Audi A6 nové generace se představuje

Špičkové technologie, vyšší výkon a jízdní vlastnosti, nový design, vyšší luxus i bezpečí.

Nejdůležitější novinkou značky Audi i celého segmentu prestižních vozů vyšší střední třídy bude v letošním roce Audi A6 nové generace.


Audi A6 nové generace se představuje
Audi A6 nové generace se představuje
Audi A6 nové generace se představuje
Audi A6 nové generace se představuje

Audi A6 nové generace se od svých předchůdců na první pohled liší novým stylistickým pojetím především předních partií. Nová „á-šestka“ dostala jednodílnou masku chladiče, která se stává charakteristickým znakem všech nově uváděných modelů značky Audi. Mohutná maska chladiče a nepřehlédnutelný V-prolis, táhnoucí se po celé délce kapoty motoru, umocňují dynamický image nového modelu, stejně jako např. klenutá linie střechy, díky které silueta nového Audi A6 připomíná velká kupé. Vysoko posazená linie boků propůjčuje vozu dynamický vzhled, nízko umístěná koncová světla vozidlo opticky tisknou k vozovce.

Nové Audi A6 je dlouhé 492 cm, široké 186 cm a vysoké 146 cm, je tedy delší i širší než jeho předchůdce. Rozvor se prodloužil o 83 mm až na 2843 mm, z čehož těží především cestující na zadních sedadlech, kteří mají ve všech směrech více volného prostoru. Zavazadlový prostor má objem 546 litrů.


O výjimečném postavení Audi A6 svědčí také provedení a výbava interiéru. Po Audi A8 dostalo systém MMI (Multi Media Interface), jehož ovládací terminál na středové konzoli umožňuje několika tlačítky snadno řídit všechna elektronická zařízení vozu, jako jsou např. autorádio, měnič CD, na přání dodávaná televize, mobilní telefon nebo satelitní navigační přístroj s DVD. MMI interface je propojený s 6,5palcovým monochromatickým, nebo 7palcovým barevným displejem, umístněným v palubní desce ve stejné výšce jako rychloměr a otáčkoměr, takže řidič má displej přesně v zorném poli.


Do standardní výbavy nových modelů Audi A6 patří také např. automatická dvouzónová klimatizace, elektromechanická parkovací brzda a stěrače s dešťovým senzorem.


Nové Audi vyjíždí s pěti podélně uloženými motory – třemi zážehovými a dvěma vznětovými TDI, přičemž všechny plní emisní limity normy Euro 4. Základním motorem je nový zážehový šestiválec V6 o objemu 2,4 l a výkonu 130 kW/177 k, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm.


O stupínek výš stojí nový dvacetičtyř ventilový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 188 kW/255 k, vybavený technologií přímého vstřikování benzinu do válců. Jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 330 Nm; na výborném průběhu točivého momentu má největší zásluhu plynulé nastavování vačkových hřídelů a sací potrubí proměnné délky.


Vrcholem nabídky je pak vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 246 kW/335 k, který vychází ze sportovního Audi S4. Točivý moment tohoto agregátu dosahuje hodnoty 420 Nm.


Na vyznavače vznětových motorů myslí nové Audi A6 nabídkou šestiválcového 3.0 TDI, který se chlubí vysokým výkonem 165 kW/225 k a především mohutným točivým momentem 450 Nm, jež je k dispozici už při otáčkách 1400 min-1!


Ve druhé polovině roku 2004 škálu pohonných jednotek obohatí moderní turbodiesel 2.0 TDI se vystřikováním systému „čerpadlo-tryska“. Výkon tohoto čtyřválce činí 103 kW/140 k, maximální točivý moment 320 Nm. Díky mimořádně nízké spotřebě dokáže Audi A6 2.0 TDI ujet na jedno naplnění nádrže bez problémů přes 1100 km.


Modely Audi A6 mají sériově manuální šestistupňovou převodovku, nebo šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic. V nabídce je i známá bezestupňová převodovka multitronic, spojující přednosti automatické a manuálně řazené převodovky. Novinkou v konstrukci převodovky multitronic je možnost manuálního řazení sedmi předem pevně naprogramovaných poměrů – „rychlostních stupňů“.


