57. Švédská rallye: Dani Sordo a Citroën na šestém místě

Druhý podnik mistrovství světa WRC 2008 skončil ve Švédsku, kde dojel Dani Sordo na voze Citroën C4 WRC na 6. místě a do hodnocení Poháru konstruktérů přispěl čtyřmi body.

Na tuto dobu abnormálně teplé počasí ve Värmlandu proměnilo tradiční kulisu jediné typicky zimní rallye v seriálu mistrovství světa v hory tajícího sněhu, a tak se na zbytcích ledu ve vyjetých kolejích neopakovaly obvyklé bitvy na ostří hrotů pneumatik. Povrch byl rozměklý, blátivý a ledové „mýdlo“ bylo značně kluzké. Švédskou rallye hodně pilotů vydává za nejoblíbenější, nicméně tentokráte ji viděli ve zcela jiných barvách.

Spokojený Sordo

„Za těchto podmínek to není moc zábavná soutěž. Rychlostní testy byly ale ještě záludnější než kdy jindy,“ říkal Dani Sordo. „Nebylo možné odhadnout, jaký povrch vás čeká za nejbližší zatáčkou. Například v závěrečných šesti zkouškách posledního dne bylo na trati více šotoliny než ledu. Jsem ale spokojený s tím, jak jsme zajeli. Vždyť jsme na startovní rampu přijížděli s pětiminutovou penalizací za výměnu motoru, což mi předem nadiktovalo moje tempo. Moje poznámky byly lepší než před rokem, i když chyběly typicky zimní podmínky. Naše auto šlapalo výborně a mohli jsme tak přispět Citroënu cennými body. Bylo to i díky pneumatikám Pirelli Sottozero, které se osvědčily. Pro mě to byl dobrý víkend a už se těším do Mexika.“

Quesnel optimistou

„Výsledek nám sice nepřinesl mnoho bodů, ale přesto jsme si odnesli něco pozitivního,“ říkal Olivier Quesnel, ředitel Citroën Sport. „C4 WRC se opět ukázal jako konkurenceschopné a odolné auto a Daniho výkon byl dobrým znamením pro další průběh sezony. Navzdory jeho minimálním švédským zkušenostem dokázal, že je schopen jet rychle i na tomto typu povrchu. Obzvláště mě potěšil tím, jak se vyrovnal s pětiminutovou penalizací a jak ji dokázal psychicky překonat. Odvedl přesně to, co jsme od něho očekávali. Doufám, že bude v podobném duchu pokračovat i v Mexiku a dalších závodech a vybojuje další body pro Citroen,“ uvedl dodal Olivier Quesnel. „Sebastienovo páteční odstoupení ukazuje, že v motorsportu není nic dáno předem. Já i celý tým Citroën Sport jsme přesvědčeni o tom, že se s touto situací velmi rychle vyrovná. Pokud jde o další piloty na vozech Citroën, Conrad Rautenbach a David Senior na Xsaře WRC pokračovali v seznamování se s vozem, zatímco Umo Aava a Kuldar Sikk na C4 WRC zaostávali kolem 1 sekundy na kilometr za nejlepšími závodníky. A to při jejich vůbec prvním startu na tomto voze. Nakonec ztráceli jen 0,8 s, což je jistě pozoruhodný výkon.“

Loebova tlustá čára

Úřadující mistr světa Sébastien Loeb absolvoval ve Švédsku svůj jubilejní stý start ve WRC. Už v první etapě měl ale nehodu, když trefil sněhovou bariéru a poškodil vůz. V sobotu se do soutěže vrátil díky pravidlu SuperRally. „Pokusili jsme se ještě poprat o body do šampionátu týmů. Problémy s motorem pokračovaly i v sobotu a vypadalo to, že by se mohl zcela poškodit. Na konci jedenácté zkoušky jsme hodili ručník do ringu a raději skončili. Hodně mě to mrzí, jsem zklamaný. Nevím ale, jestli bych zde dokázal vyhrát. Souboje byly velmi těsné. Jak už je mým každoročním zvykem, začínám sezonu s bodovou ztrátou. Pokusím se ji ale stáhnout už v Mexiku. Nejlepší bude udělat za Švédskou rallye tlustou čáru,“ uvedl Sébastien Loeb.

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 2, 3, 4, 5, 6 a 7: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 8: Gigi Galli (Ford Focus).
  • 2. etapa – RZ 9: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 10: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 : zrušena – RZ 13: D. Sordo – RZ 14: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
  • 3. etapa – RZ 15, 16 a 17: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 18: zrušena – RZ 19 a 20: H. Solberg.

Nejlepší časy celkem:

  • M. Latvala 6 – H. Solberg 5 – D. Sordo 2 a S. Loeb 2 – P. Solberg, G. Galli, M. Hirvonen po 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: P. Solberg – RZ 2 až 20: JM. Latvala.

Konečné pořadí:

  • 1. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) 2:46:41,2 hod.
  • 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 58,3 s
  • 3. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 2:23,2 min
  • 4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:59,4
  • 5. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) + 5:46
  • 6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 7:13,1
  • 7. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 10:35,3
  • 8. J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 12:27,5
  • 9. M. Ostberg/OK. Unnerud (Subaru Impreza) + 13:28,5
  • 10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 13:50,7

FIA mistrovství světa – Pohár konstruktérů (kolo 2/15):

1. Ford, 26- 2. Subaru, 16 – 3. Stobart, 16 – 4. Citroën Total, 11– 5. Suzuki, 5.

FIA mistrovství světa pilotů (2/15):

1. M. Hirvonen, 16 – 2. S. Loeb, 10 – 3. JM Latvala, 10 – 4. P. Solberg, 9 – 5. G. Galli, 9 – 6. C. Atkinson, 6 – 7. F. Duval, 5 – 8. A. Mikkelsen, 4 – 9. D. Sordo, 3 –10. JM. Cuoq, 2 – 11. T. Gardemeister, 2 – 12. PG. Andersson, 1 – 13 J. Hänninen, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...