TEST: Citroen C1 1.2 Airscape – Go City, Go

Citroen C1 – přináší optimistickou odpověď na potřeby městské mobility. Alespoň tak o něm mluví automobilka na svém webu www.citroen.cz . Ale je to skutečně tak? Je to ideální auto do města? Lepší než soused z Mladé Boleslavi? Go City, go …

Citroen C1 Airscape

Citroen C1 Airscape

Nemohl jsem si tím nadpisem a úvodem nerýpnout do nejmenší Škodovky. Pro mnohé synonymum dokonalosti, nízkých cen za servis a opravy, … a hlavně, je to české auto.

Jenže kdo si dělal srovnání cen s konkurencí, ví své. Nedávno mi kamarád volal, jestli je normální, že za garanční prohlídku (Octavia II. gen) při 60 tkm u autorizovaného dealera Škody, po něm chtějí  více než 8 tisíc korun …

A české auto? Pokud chcete malé české auto, tak je vaší jedinou volbou Citroen C1 (Peugeot 108, Toyota Aigo) !!! Protože malá (německým VW vlastněná) Škodovka Citigo se dělá v Bratislavě (společně s koncernovými sourozenci VW Up! a Seat Mii) a v Nošovicích je zatím nejmenším modelem ix20. Takže všichni vlastenci pozor … pokud malé české auto – volba je jasná/jediná … 🙂

Ale zpět k otázce, jaká je nová C1.

c1 7 c1 6 c1 5 c1 4 c1 3

Poprvé jsem ji viděl vloni na Autosalonu v Ženevě a zaujala mě hlavně jedna věc. Narozdíl od předchozí generace C1 vypadají kolínská „trojčata“ (tedy C1, Aigo a 108) odlišně. Každý model má svůj styl. A to je dobře.

Nebudu hodnotit které, v Kolíně vyráběné, auto je hezčí. To je hodně subjektivní, někomu se líbí to a druhému zase něco jiného. Musím jen říct, že na mě C1 působí, narozdíl od 108 a Aiga, nejvíc „drsňácky“. Má takový rošťácký výraz 🙂 a oprávněně. K testu jsme dostali zapůjčen vůz s benzínovým tříválcovým motorem 1.2 PureTec. A je to opravdový městský „chuligán“. S ním totiž není žádný rozjezd z křižovatky nudný. Jedná se o velmi pružnou jednotku. Vzhledem k nízké váze auta (v základu má lehce přes 800kg) a výkonu 82 koní je o zábavu postaráno. Můžete samozřejmě pěkně pomalu vyjet z křižovatky, ale je o hodně zábavnější nas..štvat a potrápit vedle stojícího majitele auta s označením GT, GTI, RS, turbohypermegasuperHTP … která má sice výkon třeba 180 koní, ale také čato dvojnásobnou váhu. Često jsem si připadal jako malý Jarda … prostě tohle auto vám umí vykouzlit úsměv na rtech. A nejen tím zrychlením. Jde i to tu mrštnost v městské džunlgi. Ideální auto třeba do Prahy. Stačí malá mezera a není problém s parkováním. Navíc auto má v každém rohu jedno kolo a tak i méně zkušení řidiči nebudou mít problém s tím někam zacouvat. A když by přeci – dá se objednat zadní couvací kamera.

Ale nejde jen o „pražáky“. I jiným může být hej. Dovedu si C1 představit jako druhé auto do rodiny. Na každodenní dojíždění do práce. Po okreskách se spotřebou okolo 4 litrů ideál. Nebo auto pro „mladé“. Kufr na víkendové výlety stačí a když na to přijde, na dálnici zvládne v pohodě i tachometrových 160 km/h.

c1 1

Když jsme u mládežníků …. C1 má docela povedený multimediální systém. Jednoduché přehledné menu a ovládání hlasitosti na klasický otočný „čudlík“. Sláva! Když hraje v rádiu vaše oblíbená písnička, nemusí spolujezdec nic přepínav v Menu „systému“. Celá ta věc má ovšem jedno ale…. Koncern PSA (Citroen – Peugeot) se chlubí funkcí „Mirror Screen“.

Na videu to vypadá skvěle. Ale na to, aby se vám zrcadlil obraz vašeho chytrého telefonu na 7 palcovém dotykovém displeji auta … nečekejte. Zkoušel jsem ho spojit se svým telefonem jedné ovocnářské firmy a … prostě musíte používat kompatibilní aplikace. A ty stojí … jednak hodně peněz (pokud jde o navigaci) a pak za nic. Daleko lepší je používat například kontakty a funkce telefonu přes klasické integrované bluetooth rozhraní. Pokud máte v telefonu svou vlastní navigaci (třeba Sygic, TomTom nebo chcete používat klasické Mapy) tak smůla.

Prostě CarPlay od Applu nebo Android Auto Googlu to není.

Ale jinak funguje výborně, je přehledné a i zvuk z reproduktorů je na danou třídu auta velmi dobrý.

A skvělá je i plátěná střecha. Tu bych také zvolil při konfiguraci auta. Můžete si ji otevřít nechat volné nebe nad hlavou třeba jen pro přední dvě sedadla. Nebo auto provzdušnit celé.

c1 10

Malé věci jsou často milé a šikovné. A to vše platí i o této C1 …

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...