Modely poháněné motory 3.2 FSI a 3.0 TDI je možné vybavit šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, vozy poháněné motory 4.2 V8 a 3.0 TDI mají standardně stálý pohon všech čtyř kol quattro, který si mohou objednat i zájemci o model poháněný zážehovým motorem 3.2 FSI. Systém quattro přináší maximální požitek z dynamické jízdy i maximální míru aktivní bezpečnosti. Tu povyšuje i standardní montáž protiblokovacího systému brzd a elektronického stabilizačního systému ESP poslední generace s brzdovým asistentem a elektronickým děličem brzdných sil EBV. Ochranu cestujících zajišťuje vedle mimořádně pevné karoserie (její torzní tuhost vzrostla v porovnání s předchozím modelem o více než 34 %) také šestice airbagů a aktivní opěrky hlav u předních sedadel. Čelní airbagy se v závislosti na síle nárazu naplňují buď naplno, nebo jen částečně.


S výkony motorů dobře korespondují možnosti vyspělého podvozku – novinka stáje Audi má vpředu sofistikovanou čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny. Příjemný pocit z ovládání vozu umocňuje i přesné řízení s posilovačem servotronic, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.


V roce 2005 se v nabídce řady Audi A6 objeví také pneumatické odpružení s adaptivními tlumiči. Vlastnosti podvozku bude možné měnit podle přání řidiče a stylu jízdy, nastavování charakteristik podvozku se bude provádět prostřednictvím systému MMI.


Nové Audi A6 je prvním představitelem své značky, který může být na přání vybaven adaptivními xenonovými světlomety, jejichž světelný paprsek se v závislosti na poloze volantu a rychlosti jízdy natáčí do zatáček a mnohem lépe je osvětluje, takže řidič může rychleji reagovat na případné překážky.


Dalším prvkem výbavy na přání, který dosud nemá žádný jiný produkční automobil na světě, je „denní“ osvětlení vozu pomocí technologie LED, které – na rozdíl od běžných tlumených světel – spotřebovává jen minimum energie a pomáhá tedy šetřit palivo a tím i životní prostředí.


Bezpečnost cestování především na dálnicích zvýší na přání dodávaný adaptivní tempomat (dostupný v roce 2005), který dokáže samočinně udržovat odstup od vpředu jedoucích vozů. Užitečný je i systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách.


Svým expresívním designem, výraznou dynamikou jízdy a špičkovou technikou otevírá nové Audi A6 další kapitolu své veleúspěšné historie.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru UYUNI – TUPIZA opět vítězně

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru...

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě  maratonské etapč s dalším umístěním na 1. a 2. místě a je v čele Rallye Dakar. Ve druhé části maratonské etapy letošní Rallye Dakar – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již dnes v pondělí 15. ledna a potrvá celý týden až do neděle 21.ledna

Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již...

Značka Peugeot v ČR pravidelně zahajuje nový rok akcí „7 dní Peugeot“. Letošní prodejní žně připadnou na lednový týden od 15. do 21.1. – a opět přinesou bohatě vybavené vozy za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na Peugeotu 3008DKR Maxi vítězí v etapě do Uyuni a přebírá vedení Dakaru

7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na...

Po odpočinkovém dni v La Paz se posádky vydaly na jednu z nejnáročnějších jízd celé Rallye Dakar! První 425 km dlouhý úsek maratonské etapy – v které se musí posádky obejít dva dny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné české anketě Ekologické auto roku 2018

Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné...

Každodenní provoz s nulovými emisemi  – dojezd na jedno nabití akumulátorů až 300 kilometrů. O vítězi Volkswagen e-Golfu pro rok 2018 – rozhodla  odborná porota v rámci ankety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Ford Motor Company oznámila uzavření nové smlouvy o poskytování rozšířené technické a finanční podpory svému dlouholetému partnerovi, týmu M-Sport

Společnost Ford Motor Company oznámila...

Tým  Ford M-Sport v roce 2017 získal v mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích mistrovský titul v hodnocení posádek i týmů. M-Sport nasazuje ve světovém šampionátu vozy Ford...