Češi berou autobazary útokem a nakupují čím dál tím více na úvěr

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku.

Důvodem jsou především nízké sazby RPSN

– a ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA říká:

„Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156.609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172.870 Kč. Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115.887 Kč v roce 2013 na 126.737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130.936 Kč.“ Statistika AutoESA přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.

„Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky AutoESA dále ukazují

– na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří

– model ŠKODA Octavia II, 2,0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1,6 TDI (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014).

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely Peugeot v čele tří segmentů

Modely Peugeot v čele tří segmentů

Peugeot v ČR navázal na rekordní loňský rok dalšími úspěšnými měsíci, navíc s markantními nárůsty. V únoru Peugeot registroval 1227 vozů, dosáhl podílu na trhu 6,01 % a 4. pozice na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO hlavním partnerem Centra Paraple, které si letos připomíná 25 let své existence

ŠKODA AUTO hlavním partnerem Centra...

Mladoboleslavská automobilka se stává hlavním partnerem Centra Paraple, jemuž zapůjčila 3 osobní automobily Centrum Paraple letos slaví 25 let své existence, se značkou ŠKODA spolupracuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily

ŠKODA AUTO vybuduje v České republice 7...

Investice přibližně 32 milionů euro do výstavby nabíjecích stanic pro elektromobily ve třech českých závodech ŠKODA AUTO do roku 2025 Více než 300 dobíjecích bodů je již v interním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Premiéra Michelin v Ženevě: MICHELIN Pilot Sport 4 SUV – nová sportovní pneumatika pro luxusní SUV

Premiéra Michelin v Ženevě: MICHELIN...

Během mezinárodního autosalonu v Ženevě představila firma Michelin inovativní sportovní pneumatiku MICHELIN Pilot Sport 4 SUV pro vysokovýkonné vozy SUV. Pneumatika bude k dispozici v 53 rozměrech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nevšední možnosti originálního příslušenství: Nový SEAT Tarraco nabídne širokou škálu personalizace a příplatkové výbavy

Nevšední možnosti originálního...

SEAT s modelem Tarraco úspěšně vstoupil do segmentu velkých SUV Tarraco nabídne širokou škálu jedinečné personalizace, kvalitu, prvotřídní design i moderní konektivitu Nabídka zahrnuje jak...