Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě

Na 26. setkání Wörthersee Tour, známém také jako „sraz GTI“, které se nedávno uskutečnilo, představila značka Audi novou studii otevřeného vozu.

Cíl, který si při vývoji tohoto konceptu inženýři stanovili, bylo dosažení puristické čistoty nejvyššího stupně. Žádné čelní sklo, žádné A-sloupky, žádná střecha – místo toho jen extrémně nízký štít kolem celého interiéru, který připomíná klasický speedster. Ochranné rámy známé z TT Roadsteru byly zachovány, ale v nižším provedení o stejné výšce jakou mají sedadla.

Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě
Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě
Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě

Přídi dominuje jednodílná maska chladiče s hliníkovými prvky, která TT clubsport dělá opticky ještě plošší než ve skutečnosti je. Čtyři kruhy nejsou umístěny na masce jako na většině modelů značky Audi, ale až výše na kapotě. Velké vstupy na přídi přivádí vzduch k výkonnějšímu motoru TFSI®. Světla pro denní svícení ze světelných diod přitahují zraky kolemjdoucích kdekoliv se TT clubsport quattro objeví. Jasně viditelný tlumič výfuku z ušlechtilé oceli je výrazným prvkem zadního nárazníku a společně s difuzorem podtrhuje sportovní charakter vozu. Dvojice koncovek výfuku připomíná sériové sportovní modely značky Audi jako je například RS 4.

Boční pohled byl záměrně ponechán bez výrazných rušivých prvků a dokonce i dveřní kliky bude pozorovatel hledat marně. Koncept TT clubsport quattro je otevírán dálkovým ovládáním. Rozměry vnějších zpětných zrcátek byly také minimalizovány. Kola z lehkých slitin o průměru 20“ s pneumatikami o rozměru 265/30 R20 zvýrazňují muskulaturní vzhled studie, podobně jako rozchod kol zvětšený o 80 mm ve srovnání s produkční verzí Audi TT. Širší jsou dokonce i lemy blatníků.

Karoserie je nalakována v šedém laku Daytona Grey, který se nejprve objevil na modelech RS 4 a S8. Exteriér je vyveden ve tmavých odstínech šedé, kontrastujících s maskou chladiče a dalšími prvky v ocelově lesklém provedení. Oranžové brzdové třmeny symbolicky spojují exteriér s oranžovým interiérem.

Posádce jsou k dispozici skořepinová sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, která řidiči a spolujezdci poskytují výbornou oporu i při extrémních jízdních situacích – třeba na závodním okruhu.

Velkorysé uplatnění hliníku v interiéru je pro vozy Audi charakteristické. Začíná u volantu zdobeném dvojitými rameny z tohoto lehkého kovu. Pokračuje u perforovaných pedálů z hliníkové slitiny, které usnadňují ovládání a současně šetří hmotnost. Hliníková opěrka nohou je připravena jak pro řidiče tak i pro spolujezdce. Řadicí páku převzatou z Audi R8 s hliníkovou hlavicí je radost uchopit.

Designéři Audi přišli s originálním nápadem v oblasti integrace mobilní zábavy. Do prostředního ze tří centrálních výdechů ventilace umístili rozhraní pro MP3 přehrávač BeoSound 2 od renomované firmy Bang & Olufsen.

Přístrojový štít je velmi odlišný od toho, který je v produkční verzi Audi TT. Pohledy přitahují vertikálně orientované ručky palubních přístrojů i jejich originální grafika. Hodiny i ukazatel počtu najetých kilometrů jsou v takovém automobilu nadbytečné, a tak je na přístrojovém štítu nenajdete. Tady jde o čistý požitek z jízdy.

Audi TT clubsport quattro: TT ve své nejčistší podobě

Závodní charakter Audi TT clubsport quattro je podtržen použitou technikou. Konstruktéři Audi vsadili studii pod kapotu motor 2.0 TFSI s ještě větším výkonem, než 260 koní u vrcholné verze Audi S3. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva překonává třísetkoňovou hranici. Díky pozměněnému sacímu potrubí bylo možno z agregátu, který byl ve své kategorii v letech 2005 a 2006 zvolen motorem roku, dosáhnout ještě vyššího výkonu. Ten je přenášen na všechna čtyři kola. TT clubsport quattro je tak prvním čtyřválcovým Audi TT nové generace, které je vybaveno pohonem všech kol.

Dvouspojková převodovka S tronic řadí rychlostní stupně prakticky bez přerušení toku výkonu a umožňuje možnost manuální volby řidiče.

Kdokoli otevře kapotu spatří fascinující motorový prostor bez kabelů a pomocných zařízení, která obvykle kazí estetický dojem. Motorový prostor je designérsky velmi čistě provedený. Z tohoto důvodu byla jednotka ABS, komponenty klimatizace a filtr s aktivním uhlím přemístěny. Sportovní vzduchový filtr zajišťuje dostatečný přísun vzduchu do motoru. Výfukový systém byl přepracován tak, aby odpovídal sportovním vlastnostem vozu po výkonové i zvukové stránce.

Poprvé jsou na Audi TT použity keramické brzdy, které vykazují nevadnoucí opakované brzdné výkony a dramatická zpomalení.

Audi TT clubsport quattro je puristickým strojem kombinujícím výkon sportovního automobilu s jedinečným designem. Zůstává současně původním Audi TT, stejně tak jako ukazuje, co vše je možné vytvořit z tak fantastického sériového vozu. Výroba malé série tohoto prototypu je v současné době zvažována.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...