BMW představí tento měsíc dvoumístný silniční sportovní vůz M3 GTR

Silniční verze BMW M3 GTR zůstává technicky velmi těsně spjatá se závodním vozem.

Závodní verze tohoto auta jde v závodech American Le Mans Series od vítězství k vítězství. Flexibilní výrobní potenciál BMW umožňuje malosériovou výrobu s možností schválení pro provoz na pozemních komunikacích.


BMW představí tento měsíc dvoumístný silniční sportovní vůz M3 GTR

U dvoumístného BMW M3 GTR byly použity části karoserie z uhlíkových vláken. Konstruktéři zcela upustili od komfortní výbavy, čímž podstatně snížily hmotnost vozu. Extrémně lehký motor V8 odpovídá v základních rysech závodní verzi a i po úpravách podle předpisů týkajících se výfukových plynů a hluku, má ve své civilní verzi vysoký výkon.

Kvůli snížení hmotnosti jsou, stejně jako u závodního vozu, střecha, zadní křídlo, přední a zadní spodní spoiler z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny. Aerodynamiku BMW M3 GTR optimalizují spolu se zadním křídlem prodloužený přední a zadní spodní spoiler. Optimální teplotu výkonného motoru zajišťují přídavné chladicí otvory v kapotě motoru.


BMW M3 GTR má dále snížený a sportovně vyladěný podvozek. Kompaktní motor umožňuje ideální rozdělení hmotnosti v automobilu, což společně s 19-palcovými pneumatikami zaručuje vynikající ovladatelnost.


Tato exkluzivita vyžaduje vysoce kvalifikovanou ruční práci, cena BMW M3 GTR je vysoká – cca 8 milionů Kč, avšak úměrná mimořádné technice tohoto auta.


Silniční verze BMW M3 je 462 cm dlouhé, 178 cm široké a 134 cm vysoké. Světlost má pouze 95 mm a pohotovostní hmotnost 1350 kg.


Osmiválcový vidlicový nepřeplňovaný motor 4,0 litru čtyři vačkové hřídele uložené v hlavách válců, které pohánějí v každém válci čtyři ventily. Motor o maximálním výkonu více než 258 kW (350 k) při 7250 ot/min. dosahuje nejvyšší točivý moment 365 Nm při 5000 ot/min.


BMW M3 má dvoukotoučovou sportovní spojku, šestirychlostní manuální převodovku a variabilní uzávěrku diferenciálu M. Brzdy má vnitřně chlazené a děrované brzdové kotouče. Pneumatiky vpředu 225/40-19 s velikostí ráfků 8″x19″, vzadu 255/35-19 s velikostí ráfků 9,5″x19″ a kované hliníkové ráfky s deseti dvojitými paprsky.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Richard Gonda a Joel Eriksson vybojovali v GT Open skvělé čtvrté místo

Richard Gonda a Joel Eriksson vybojovali v...

Česká stáj Šenkýř Motorsport se v mezinárodní konkurenci seriálu GT Open na okruhu Spa-Francorchamps neztratila, právě naopak. Jezdecká dvojice Richard Gonda a Joel Eriksson měla nakročeno...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

VIDEO – BMW X4, M8 Gran Coupé, M2,...

O novinkách stáje BMW si na ženevském autosalonu povídal Viktor Tamayo s panem Davidem Haidingerem.