


Jednotka TFSI se zdvihovým objemem 2,5 litru v Audi TT RS plus je vysokovýkonným motorem.
V porovnání s výchozí variantou dosahuje pětiválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem o 15 kW vyššího výkonu. Maximum točivého momentu 465 N.m je o 15 N.m vyšší. Přenos hnací síly zajišťuje podle volby zákazníka buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo sedmistupňová převodovka S tronic s bleskově rychlým řazením. Dvouspojková převodovka je navíc vybavena funkcí Launch Control, která při rozjezdu z klidu optimalizuje akceleraci. Trvalý pohon všech kol quattro pracující s lamelovou spojkou přenáší hnací sílu motoru suverénně na vozovku za všech podmínek.
TT RS plus slučuje pozoruhodným způsobem dynamiku a hospodárnost. Za charakteristického zvukového doprovodu pětiválce „vystřelí“ verze Coupé s převodovkou S tronic z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy, s manuálním řazením za 4,3 s. Roadster toto cvičení zvládne za 4,2 sekundy (s manuálním řazením: 4,4 s). Nejvyšší rychlost je u všech variant elektronicky omezena na 280 km/h. Coupé s převodovkou S tronic vystačí v průměru s pouhými 8,5 litry paliva na 100 km, u verze Roadster je 8,6 litru na 100 km.
Novinka Audi vděčí za tyto špičkové hodnoty nejen četným opatřením na zvýšení účinnosti, ale především také lehké karoserii s konstrukcí ASF (Audi Space Frame), u níž je přední část vozu zhotovena z hliníku a zadní část z ocelového plechu. Coupé s mechanickou převodovkou váží včetně pohonu všech kol quattro pouhých 1450 kilogramů a jeho výkonová hmotnost činí 5,5 kg/kW (4,0 kg/k). U verze Roadster to je 5,7 kg/kW (4,2 kg/k).
S výkonem motoru si v každé situaci hravě poradí vysokovýkonná brzdová soustava. Přední náprava je osazena odvrtávanými brzdovými kotouči s čtyřpístkovými pevnými třmeny. Audi TT RS plus jezdí na 19“ litých kolech s pětipaprskovým designem ve stylu rotoru. Kola jsou lakována černou barvou s kontrastními okraji ráfků v červeném odstín. Pneumatiky mají rozměr 255/35. Na přání je k dispozici systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride. Přítlak na zadní nápravě zvyšuje pevně montované přítlačné křídlo.
K vizuální diferenciaci přispívá také maska chladiče Singleframe
– jejíž kosočtvercová mřížka má lesklou povrchovou úpravu v barvě antracitu, zatímco ozdobný rámeček má vzhled matného hliníku. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Obě větve sportovní výfukové soustavy, jejíž akustická klapka zesiluje zvukový projev motoru, jsou zakončeny oválnými černými koncovkami. Stylistický paket Carbon zušlechťuje vzhled motorového prostoru a hlavice řadicí páky, resp. páky voliče, je ozdobena prstencem se vzhledem hliníku a logem TT RS plus.
Model TT RS Plus přijde na český trh v květnu tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.