Audi Steppenwolf jezdí po silnici i v terénu

Po úspěchu Audi allroad quattro na evropských trzích představila automobilka další všestranný koncept terénního vozu Audi Steppenwolf.

Audi Steppenwolf naznačuje, jak si návrháři představují výkonný kompaktní vůz pro silnice i do terénu a zúročují tak dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol. Třídveřový čtyřmístný prototyp pohání zážehový šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 165 kW/225 k, který se na všechna čtyři kola přenáší šestistupňovou manuální převodovkou.


Audi Steppenwolf jezdí po silnici i v terénu

Výkon mezi přední a zadní kola rozděluje elektronicky řízená spojka Haldex, která zaručuje, že v okamžiku prokluzu předních kol se adekvátní část výkonu začne okamžitě přenášet na zadní kola. Dobrou trakci za obtížných podmínek dále zaručuje elektronická závěra diferenciálu EDS. V kritických situacích zasahuje do činnosti brzd a motoru ještě elektronický stabilizační systém ESP.

Vysoký výkon a mohutný točivý moment 320 Nm zaručují prototypu největší rychlost přes 230 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod osm sekund.


Jednou z mnoha technických specialit je čtyřstupňové pneumatické odpružení kol vycházející z technologie použité u modelu Audi allroad quattro. Elektronicky řízené pneumatické odpružení kol mění svoji výšku ve čtyřech krocích v celkovém rozsahu 60 mm, tzn. od 163 mm do 223 mm. Světlá výška se upravuje buď samočinně – v závislosti na rychlosti jízdy – nebo manuálně tlačítkem na přístrojové desce.


Audi Steppenwolf jezdí po silnici i v terénu

Dalším zajímavým prvkem je parkovací brzda, jejíž elektronicky řízený elektrohydraulický systém využívá tlakového vedení a brzdových pístků kotoučových brzd zadních kol. Řidič zajišťuje vůz stisknutím tlačítka na palubní desce. V tom okamžiku pustí hydraulické čerpadlo do okruhu zadních brzd brzdovou kapalinu pod tlakem 80 barů a speciální jednocestné ventily zaručí, že tlak zůstává stálý.

Řidič a spolujezdci sedí ve výrazně anatomicky tvarovaných sedadlech oddělených středovým tunelem, posez i uspořádání přístrojů připomíná spíše výkonné sportovní vozy. Přístup k dvěma komfortním místům v zadní části vozu usnadňují široké dveře a speciální systém sklápění a posouvání předních sedadel, který se osvědčil u Audi A3.


Překvapivě objemný zavazadlový prostor v zádi je dobře přístupný do strany odklápěcími zadními dveřmi. Sklo zadního okna lze elektricky zcela zapustit do dveří zavazadlového prostoru, pod jehož podlahou se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo. V případě potřeby se vysunuje ve speciální elektricky ovládané zásuvce.


Audi Steppenwolf je unikátním prototypem do všech podmínek. Přináší si mnoho z luxusních sedanů Audi i z jejich legendárních soutěžních automobilů. Mimořádný zájem veřejnosti je pro německou automobilku Audi důležitým vodítkem k případnému zavedení sériové výroby.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...