58. Rallye Finsko startuje již zítra – ve čtvrtek 31. července – a končí 3. srpna 2008

Trať je celkem dlouhá 1461,58 km, z toho je 340,42 km měřených ve 24 RZ na 18 odlišných tratích.

Druhý poločas letošního ročníku mistrovství světa WRC začíná na bývalé „Great Race“ v Jyväskylä, později v letech 1954 – 1996 známé spíše jako Rallye 1000 jezer, a nyní už nesoucí oficiální název Rallye Finsko.

Citroën Total Sport vstupuje na severskou půdu s dvojicí vozů C4 WRC, na soutěž, která je nejen devátým podnikem WRC 2008, ale také domácí půdou pro hlavní soupeře v týmové soutěži.

Piloti i inženýři sbírají zkušenosti

Dvě posádky tvoří Dani Sordo – Marc Marti a Sébastien Loeb – Daniel Elena, zatímco Conrad Rautenbach – David Senior a Estonci Urmo Aava – Kuldar Sikk, kteří budou prakticky bojovat na domácí půdě, pojedou s vozy C4 v privátní stáji PH Sport s technickou podporou Citroën Sport Technologies.

Po šestitýdenní letní přestávce čeká startovní pole mistrovství světa jedna z nejtěžších rallye celé sezony. Její letošní ročník měří 342 kilometrů, které jsou rozložené do 24 rychlostních zkoušek, z nichž 12 se pojede pouze jednou a 80 km zkoušek bude na zcela nových tratích. Seznámení s tratí má proto tentokráte velkou váhu. V minulosti to byly především legendární skoky na trati, které tuto rallye proslavily. Nicméně současné Finsko je mnohem komplexnější soutěží. A poznat i ty nejjemnější nuance trati, to si žádá více startů ve zdejších podmínkách.

„Nejsou to jen piloti, kteří potřebují sbírat zkušenosti na zdejších tratích. Také inženýři potřebují porozumět tratím ještě před tím, než začnou pracovat na optimálním nastavení vozů,“ říká technický manažer Citroën Total Sport Xavier Mestelan-Pinon. „Najít ideální nastavení auta pro zdejší ultra rychlé tratě není snadné, nicméně důležitější je vyváženost. Jsme potěšeni výsledky, kterých jsme dosáhli během testování v červenci hlavně díky vynikající práci Daniho a Marca. Citroën tu ještě nevyhrál a bylo by krásné, kdyby se to povedlo zrovna letos. Ale postupujme krok za krokem, naše minulá zkušenost z Rallye Finsko nám velí být zvláště opatrní.“

Nažhavený Loeb

Po přestávce jsou Sébastien Loeb a Daniel Elena obzvlášť nažhavení na pokračování sezony v sedmi zbývajících podnicích, Finskem počínaje. „Ještě nikdy jsme tu nevyhráli a tudíž je to i jeden z cílů, které jsme si dali pro rok 2008,“ vzpomíná Séb. „Velice rád bych ovšem podnik vyhrál a vytvořil si lepší pozici v hodnocení pilotů, ale kvůli tomuto cíli nemám nejmenší chuť zbytečně riskovat proto, abych si udělal další čárku v počtu vítězství. Právě před rokem jsme ztráceli devět bodů. Letos je odstup jen tříbodový,“ pokračuje Loeb. „Proto si nemůžeme dovolit dělat sebemenší chyby. Nebude to vůbec snadné, tady v lesích, kde se jede na ostří nože a kde stromy se ohýbají tak nízko. Také v těchto podmínkách uvidíme, jak se budou chovat pneumatiky Pirelli soft.“

Sordo chce body

Dani Sordo a Marc Marti pokračují v jejich světové extratřídě a jejich sebevědomí náležitě posílil nedávný úspěch na Kouvola-based O.K. Auto-Ralli. „Bylo to moje první vítězství na voze WRC, a navíc na šotolině, což mě velice potěšilo,“ říká Dani. „Vím, že konkurence nebyla nejsilnější a že na Rallye Finsko budeme čelit mnohem těžší. Cítil jsem se ale dobře na rychlých testech a při dlouhých skocích. Mám radost z výsledků práce, kterou jsme odvedli v červenci při testování a která by nám měla pomoci v boji proti místním specialistům na tyto tratě. Mám dobrý pocit z nastavení, které se nám podařilo nalézt pro různé druhy povrchů a na nichž bychom měli být konkurenceschopní s naším C4 WRC. Náš cíl je jasný – skončit co nejvýše a získat nějaké body pro Citroën.“

