58. Rallye Finsko startuje již zítra – ve čtvrtek 31. července – a končí 3. srpna 2008

Trať je celkem dlouhá 1461,58 km, z toho je 340,42 km měřených ve 24 RZ na 18 odlišných tratích.

Druhý poločas letošního ročníku mistrovství světa WRC začíná na bývalé „Great Race“ v Jyväskylä, později v letech 1954 – 1996 známé spíše jako Rallye 1000 jezer, a nyní už nesoucí oficiální název Rallye Finsko.

Citroën Total Sport vstupuje na severskou půdu s dvojicí vozů C4 WRC, na soutěž, která je nejen devátým podnikem WRC 2008, ale také domácí půdou pro hlavní soupeře v týmové soutěži.

Piloti i inženýři sbírají zkušenosti

Dvě posádky tvoří Dani Sordo – Marc Marti a Sébastien Loeb – Daniel Elena, zatímco Conrad Rautenbach – David Senior a Estonci Urmo Aava – Kuldar Sikk, kteří budou prakticky bojovat na domácí půdě, pojedou s vozy C4 v privátní stáji PH Sport s technickou podporou Citroën Sport Technologies.

Po šestitýdenní letní přestávce čeká startovní pole mistrovství světa jedna z nejtěžších rallye celé sezony. Její letošní ročník měří 342 kilometrů, které jsou rozložené do 24 rychlostních zkoušek, z nichž 12 se pojede pouze jednou a 80 km zkoušek bude na zcela nových tratích. Seznámení s tratí má proto tentokráte velkou váhu. V minulosti to byly především legendární skoky na trati, které tuto rallye proslavily. Nicméně současné Finsko je mnohem komplexnější soutěží. A poznat i ty nejjemnější nuance trati, to si žádá více startů ve zdejších podmínkách.

„Nejsou to jen piloti, kteří potřebují sbírat zkušenosti na zdejších tratích. Také inženýři potřebují porozumět tratím ještě před tím, než začnou pracovat na optimálním nastavení vozů,“ říká technický manažer Citroën Total Sport Xavier Mestelan-Pinon. „Najít ideální nastavení auta pro zdejší ultra rychlé tratě není snadné, nicméně důležitější je vyváženost. Jsme potěšeni výsledky, kterých jsme dosáhli během testování v červenci hlavně díky vynikající práci Daniho a Marca. Citroën tu ještě nevyhrál a bylo by krásné, kdyby se to povedlo zrovna letos. Ale postupujme krok za krokem, naše minulá zkušenost z Rallye Finsko nám velí být zvláště opatrní.“

Nažhavený Loeb

Po přestávce jsou Sébastien Loeb a Daniel Elena obzvlášť nažhavení na pokračování sezony v sedmi zbývajících podnicích, Finskem počínaje. „Ještě nikdy jsme tu nevyhráli a tudíž je to i jeden z cílů, které jsme si dali pro rok 2008,“ vzpomíná Séb. „Velice rád bych ovšem podnik vyhrál a vytvořil si lepší pozici v hodnocení pilotů, ale kvůli tomuto cíli nemám nejmenší chuť zbytečně riskovat proto, abych si udělal další čárku v počtu vítězství. Právě před rokem jsme ztráceli devět bodů. Letos je odstup jen tříbodový,“ pokračuje Loeb. „Proto si nemůžeme dovolit dělat sebemenší chyby. Nebude to vůbec snadné, tady v lesích, kde se jede na ostří nože a kde stromy se ohýbají tak nízko. Také v těchto podmínkách uvidíme, jak se budou chovat pneumatiky Pirelli soft.“

Sordo chce body

Dani Sordo a Marc Marti pokračují v jejich světové extratřídě a jejich sebevědomí náležitě posílil nedávný úspěch na Kouvola-based O.K. Auto-Ralli. „Bylo to moje první vítězství na voze WRC, a navíc na šotolině, což mě velice potěšilo,“ říká Dani. „Vím, že konkurence nebyla nejsilnější a že na Rallye Finsko budeme čelit mnohem těžší. Cítil jsem se ale dobře na rychlých testech a při dlouhých skocích. Mám radost z výsledků práce, kterou jsme odvedli v červenci při testování a která by nám měla pomoci v boji proti místním specialistům na tyto tratě. Mám dobrý pocit z nastavení, které se nám podařilo nalézt pro různé druhy povrchů a na nichž bychom měli být konkurenceschopní s naším C4 WRC. Náš cíl je jasný – skončit co nejvýše a získat nějaké body pro Citroën.“

