Aleš Loprais v druhé etapě v prachu a bez pohonu 4×4 a čelního skla – VIDEO!!!

Povzbuzen úspěchem v první etapě, v níž dovedl svou Královnu 69 do cíle na druhém místě, vyrazil Aleš Loprais do druhého pokračování dakarské rallye.

Průběh druhé etapy:

A stejně jako všichni ostatní závodníci měl před sebou pořádný fičák. Po startu ze San Luis přivedl spojovací úsek dlouhý 304 kilometry závodníky k pohoří Sierra Nevado. To poté všichni obkroužili ve čtyřsetkilometrovém obchvatu. Ze všech stran si tak mohli závodníci prohlédnout vulkán Payún s výškou přes tři a půl kilometru či jezero Laguna de Llancanelo s přírodní rezervací. Na kochání ale čas nebyl. Organizátoři totiž připravili jednu z nejrychlejších etap rallye, která se však ukázala i jako záludná. Měřený úsek začal na hliněném podkladu, který po přibližně 40 kilometrech vystřídala kamenitá vložka. Aleš Loprais spolu s vítězem první etapy Mardejevem vyrazili jako první a zhruba po dvou hodinách ostrého závodění to pro českou posádku vypadalo velmi nadějně – průběžné výsledky je zaznamenávaly na prvním místě, byť jen o pět vteřin před Mardejevem.

Poté ale vedoucímu duu přestalo přát štěstí. Nejprve dorazila zpráva o nehodě Mardejeva. Posádka Kamazu se nemohla dostat z kabiny, ale měla štěstí v neštěstí. Nizozemec De Rooy se ukázal, více než čtvrthodinu pomáhal osádce dostat se ven. Pomoc soupeři v nouzi je gesto, které se cení.

Šedé a nezvykle tvrdé pískové duny v Nihuilu potrápily i Aleše Lopraise. Do cíle v San Rafaelu chvátal s rozbitým čelním sklem a na 14. místě. Nakonec z toho byla podle oficiálního webu závodu ztráta na vítězného De Rooye 45 minut a 5 vteřin. V celkovém pořadí to znamená, že Aleš Loprais je za vedoucím De Rooyem, který včera po úpravách času dojel první, na sedmém místě. Jeho ztráta je 43 minut a 46 vteřin.

Náš pilot Aleš Loprais popisuje co se na trati vlastně odehrálo:

“Ahoj všem do Česka. I když to možná vyzní divně, ale dnešek bych nazval šťastnou etapou. Bohužel krátce po startu nám odešel pohon 4×4. Celou dobu jsem přemýšlel, jak projedeme posledních 80 km dun, které nás čekaly. S 9,5 tunovým truckem je to opravdu loterie, kterou jsme nakonec vyhráli, i když jsme při ní ztratili v písku spoustu času. Další adrenalinový moment přišel zhruba 30 km po startu, kdy nám v top speedu protivítr vytlačil okno do kabiny, které prasklo. Museli jsme zastavit, sklo vykopnout a pokračovat v prachu úmorných 370 km! Jen v brýlích. Během dne jsme předjeli desítky aut v plné rychlosti. Jednou rukou držíte volant, druhou si kryjete oči a hlavu před létajícími kameny od před vámi jedoucích vozidel. Nacpali jsme dnes do sebe kila prachu, ale etapu ve zdraví dojeli. Pohon 4×4 bude zítra opraven, proto dnešek byl opravdu šťastným dnem.”

Dnes je na programu 3. etapa ze San Rafaelu do San Juanu.

A dneška by se měli obávat ti, kdo neradi výšky. Výhled totiž bude skoro na celou Jižní Ameriku. Posádky aut a kamionů se během třetí etapy čtyřikrát vyšplhají do tříkilometrové nadmořské výšky, závodníky na motorkách a čtyřkolkách čeká na cestě ze San Rafaelu do San Juanu dokonce výstup do výšky 4 300 metrů nad mořem. Horský terén pod vrcholem sopky Aconcaquy (6 962 m. n. m.) znovu dokonale prověří připravenost a technickou zdatnost všech účastníků. A po celodenním škrábání se do vrchu čeká všechny v závěru měřeného úseku dlouhého 301 kilometrů prudký sešup. Během posledních pár kilometrů sklesají kamiony a auta z dvou a půl kilometru přibližně do osmi set metrů, motocyklisté budou klesat z více než čtyřkilometrové výšky do 1 700 metrů. Rozdílná cílová nadmořská výška ukazuje, že bivak se letos na Dakaru poprvé rozdělí. Depo motorkářů bude izolované.

Videa, která díky špatnému připojení dorazila teprve dnes ráno, z první a druhé etapy můžete shlednout zde:

http://www.youtube.com/user/LopraisTatraTeam

nebo si zvolte video č. 1

 

Přejeme všem, aby neztráceli nervy při sledování velkého závodu, možná i díky špatně fungujícím a včera pro nás všechny naprosto nepochopitelně se tříštícím informacím na oficiálním webu. I taková je Rallye Dakar 2014, plná překvapivých zpráv a adrenalinu, platí to nejen pro závodníky ale nás všechny, kteří fandíme a jedeme dále!

Ing. Lucie Houthoofdtová, PR manažerka týmu, www.loprais.cz

Aktuální informace: www.loprais.cz/dakar

Sdílejte na Facebooku: www.facebook.com/AlesLopraisDakarLive

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karolína Topolová získala za úspěchy Mototechny ocenění Marketér roku 2017

Karolína Topolová získala za úspěchy...

Umístění v  soutěži generální ředitelka AURES Holdings chápe zároveň i jako odměnu za 20 let úspěšného působení u největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO Prezidium České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport se postaví na start Rallye Portugalsko se čtyřmi vozy

Hyundai Motorsport se postaví na start...

Hyundai Motorsport se vrací do Evropy, kde se zúčastní se čtyřmi vozy Rallye Portugalsko, šestého podniku ze 13 soutěží Mistrovství světa v rallye FIA WRC 2018 (FIA World Rally Championship)....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sníh v červenci nebo vlna veder na Vánoce? Nová „továrna na počasí“ Fordu dokáže vytvořit jakékoliv klimatické podmínky

Sníh v červenci nebo vlna veder na...

Moderní „továrna na počasí“ dokáže simulovat různé klimatické podmínky – nejen teplotu, ale i vlhkost vzduchu a sílu větru Řidiči se tak mohou spolehnout, že jejich vozy Ford obstály v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ve virtuální realitě na závody tahačů v Misanu

Ve virtuální realitě na závody...

Ve hře Euro Truck Simulator 2 mají řidiči za úkol včas doručit na italský okruh pneumatiky pro závodní tahače Goodyear vytvořil tým s hráči počítačové hry Euro Truck Simulator 2 (ETS2) a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars se rozhodla přestat ve svých kancelářích, kantýnách a na svých akcích využívat jednorázové plasty

Společnost Volvo Cars se rozhodla...

Do konce roku 2019 přestane společnost Volvo Cars ve svých kancelářích, kantýnách a na svých akcích v celosvětovém měřítku využívat jednorázové plasty. Přijaté rozhodnutí vychází z...