Citroën C – Elysée na mistrovství světa WTCC Hungaroring (2.- 4. května 2014)

V prvním nedělním závodu zvítězil Yvan Muller a na druhém místě dojel José – María López, v druhém závodu nedosáhli piloti Citroënu na stupně vítězů.

1citrohungavikend800

V průběžném pořadí mistrovství světa WTCC

– je José-María López na vedoucí pozici mezi piloty, Yvan Muller je na druhém a Sébastien Loeb na třetím místě. V Poháru konstruktérů je Citroën Total stále na prvním místě, na druhém místě je Honda a na třetím Lada.

V prvním závodu rozhodl start

Po suchých podmínkách během kvalifikačních jízd bylo nedělní počasí vrtkavé a tak se oba závody jely brzy odpoledne. Přes noc totiž přišel velký liják, který ustal až několik hodin před startem. Když zhasla červená světla, Yvan Muller a José – María López využili své pozice na startovním roštu a usadili se na čele závodu. Sébastien Loeb skončil hned v první zatáčce v obležení soupeřů. Pilot Citroënu C – Elysée WTCC číslo 9 končil první kolo na sedmém místě za jezdci v pořadí Muller, López, Monteiro, Tarquini, Bennani a Michelisz. Yvan Muller kontroloval vedení, ale Pechito López mu odrážel tlak soupeřů. Mezitím se Sébastien Loeb zkoušel dostat přes Norberta Michelisze. I přes veškeré úsilí dostál Hungaroring své pověsti a neviděl už další předjížděcí manévry. Yvan Muller stvrdil své druhé vítězství sezony, José – María López dojel druhý a na podium se vešel ještě Tiago Monteiro.

Po krátké přestávce se auta vrátila na závodní dráhu k druhému závodu

– Kvůli obrácenému startovacímu roštu museli Loeb, López a Muller začínat z 8., 9. a 10. pozice. Gianni Morbidelli vedl v první zatáčce před piloty v pořadí Tiago Monteiro, Hugo Valente (který odstartoval z pole position) a Tom Coronel. Yvan Muller stihl ještě vklouznout mezi své týmové kolegy a zaujmout pátou pozici před José – María Lópezem. Ještě jednou Sébastien Loeb zaváhal při volbě nejlepší stopy a figuroval na 9. pozici. Velmi rychle se Morbidelli, Monteiro a Valente vzdálili balíku pronásledovatelů, zatímco Muller a López nemohli najít způsob, jak předjet Coronela. To bylo rozhodující pro to, že piloti Citroënu už se nestihli prodrat na pozice zaručující stupně vítězů.

Co řekli po skončení závodů

Yves Matton:

„Když uvážíme povahu okruhu a kompenzační zátěž před závodem, byl to nakonec pro nás pozitivní víkend. Můžeme být spokojení s třemi starty v kvalifikaci a prvním a druhým místem v závodě číslo 1. Bylo nám jasné, že vrátit se na pódium ve druhém závodě je nemožné. Jedinou příležitostí k tomu byly pouze starty. Pak už nebylo možné předjíždět ani v jednom závodě. Co nám ale závodní víkend ukázal? Že všechny týmy se vyrovnávají na podobnou výkonnostní úroveň. To je dobrý signál pro zbytek sezony.“

Yvan Muller:

„Věděli jsme, že na tomto okruhu je rozhodující start. V prvním závodě jsem zaútočil a udržel si vedení před Josém. Když se ke mně opět vrátil, ukázal jsem mu, jak jsem schopný reagovat. Musel jsem k tomu pošetřit v několika posledních kolech pneumatiky a pak zaznamenat další vítězství. Vždycky jsem na Hungaroringu vyhrál první závod a je krásné v tom pokračovat. Jsem také spokojený s 5. místem ve druhém startu. Nemusí to být vždy jen pódium, které vám zajistí vyhrát celý šampionát.“

José-María López:

„Yvan byl tento víkend v každém ohledu lepší. Ale po třech závodních víkendech jsem v čele celkového pořadí mistrovství, a to je víc, než jsem doufal před začátkem sezony! I když je tady téměř nemožné předjetí, diváci viděli zajímavé závody, což je dobré pro šampionát celkově.“

Sébastien Loeb:

„Měl jsem dva těžké starty: pokaždé jsem si vybral tu horší variantu. V prvním závodě, když jsem viděl, že moji soupeři byli semknuti uvnitř, pokusil jsem se je předjet vnějškem. Nakonec jsem ale skončil v balíku. Abych nedopadl stejně i podruhé, snažil jsem se najet po vnitřní straně v druhém závodě, ale opět jsem byl předjet z druhé strany. Nevím, jestli to přičítat nedostatku zkušeností a úspěchu, ale díky mým startům jsem byl mimo hru. Doufám, že si to vynahradím další víkend na Slovensku!“

 

Výsledky WTCC – Hungaroring

Závod 1

  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 14 kol
  2. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +1’’282
  3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +8’’961
  4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +13’’980
  5. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +14’’747
  6. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +16’’672
  7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +17’’475
  8. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +22’’863
  9. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +27’’891
  10. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +36’’287

 Závod 2

  1. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) 14 kol
  2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +0’’350
  3. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +1’’206
  4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’104
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’435
  6. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’605
  7. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +6’’306
  8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +7’’828
  9. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +8’’308
  10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +8’’842

 

Mistrovství světa WTCC – pořadí pilotů

  1. José-María López 115
  2. Yvan Muller 105
  3. Sébastien Loeb 84
  4. Tiago Monteiro 65
  5. Gabriele Tarquini 48

 

Mistrovství světa WTCC – Pohár konstruktérů

  1. Citroën Total 271
  2. Honda 172
  3. Lada 112

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...