TEST: Citroen C1 1.2 Airscape – Go City, Go

Citroen C1 – přináší optimistickou odpověď na potřeby městské mobility. Alespoň tak o něm mluví automobilka na svém webu www.citroen.cz . Ale je to skutečně tak? Je to ideální auto do města? Lepší než soused z Mladé Boleslavi? Go City, go …

Citroen C1 Airscape

Citroen C1 Airscape

Nemohl jsem si tím nadpisem a úvodem nerýpnout do nejmenší Škodovky. Pro mnohé synonymum dokonalosti, nízkých cen za servis a opravy, … a hlavně, je to české auto.

Jenže kdo si dělal srovnání cen s konkurencí, ví své. Nedávno mi kamarád volal, jestli je normální, že za garanční prohlídku (Octavia II. gen) při 60 tkm u autorizovaného dealera Škody, po něm chtějí  více než 8 tisíc korun …

A české auto? Pokud chcete malé české auto, tak je vaší jedinou volbou Citroen C1 (Peugeot 108, Toyota Aigo) !!! Protože malá (německým VW vlastněná) Škodovka Citigo se dělá v Bratislavě (společně s koncernovými sourozenci VW Up! a Seat Mii) a v Nošovicích je zatím nejmenším modelem ix20. Takže všichni vlastenci pozor … pokud malé české auto – volba je jasná/jediná … 🙂

Ale zpět k otázce, jaká je nová C1.

c1 7 c1 6 c1 5 c1 4 c1 3

Poprvé jsem ji viděl vloni na Autosalonu v Ženevě a zaujala mě hlavně jedna věc. Narozdíl od předchozí generace C1 vypadají kolínská „trojčata“ (tedy C1, Aigo a 108) odlišně. Každý model má svůj styl. A to je dobře.

Nebudu hodnotit které, v Kolíně vyráběné, auto je hezčí. To je hodně subjektivní, někomu se líbí to a druhému zase něco jiného. Musím jen říct, že na mě C1 působí, narozdíl od 108 a Aiga, nejvíc „drsňácky“. Má takový rošťácký výraz 🙂 a oprávněně. K testu jsme dostali zapůjčen vůz s benzínovým tříválcovým motorem 1.2 PureTec. A je to opravdový městský „chuligán“. S ním totiž není žádný rozjezd z křižovatky nudný. Jedná se o velmi pružnou jednotku. Vzhledem k nízké váze auta (v základu má lehce přes 800kg) a výkonu 82 koní je o zábavu postaráno. Můžete samozřejmě pěkně pomalu vyjet z křižovatky, ale je o hodně zábavnější nas..štvat a potrápit vedle stojícího majitele auta s označením GT, GTI, RS, turbohypermegasuperHTP … která má sice výkon třeba 180 koní, ale také čato dvojnásobnou váhu. Često jsem si připadal jako malý Jarda … prostě tohle auto vám umí vykouzlit úsměv na rtech. A nejen tím zrychlením. Jde i to tu mrštnost v městské džunlgi. Ideální auto třeba do Prahy. Stačí malá mezera a není problém s parkováním. Navíc auto má v každém rohu jedno kolo a tak i méně zkušení řidiči nebudou mít problém s tím někam zacouvat. A když by přeci – dá se objednat zadní couvací kamera.

Ale nejde jen o „pražáky“. I jiným může být hej. Dovedu si C1 představit jako druhé auto do rodiny. Na každodenní dojíždění do práce. Po okreskách se spotřebou okolo 4 litrů ideál. Nebo auto pro „mladé“. Kufr na víkendové výlety stačí a když na to přijde, na dálnici zvládne v pohodě i tachometrových 160 km/h.

c1 1

Když jsme u mládežníků …. C1 má docela povedený multimediální systém. Jednoduché přehledné menu a ovládání hlasitosti na klasický otočný „čudlík“. Sláva! Když hraje v rádiu vaše oblíbená písnička, nemusí spolujezdec nic přepínav v Menu „systému“. Celá ta věc má ovšem jedno ale…. Koncern PSA (Citroen – Peugeot) se chlubí funkcí „Mirror Screen“.

Na videu to vypadá skvěle. Ale na to, aby se vám zrcadlil obraz vašeho chytrého telefonu na 7 palcovém dotykovém displeji auta … nečekejte. Zkoušel jsem ho spojit se svým telefonem jedné ovocnářské firmy a … prostě musíte používat kompatibilní aplikace. A ty stojí … jednak hodně peněz (pokud jde o navigaci) a pak za nic. Daleko lepší je používat například kontakty a funkce telefonu přes klasické integrované bluetooth rozhraní. Pokud máte v telefonu svou vlastní navigaci (třeba Sygic, TomTom nebo chcete používat klasické Mapy) tak smůla.

Prostě CarPlay od Applu nebo Android Auto Googlu to není.

Ale jinak funguje výborně, je přehledné a i zvuk z reproduktorů je na danou třídu auta velmi dobrý.

A skvělá je i plátěná střecha. Tu bych také zvolil při konfiguraci auta. Můžete si ji otevřít nechat volné nebe nad hlavou třeba jen pro přední dvě sedadla. Nebo auto provzdušnit celé.

c1 10

Malé věci jsou často milé a šikovné. A to vše platí i o této C1 …

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...