Češi berou autobazary útokem a nakupují čím dál tím více na úvěr

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku.

Důvodem jsou především nízké sazby RPSN

– a ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA říká:

„Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156.609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172.870 Kč. Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115.887 Kč v roce 2013 na 126.737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130.936 Kč.“ Statistika AutoESA přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.

„Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky AutoESA dále ukazují

– na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří

– model ŠKODA Octavia II, 2,0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1,6 TDI (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014).

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Sport slaví páté vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu

Audi Sport slaví páté vítězství ve...

2012, 2014, 2015, 2017 a 2019: Audi R8 LMS zvítězilo od roku 2009 ve 45 % ročníků největšího vytrvalostního závodu na světě Audi Sport Team Phoenix projel cílem jako první s posádkou Pierre...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vrcholné výkony: Audi SQ8 TDI

Vrcholné výkony: Audi SQ8 TDI

Nejvýkonnější vznětový motor na evropském trhu – V8 Biturbo s 435 k Vysoká úroveň jízdní dynamiky díky stabilizaci bočního náklonu, řízení všech kol a sportovnímu diferenciálu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na dovolenou jedině s náhradním autoklíčem!

Na dovolenou jedině s náhradním...

Jeden ztracený nebo nefunkční autoklíč dokáže překazit plány na pohodovou dovolenou. Možná kvůli němu budete muset zrušit plánovaný výlet, nebudete se moci dostat zpátky do hotelu a nebo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PŘEHLÍDKA DS AUTOMOBILES NA PARIS FASHION WEEK®

PŘEHLÍDKA DS AUTOMOBILES NA PARIS...

Společnost DS Automobiles s potěšením oznamuje partnerství s Fédération de la Haute Couture et de la Mode v rámci týdne módy Paris Fashion Week® a týdnů Haute Couture. DS Automobiles a módní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot ve Francii zahajuje elektrickou ofenzívu

Peugeot ve Francii zahajuje elektrickou...

Peugeot ve Francii spustil ofenzívu elektrifikace své modelové řady a zahájil příjem objednávek elektrických a hybridních vozů. Od 7. června je tak ve Francii možné objednat nový Peugeot 208 /...