Češi berou autobazary útokem a nakupují čím dál tím více na úvěr

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku.

Důvodem jsou především nízké sazby RPSN

– a ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA říká:

„Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156.609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172.870 Kč. Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115.887 Kč v roce 2013 na 126.737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130.936 Kč.“ Statistika AutoESA přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.

„Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky AutoESA dále ukazují

– na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří

– model ŠKODA Octavia II, 2,0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1,6 TDI (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014).

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback

SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi...

Sportovně elegantní design a ještě vyšší hospodárnost, cx pouhých 0,25 Nejvyšší výkon 300 kW, dojezd až 446 kilometrů* podle WLTP Nové digitální světlomety Matrix LED poprvé u sériové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES ELEKTRIFIKUJE S E-TENSE PAŘÍŽ!

E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES...

Po dobu tří týdnů pařížský hotel Molitor bude hostit společnost DS Automobiles. Tento ikonický avantgardní prostor odstartuje strategii elektrifikace této značky prostřednictvím modelů DS 3...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zveřejnil náhled studie plug-in SUV, kterou představí na autosalonu v LA

Hyundai zveřejnil náhled studie plug-in...

Koncepční SUV ztělesňuje inovativní design ekologického kompaktního SUV s emocionálním nábojem vizionářského crossoveru do města Studie SUV bude mít hybridní pohon s možností vnějšího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zakládá obchodní jednotku pro podporu městské mobility a představuje koncepční motocykl e-Scooter

SEAT zakládá obchodní jednotku pro...

SEAT Urban Mobility se zaměří na vývoj řešení pro městskou mobilitu Společnost představuje koncepční motocykl e-Scooter se 100% elektrickým pohonem SEAT vystavuje koncept nové elektrické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologická auta? Evropa nad ČR vede až desetinásobně. Poměr má změnit podpora státu i počet plniček

Ekologická auta? Evropa nad ČR vede až...

Rozdíl v zájmu o alternativní pohony ve firmách je mezi Evropou a Českou republikou propastný. Zatímco v Evropě se nějaké alternativní vozidlo nachází ve 21 procentech firemních autoparků,...