Rallye Finsko v datech (9. podnik MS z 15)

  • Povrch: šotolina
  • Místo: Jyväskylä
  • Shakedown: Čtvrtek 31. července (8.00 – 12.00). Jede se na okruhu 3,76 km, který je stejný jako v minulých letech.
  • Rally Show: Čtvrtek 31. července (16.00 – 16.45)

1. den – čtvrtek 31. července a pátek 1. srpna: délka 607,50 km, z toho je 131,70 km měřených v 11 RZ (7 odlišných). Čtvrtek – start ze servisního parku (19.00). RZ 1 (Killeri super-special 1, 2,06 km). Cíl kolem 20.15. Pátek: Servis A (06.30, 15 minut). RZ 2 (Vellipohja 1, 17,16km), RZ 3 (Mökkiperä 1, 11,38 km) a RZ 4 (Palsankylä 1, 13,90 km). Seskupení (10.19, 13 min.). Servis B (10.32, 30 min.). RZ 5 (Vellipohja 2), RZ 6 (Mökkipera 2) a RZ 7 (Palsankylä 2). Seskupení (14.36, 13 min.). Servis C (14.49, 30 min.). RZ 8 (Urria, 12.65 km), RZ 9 (Lautaperä, 7.87 km), RZ 10 (Jukojärvi, 22.18 km) a RZ 11 (Killeri super-special 2). Servis D (20.30, 45 min.). Cíl kolem půlnoci.

2. den – sobota 2. srpna: 657,87 km, z toho 168,25 km měřených v 10 RZ na 8 odlišných tratích. Start ze servisního parku. Servis E (06.00, 15 min.). RZ 12 (Himos, 15.35 km), RZ 13 (Hirvimäki, 10.67 km) a RZ 14 (Surkee 1, 14.80 km). Seskupení (09.20, 13 min.). Servis F (09.33, 30 min.). RZ 15 (Leustu, 21.43 km), RZ 16 (Kakaristo 1, 20.09 km), RZ 17 (Kaipolanvuori, 13.64 km) a RZ 18 (Surkee 2). Seskupení (14.17, 13 min.). Servis G (14.30, 30 min.). RZ 19 (Kakaristo 2), RZ 20 (Juupajoki, 21.13 km a RZ 21 (Väärinmaja, 16.25 km). Servis H (19.55, 45 min.). Cíl kolem 23.00.

3 . den – neděle 3. srpna: 196.21 km, z toho 40.47 km měřených na 3 RZ na 3 odlišných tratích. Start ze servisního parku. Servis I (08.20, 15 min.). RZ 22 (Lankamaa, 23.09 km). RZ 23 Hannula, 10.92 km). RZ 24 (Ruuhimäki, 6.46 km). Cílové podium 13.30. Závěrečný ceremoniál – neděle 3. srpna (Paviljonki servis park) od 13.30.

Statistika posádek Citroën

Sébastien Loeb/Daniel Elena

  • WRC debut: Katalánsko, 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli).
  • WRC startů: 106.
  • První WRC vítězství: Německo, 2002 (Xsara).
  • WRC vítězství celkem: 41.
  • WRC titulů: 4 (2004, 2005, 2006 a 2007).

Dani Sordo

  • WRC debut: Katalánsko, 2003 (18.).
  • WRC startů: 52.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Martí

  • WRC debut: Katalánsko, 1992 (21.).
  • WRC startů: 118.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën na Rallye Finland

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 9. start: 2007 (C4, 3.), 2006 (Xsara, 2.), 2005 (Xsara, 2.), 2004 (Xsara, 4.), 2003 (Xsara, 5.), 2002 (Xsara, 10.), 2001 (Saxo Kit-Car, 28.) a 2000 (Saxo Challenge, vypadl).

Dani Sordo: 4, start: 2007 (s Marc Marti/C4, vypadli), 2006 (s Marc Martí/Xsara, vypadli) a 2005 (s Marc Marti/C2 Super 1600, 15.).

Marc Martí: 10. účast: 2007 (s Dani Sordo/C4, vypadli), 2006 (s Dani Sordo/Xsara, vypadli), 2005 (s Dani Sordo/C2 Super 1600, 15.), 2004 (s Carlos Sainz/Xsara WRC, 3.), 2003 (s Carlos Sainz/Xsara WRC, 4.), 2000 (s Jesus Puras/Mitsubishi, vypadli), 1999 (s Jesus Puras/Subaru, vypadli), 1998 (s Oriol Gomez/Seat, vypadli) a 1997 (s Oriol Gomez/Seat, 23.).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...