Rallye Finsko v datech (9. podnik MS z 15)

  • Povrch: šotolina
  • Místo: Jyväskylä
  • Shakedown: Čtvrtek 31. července (8.00 – 12.00). Jede se na okruhu 3,76 km, který je stejný jako v minulých letech.
  • Rally Show: Čtvrtek 31. července (16.00 – 16.45)

1. den – čtvrtek 31. července a pátek 1. srpna: délka 607,50 km, z toho je 131,70 km měřených v 11 RZ (7 odlišných). Čtvrtek – start ze servisního parku (19.00). RZ 1 (Killeri super-special 1, 2,06 km). Cíl kolem 20.15. Pátek: Servis A (06.30, 15 minut). RZ 2 (Vellipohja 1, 17,16km), RZ 3 (Mökkiperä 1, 11,38 km) a RZ 4 (Palsankylä 1, 13,90 km). Seskupení (10.19, 13 min.). Servis B (10.32, 30 min.). RZ 5 (Vellipohja 2), RZ 6 (Mökkipera 2) a RZ 7 (Palsankylä 2). Seskupení (14.36, 13 min.). Servis C (14.49, 30 min.). RZ 8 (Urria, 12.65 km), RZ 9 (Lautaperä, 7.87 km), RZ 10 (Jukojärvi, 22.18 km) a RZ 11 (Killeri super-special 2). Servis D (20.30, 45 min.). Cíl kolem půlnoci.

2. den – sobota 2. srpna: 657,87 km, z toho 168,25 km měřených v 10 RZ na 8 odlišných tratích. Start ze servisního parku. Servis E (06.00, 15 min.). RZ 12 (Himos, 15.35 km), RZ 13 (Hirvimäki, 10.67 km) a RZ 14 (Surkee 1, 14.80 km). Seskupení (09.20, 13 min.). Servis F (09.33, 30 min.). RZ 15 (Leustu, 21.43 km), RZ 16 (Kakaristo 1, 20.09 km), RZ 17 (Kaipolanvuori, 13.64 km) a RZ 18 (Surkee 2). Seskupení (14.17, 13 min.). Servis G (14.30, 30 min.). RZ 19 (Kakaristo 2), RZ 20 (Juupajoki, 21.13 km a RZ 21 (Väärinmaja, 16.25 km). Servis H (19.55, 45 min.). Cíl kolem 23.00.

3 . den – neděle 3. srpna: 196.21 km, z toho 40.47 km měřených na 3 RZ na 3 odlišných tratích. Start ze servisního parku. Servis I (08.20, 15 min.). RZ 22 (Lankamaa, 23.09 km). RZ 23 Hannula, 10.92 km). RZ 24 (Ruuhimäki, 6.46 km). Cílové podium 13.30. Závěrečný ceremoniál – neděle 3. srpna (Paviljonki servis park) od 13.30.

Statistika posádek Citroën

Sébastien Loeb/Daniel Elena

  • WRC debut: Katalánsko, 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli).
  • WRC startů: 106.
  • První WRC vítězství: Německo, 2002 (Xsara).
  • WRC vítězství celkem: 41.
  • WRC titulů: 4 (2004, 2005, 2006 a 2007).

Dani Sordo

  • WRC debut: Katalánsko, 2003 (18.).
  • WRC startů: 52.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Martí

  • WRC debut: Katalánsko, 1992 (21.).
  • WRC startů: 118.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën na Rallye Finland

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 9. start: 2007 (C4, 3.), 2006 (Xsara, 2.), 2005 (Xsara, 2.), 2004 (Xsara, 4.), 2003 (Xsara, 5.), 2002 (Xsara, 10.), 2001 (Saxo Kit-Car, 28.) a 2000 (Saxo Challenge, vypadl).

Dani Sordo: 4, start: 2007 (s Marc Marti/C4, vypadli), 2006 (s Marc Martí/Xsara, vypadli) a 2005 (s Marc Marti/C2 Super 1600, 15.).

Marc Martí: 10. účast: 2007 (s Dani Sordo/C4, vypadli), 2006 (s Dani Sordo/Xsara, vypadli), 2005 (s Dani Sordo/C2 Super 1600, 15.), 2004 (s Carlos Sainz/Xsara WRC, 3.), 2003 (s Carlos Sainz/Xsara WRC, 4.), 2000 (s Jesus Puras/Mitsubishi, vypadli), 1999 (s Jesus Puras/Subaru, vypadli), 1998 (s Oriol Gomez/Seat, vypadli) a 1997 (s Oriol Gomez/Seat, 23.).

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...