Citroën C – Elysée na mistrovství světa WTCC Hungaroring (2.- 4. května 2014)

V prvním nedělním závodu zvítězil Yvan Muller a na druhém místě dojel José – María López, v druhém závodu nedosáhli piloti Citroënu na stupně vítězů.

1citrohungavikend800

V průběžném pořadí mistrovství světa WTCC

– je José-María López na vedoucí pozici mezi piloty, Yvan Muller je na druhém a Sébastien Loeb na třetím místě. V Poháru konstruktérů je Citroën Total stále na prvním místě, na druhém místě je Honda a na třetím Lada.

V prvním závodu rozhodl start

Po suchých podmínkách během kvalifikačních jízd bylo nedělní počasí vrtkavé a tak se oba závody jely brzy odpoledne. Přes noc totiž přišel velký liják, který ustal až několik hodin před startem. Když zhasla červená světla, Yvan Muller a José – María López využili své pozice na startovním roštu a usadili se na čele závodu. Sébastien Loeb skončil hned v první zatáčce v obležení soupeřů. Pilot Citroënu C – Elysée WTCC číslo 9 končil první kolo na sedmém místě za jezdci v pořadí Muller, López, Monteiro, Tarquini, Bennani a Michelisz. Yvan Muller kontroloval vedení, ale Pechito López mu odrážel tlak soupeřů. Mezitím se Sébastien Loeb zkoušel dostat přes Norberta Michelisze. I přes veškeré úsilí dostál Hungaroring své pověsti a neviděl už další předjížděcí manévry. Yvan Muller stvrdil své druhé vítězství sezony, José – María López dojel druhý a na podium se vešel ještě Tiago Monteiro.

Po krátké přestávce se auta vrátila na závodní dráhu k druhému závodu

– Kvůli obrácenému startovacímu roštu museli Loeb, López a Muller začínat z 8., 9. a 10. pozice. Gianni Morbidelli vedl v první zatáčce před piloty v pořadí Tiago Monteiro, Hugo Valente (který odstartoval z pole position) a Tom Coronel. Yvan Muller stihl ještě vklouznout mezi své týmové kolegy a zaujmout pátou pozici před José – María Lópezem. Ještě jednou Sébastien Loeb zaváhal při volbě nejlepší stopy a figuroval na 9. pozici. Velmi rychle se Morbidelli, Monteiro a Valente vzdálili balíku pronásledovatelů, zatímco Muller a López nemohli najít způsob, jak předjet Coronela. To bylo rozhodující pro to, že piloti Citroënu už se nestihli prodrat na pozice zaručující stupně vítězů.

Co řekli po skončení závodů

Yves Matton:

„Když uvážíme povahu okruhu a kompenzační zátěž před závodem, byl to nakonec pro nás pozitivní víkend. Můžeme být spokojení s třemi starty v kvalifikaci a prvním a druhým místem v závodě číslo 1. Bylo nám jasné, že vrátit se na pódium ve druhém závodě je nemožné. Jedinou příležitostí k tomu byly pouze starty. Pak už nebylo možné předjíždět ani v jednom závodě. Co nám ale závodní víkend ukázal? Že všechny týmy se vyrovnávají na podobnou výkonnostní úroveň. To je dobrý signál pro zbytek sezony.“

Yvan Muller:

„Věděli jsme, že na tomto okruhu je rozhodující start. V prvním závodě jsem zaútočil a udržel si vedení před Josém. Když se ke mně opět vrátil, ukázal jsem mu, jak jsem schopný reagovat. Musel jsem k tomu pošetřit v několika posledních kolech pneumatiky a pak zaznamenat další vítězství. Vždycky jsem na Hungaroringu vyhrál první závod a je krásné v tom pokračovat. Jsem také spokojený s 5. místem ve druhém startu. Nemusí to být vždy jen pódium, které vám zajistí vyhrát celý šampionát.“

José-María López:

„Yvan byl tento víkend v každém ohledu lepší. Ale po třech závodních víkendech jsem v čele celkového pořadí mistrovství, a to je víc, než jsem doufal před začátkem sezony! I když je tady téměř nemožné předjetí, diváci viděli zajímavé závody, což je dobré pro šampionát celkově.“

Sébastien Loeb:

„Měl jsem dva těžké starty: pokaždé jsem si vybral tu horší variantu. V prvním závodě, když jsem viděl, že moji soupeři byli semknuti uvnitř, pokusil jsem se je předjet vnějškem. Nakonec jsem ale skončil v balíku. Abych nedopadl stejně i podruhé, snažil jsem se najet po vnitřní straně v druhém závodě, ale opět jsem byl předjet z druhé strany. Nevím, jestli to přičítat nedostatku zkušeností a úspěchu, ale díky mým startům jsem byl mimo hru. Doufám, že si to vynahradím další víkend na Slovensku!“

 

Výsledky WTCC – Hungaroring

Závod 1

  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 14 kol
  2. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +1’’282
  3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +8’’961
  4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +13’’980
  5. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +14’’747
  6. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +16’’672
  7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +17’’475
  8. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +22’’863
  9. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +27’’891
  10. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +36’’287

 Závod 2

  1. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) 14 kol
  2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +0’’350
  3. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +1’’206
  4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’104
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’435
  6. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’605
  7. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +6’’306
  8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +7’’828
  9. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +8’’308
  10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +8’’842

 

Mistrovství světa WTCC – pořadí pilotů

  1. José-María López 115
  2. Yvan Muller 105
  3. Sébastien Loeb 84
  4. Tiago Monteiro 65
  5. Gabriele Tarquini 48

 

Mistrovství světa WTCC – Pohár konstruktérů

  1. Citroën Total 271
  2. Honda 172
  3. Lada 112

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...