57. Švédská rallye: Dani Sordo a Citroën na šestém místě

Druhý podnik mistrovství světa WRC 2008 skončil ve Švédsku, kde dojel Dani Sordo na voze Citroën C4 WRC na 6. místě a do hodnocení Poháru konstruktérů přispěl čtyřmi body.

Na tuto dobu abnormálně teplé počasí ve Värmlandu proměnilo tradiční kulisu jediné typicky zimní rallye v seriálu mistrovství světa v hory tajícího sněhu, a tak se na zbytcích ledu ve vyjetých kolejích neopakovaly obvyklé bitvy na ostří hrotů pneumatik. Povrch byl rozměklý, blátivý a ledové „mýdlo“ bylo značně kluzké. Švédskou rallye hodně pilotů vydává za nejoblíbenější, nicméně tentokráte ji viděli ve zcela jiných barvách.

Spokojený Sordo

„Za těchto podmínek to není moc zábavná soutěž. Rychlostní testy byly ale ještě záludnější než kdy jindy,“ říkal Dani Sordo. „Nebylo možné odhadnout, jaký povrch vás čeká za nejbližší zatáčkou. Například v závěrečných šesti zkouškách posledního dne bylo na trati více šotoliny než ledu. Jsem ale spokojený s tím, jak jsme zajeli. Vždyť jsme na startovní rampu přijížděli s pětiminutovou penalizací za výměnu motoru, což mi předem nadiktovalo moje tempo. Moje poznámky byly lepší než před rokem, i když chyběly typicky zimní podmínky. Naše auto šlapalo výborně a mohli jsme tak přispět Citroënu cennými body. Bylo to i díky pneumatikám Pirelli Sottozero, které se osvědčily. Pro mě to byl dobrý víkend a už se těším do Mexika.“

Quesnel optimistou

„Výsledek nám sice nepřinesl mnoho bodů, ale přesto jsme si odnesli něco pozitivního,“ říkal Olivier Quesnel, ředitel Citroën Sport. „C4 WRC se opět ukázal jako konkurenceschopné a odolné auto a Daniho výkon byl dobrým znamením pro další průběh sezony. Navzdory jeho minimálním švédským zkušenostem dokázal, že je schopen jet rychle i na tomto typu povrchu. Obzvláště mě potěšil tím, jak se vyrovnal s pětiminutovou penalizací a jak ji dokázal psychicky překonat. Odvedl přesně to, co jsme od něho očekávali. Doufám, že bude v podobném duchu pokračovat i v Mexiku a dalších závodech a vybojuje další body pro Citroen,“ uvedl dodal Olivier Quesnel. „Sebastienovo páteční odstoupení ukazuje, že v motorsportu není nic dáno předem. Já i celý tým Citroën Sport jsme přesvědčeni o tom, že se s touto situací velmi rychle vyrovná. Pokud jde o další piloty na vozech Citroën, Conrad Rautenbach a David Senior na Xsaře WRC pokračovali v seznamování se s vozem, zatímco Umo Aava a Kuldar Sikk na C4 WRC zaostávali kolem 1 sekundy na kilometr za nejlepšími závodníky. A to při jejich vůbec prvním startu na tomto voze. Nakonec ztráceli jen 0,8 s, což je jistě pozoruhodný výkon.“

Loebova tlustá čára

Úřadující mistr světa Sébastien Loeb absolvoval ve Švédsku svůj jubilejní stý start ve WRC. Už v první etapě měl ale nehodu, když trefil sněhovou bariéru a poškodil vůz. V sobotu se do soutěže vrátil díky pravidlu SuperRally. „Pokusili jsme se ještě poprat o body do šampionátu týmů. Problémy s motorem pokračovaly i v sobotu a vypadalo to, že by se mohl zcela poškodit. Na konci jedenácté zkoušky jsme hodili ručník do ringu a raději skončili. Hodně mě to mrzí, jsem zklamaný. Nevím ale, jestli bych zde dokázal vyhrát. Souboje byly velmi těsné. Jak už je mým každoročním zvykem, začínám sezonu s bodovou ztrátou. Pokusím se ji ale stáhnout už v Mexiku. Nejlepší bude udělat za Švédskou rallye tlustou čáru,“ uvedl Sébastien Loeb.

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 2, 3, 4, 5, 6 a 7: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 8: Gigi Galli (Ford Focus).
  • 2. etapa – RZ 9: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 10: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 : zrušena – RZ 13: D. Sordo – RZ 14: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
  • 3. etapa – RZ 15, 16 a 17: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 18: zrušena – RZ 19 a 20: H. Solberg.

Nejlepší časy celkem:

  • M. Latvala 6 – H. Solberg 5 – D. Sordo 2 a S. Loeb 2 – P. Solberg, G. Galli, M. Hirvonen po 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: P. Solberg – RZ 2 až 20: JM. Latvala.

Konečné pořadí:

  • 1. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) 2:46:41,2 hod.
  • 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 58,3 s
  • 3. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 2:23,2 min
  • 4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:59,4
  • 5. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) + 5:46
  • 6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 7:13,1
  • 7. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 10:35,3
  • 8. J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 12:27,5
  • 9. M. Ostberg/OK. Unnerud (Subaru Impreza) + 13:28,5
  • 10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 13:50,7

FIA mistrovství světa – Pohár konstruktérů (kolo 2/15):

1. Ford, 26- 2. Subaru, 16 – 3. Stobart, 16 – 4. Citroën Total, 11– 5. Suzuki, 5.

FIA mistrovství světa pilotů (2/15):

1. M. Hirvonen, 16 – 2. S. Loeb, 10 – 3. JM Latvala, 10 – 4. P. Solberg, 9 – 5. G. Galli, 9 – 6. C. Atkinson, 6 – 7. F. Duval, 5 – 8. A. Mikkelsen, 4 – 9. D. Sordo, 3 –10. JM. Cuoq, 2 – 11. T. Gardemeister, 2 – 12. PG. Andersson, 1 – 13 J. Hänninen, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...