Češi berou autobazary útokem a nakupují čím dál tím více na úvěr

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku.

Důvodem jsou především nízké sazby RPSN

– a ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA říká:

„Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156.609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172.870 Kč. Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115.887 Kč v roce 2013 na 126.737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130.936 Kč.“ Statistika AutoESA přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.

„Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky AutoESA dále ukazují

– na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří

– model ŠKODA Octavia II, 2,0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1,6 TDI (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014).

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT PARTNER : International Van Of The Year 2019

Nový PEUGEOT PARTNER : International Van...

Nový PEUGEOT PARTNER získal ve středu 19. září v Hannoveru titul International Van Of The Year 2019. Toto ocenění je uznáním práce týmů značky Peugeot a jejich odměnou za úsilí vynaložené...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo odteď pro každého? Opravdu – alespoň pro všechny, kdo vlastní herní konzoli Xbox One. V prostředí nejmladší, v pořadí již sedmé verze závodní videohry Forza Motorsport se nyní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA zveřejnila designové skici nového modelu KODIAQ RS

ŠKODA zveřejnila designové skici...

ŠKODA KODIAQ RS přenáší moderní a sportovně-emocionálně laděný design do SUV palety české značky Výrazné prvky dotvářejí dynamické ladění prvního SUV v rodině RS Světová premiéra...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KONCEPČNÍ VŮZ PEUGEOT e-LEGEND

KONCEPČNÍ VŮZ PEUGEOT e-LEGEND

#Unboring the future Protože nuda není součástí naší DNA, protože samočinnost neznamená monotónnost a protože  přechod na nové zdroje energií nevymaže 120 let automobilové historie,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone FleetPulse, nejmodernější digitální řešení pro údržbu, pomáhá vozovým parkům udržovat vozidla v dobrém technickém stavu

Bridgestone FleetPulse, nejmodernější...

Zjednodušení provozních činností ve vozovém parku, prodloužení doby provozu vozidel a snížení nákladů na jejich údržbu Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a...