně dostačuje i pro dynamickou jízdu. Motor ochotně zrychluje již od 1 800 ot/min a je velmi dobře odhlučněn včetně odhlučnění podvozku v celém průběhu otáček, takže hladina hluku je v interiéru vozu nízká. Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km což je o 0,3 litrů méně než udává výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.

Podvozek je konstrukčně velmi dobře vyřešen, hydropneumatické odpružení – Hydroactive III plus mně umožnilo rychlé projíždění prudkých zatáček a to i na nekvalitních silnicích. Vůz přesně držel stopu, řízení vozu bylo příjemné díky posilovači řízení s variabilním účinkem, který se mění podle rychlosti vozidla. K pocitu bezpečí při vedení vozu přispívají systémy: elektronický stabilizační systém ESP, protiprokluzový systém ASR, EBD, ABS, EBD a EBA.

     Základní cena Citroenu C 5 Break s motorem 2,0 HDi s šestistupňovou převodovkou je ve výbavě Exclusive 941 000 Kč včetně DPH. (Do konce února je cena snížena o 190 000 Kč, tedy na 751 000 Kč.)

Výbava Exclusive je bohatá, v základní ceně obsahuje mimo jiné čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, průběžný hlavový/okenní airbag pro cestující na předních i zadních sedadlech, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce a výškově seřiditelné a sklopné přední loketní opěrky, palubní počítač, dále systémy výše již uvedené, elektrické sekvenční ovládání předních i zadních oken s ochranou proti přiskřípnutí, elektricky nastavitelná asférická vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brždění, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, Bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací, výsuvné ostřikovače světlometů, přední mlhové světlomety, automatickou klimatizaci s nezávislou regulací levé a pravé strany, atermické přední sklo, audiosystém s CD s ovládáním pod volantem a přípravou na telefon, hliníkové disky kol a řadu dalších komfortních položek výbavy..

Citroen C 5 Break má ve výběru benzinové motory 1,8 a 2,0 l, oba s 16 V a šestiválcový motor 3,0. S  motorem 1,8 je dodáván ve výbavě X, s motorem 2,0 je možné volit výbavu SX anebo Exclusive, objednat lze i automatickou převodovku. S motorem 3,0 je dodáván pouze v nejvyšší výbavě Exclusive a pouze s automatickou převodovkou.

Citroen C 5 Break je dodáván s naftovými šestnáctiventilovými HDi motory: 1,6 l, 2,0 l a 2,2 l. S motorem 1,6 je dodáván ve výbavě X, s motorem 2,0 je možné volit výbavu SX anebo Exclusive, objednat lze i automatickou převodovku. S motorem 2,2 je dodáván pouze v nejvyšší výbavě Exclusive s manuální nebo automatickou převodovkou.

Ceny Citroenu C 5 Break jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 727 000 Kč do 1 056 000 Kč. (Do konce února 2007 jsou modely Citroenu Break v rámci akčních cen sníženy o 160 000 Kč a některé o 190 000 Kč.)

     Na všechny uvedené modely platí dvanáctiletá záruka na prorezavění a tříletá záruka na lak.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...