Audi S6/S6 Avant doplňují sérii „S“

Nabídku sportovně laděných modelů S3, S4 a S8 obohacují nové vozy Audi S6/S6 Avant, které se začnou prodávat již v listopadu 1999 na našem trhu. Tento model, který se veřejnosti představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu, završuje nabídku celé „S“ série automobilky Audi.

Audi S6/S6 Avant doplňují sérii

Vozy série Audi „S“ vždy vynikaly svými výkony a jízdní dynamikou. Nové modely Audi S6/S6 Avant nejsou výjimkou. K jejich pohonu slouží osmiválcový benzinový motor o objemu 4,2 litru s výkonem 250 kW/340 k při 7000 ot/min. Prakticky už od volnoběžných otáček má řidič k dispozici točivý moment 300 Nm, svého nejvyššího momentu 420 Nm pak vidlicový osmiválec s pětiventilovou technikou dosahuje již při 3400 ot/ min.

Stejně jako u ostatních vozů Audi „S“ série, mají i nové modely S6/S6 Avant stálý pohon všech čtyř kol. Za normálních podmínek se výkon motoru přenáší na kola přední a zadní nápravy v poměru 50:50. Jakmile však dojde ke změně ideálních adhezních podmínek, zasáhne centrální diferenciál Torsen a poměr přenášeného výkonu se může změnit až na 70:30 ve prospěch jedné či druhé nápravy. Výkon vidlicového osmiválce se na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky nebo pětistupňové samočinné převodovky Tiptronic.


Z klidu na umí Nové modely Audi S6/S6 Avant dosáhnou rychlost 100 km/h za 5,7 sekund. Maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 250 km/h. Přes tyto špičkové dynamické parametry oceňují znalci velmi příznivou průměrnou spotřebu výkonného osmiválce, která činí pouze 14,1 1/100 km.


Nové modely Audi S6/S6 Avant technicky vycházejí z vozů Audi A6 4.2 quattro. Zavěšení kol však bylo sníženo a větším sedmnáctipalcovým litým kolům Avus musely být přizpůsobeny i podběhy. Audi S6 je díky tomu asi o 8 cm širší a je také o necelé 4 cm delší, než model Audi A6. Řada dílů z hliníku, např. kapota motoru a oba přední blatníky snižují pohotovostní hmotnost modelu Audi S6/S6 Avant. Ke snížení hmotností o dalších 10,8 kg přispělo také použití hliníku pro výrobu předního a zadního pomocného rámu.


Audi S6/S6 Avant doplňují sérii

Vysokým výkonům motoru Audi S6/S6 Avant odpovídá i brzdová soustava vozu. U všech kol jsou namontované bohatě dimenzované brzdové kotouče s vnitřním chlazením a hliníkovými třemeny, do brzdového okruhu je zařazen tandemový posilovač HP2, citlivý protiblokovací systém ABS a elektronický dělič brzdných sil EBV. Kromě toho nad stabilitou jízdy bdí další elektronická zařízení, jako elektronický stabilizační systém ESP a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS.

Vozy Audi řady „S“ nikdy nedávaly své výkony příliš okázale najevo. Až na některé designérské detaily se jen minimálně liší od svých běžných sourozenců. Výrazné přídi Audi S6/S6 Avant dominuje šedočerná mřížka chladiče s typickým znakem vozů Audi „S“ série a xenonové světlomety, které jsou součástí standardní výbavy. K charakteristickým detailům patří také např. chromované kryty zpětných zrcátek a dvojice koncovek výfuků z leštěného ocelového plechu u krajů karoserie.


V interiéru zaujmou přední sportovní sedadla Recaro, čalouněná kombinací kůže a umělého semiše Alcantara, která mají vysouvací přední část sedáku. Nastavení sedadel, včetně tuhostí bederní opěrky, je ovládáno elektricky. Kůží je obšitý i věnec tříramenného sportovního volantu. Do standardní výbavy patří i citlivý alarm-systém.


Bezpečnostní výbava vozů Audi S6/S6 Avant obsahuje dvojici čelních a bočních airbagů, samonavíjecí bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači napětí v pásu. Na přání je možné Audi S6 vybavit dvojicí průběžných hlavových airbagů SIDEGUARD a bočními airbagy i u zadních sedadel.


Cena Audi S6/S6 Avant začíná od 2 630 000 Kč včetně DPH.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...