Triumf Citroënu na domácí půdě – FIA WTCC Paul Ricard Circuit (26. – 28. června 2015)

Francouzský díl FIA WTCC na okruhu Paula Ricarda skončil pro Citroën opět velkým úspěchem.

1citrfrancezavod800

AUTOMOBILE: CIRCUIT PAUL RICARD - RACE OF FRANCE - WTCC-26/06/2015 A 28/06/2015

V závodě číslo 1

Sébastien Loeb, Yvan Muller, José María López a Ma Qing Hua obsadili první čtyři místa pro tým Citroën Total. V druhém závodě předvedl velkolepé představení Pechito López, když se po opuštění dráhy brzy dostal zpět do pole a vrátil se na vítěznou cestu. Spolu s ním byl na pódiu také Ma Qing Hua, který skončil třetí. Tyto výsledky znamenají ještě větší náskok pro José María Lópeze v čele klasifikace světového šampionátu. Citroën také navýšil své vedení v Poháru konstruktérů.

Do Provence přišlo léto a spolu s ním i slunce, které po celou dobu těšilo davy diváků, kteří se navštívili okruh Paula Ricarda. Start závodu číslo 1 jakoby předznamenal pozdější skvělé výsledky pro Citroën, vždyť Sébastien Loeb, Yvan Muller, José María López a Ma Qing Hua startovali seřazeni v prvních dvou řadách.

Z pole position si Sébastien Loeb držel již od začátku závodu výhodnou pozici. José María López jel v jeho aerodynamickém stínu, čímž zablokoval Yvana Mullera. První zatáčkou projel Loeb na první pozici a hned za ním Lópéz a Ma.

Sébastien Loeb zvyšoval náskok a vzdaloval se svým týmovým kolegům. Za jeho zády ale probíhala divoká bitva mezi Mullerem a Lópezem. Ma trpělivě čekal na svou příležitost. Navzdory Pechitovu snažení se na druhé místo nakonec dostal čtyřnásobný mistr světa Yvan Muller a v tomto pořadí také piloti dojeli až do cíle. To znamenalo první čtyři místa pro Citroën C-Elysée WTCC.

Závod číslo 2

– jak bývá zvykem, sliboval mnohem dramatičtější průběh. Na pole position začínal Mehdi Bennani, který byl desátý v kvalifikaci. Marocký pilot rychle odstartoval a získal náskok před Micheliszem, Monteirem, Lópezem, Maem a Loebem. Třem jezdcům na Citroënech se podařilo dostat se boje o vedení. Jen Yvan Muller nebyl schopen se přidat a prvním kolem projel na 10 pozici.

Mehdi Bennani ale doplatil na příliš horlivý začátek a ztrácel pozici ve prospěch ostatních jezdců. Došlo na řadu soubojů mezi Monteirem a Lópezem, kteří mezi sebou bojovali o druhé místo, a dvojicí Ma – Loeb o čtvrté, stejně jako Valente s Mullerem o deváté místo. Ve čtvrtém kole Sébastien Loeb narazil do jedné z hromad pneumatik, což způsobilo vážné poškození přední části jeho Citroënu C-Elysée WTCC. Bylo to poškození, které ho donutilo odstoupit ze závodu.

O tři kola později se López na konci rovinky pokusil dostat před Tiaga Monteira. López se snažil předjíždět vnějším okrajem zatáčky, ale nakonec jeho soupeř trefil. Ma Qing Hua využil této situace a proklouzl na druhé místo. Po incidentu s Monteirem byl López útočnější. Během 11. kola sebral Ma Qing Huovi druhou pozici a do čela šel tři kola před cílem. Pechito tak získal své páté vítězství sezony, zatímco Ma Qing Hua si připsal své první pódiové umístění od závodu v Marakéši. Yvan Muller skončil čtvrtý po impozantním procitnutí, když porazil tandem Valente – Van Lagen.

José María López má nyní 39bodový náskok na čele mistrovství světa před Yvanem Mullerem, zatímco Sébastien Loeb už ztrácí 74 bodů na třetí pozici. Bitva o čtvrté místo je velice těsná, Monteiro má114 bodů, Ma 113, Michelisz 112 a Tarquini 110! Citroën se pyšní 193 body náskoku na prvním místě v Poháru konstruktérů.

Co také řekli…

Yves Matton, šéf týmu Citroën Racing:

„Po prvních čtyřech místech v kvalifikaci, stejného výsledku dosáhli naši jezdci i v závodě číslo 1. Je skvělý pocit vidět Séba vyhrát před jeho domácím publikem. V 2. závodě bylo na Pechitovi vidět, jak chtěl vyhrát. Po dvou závodech bez vítězství se chtěl opět vrátit na pódium. Musím také vzdát hold Ma Qing Huovi, který předvedl skvělý výkon. Yvan mohl podat lepší výkon nebýt obou průměrných startů. Naši jezdci jsou tak vyrovnaní, že sebemenší chyba může mít obrovský vliv na výsledek. Byl to skvělý víkend pro Citroën Racing, pro FIA WTCC i pro francouzský motorsport!“

Sébastien Loeb:

„Předně jsem byl opravdu rád, že jsem startoval z pole position, a to poprvé v FIA WTCC. Start jsem ale neměl ideální. Proto jsem měl co dělat, abych udržel svou pozici v prvním kole. Pak jsem náskok zvyšoval. Díky souboji mezi Yvanem a Pechitem jsem jel s větším klidem. V 2. závodě jsem měl start lepší, ale udělal jsem hloupou chybu ve čtvrtém kole a narazil jsem do stohu pneumatik. Auto jsem dost poškodil, a proto jsem musel ze závodu odstoupit. Závod se mi vůbec nevyvedl a propadl jsem se v celkovém pořadí světového šampionátu.“

José María López:

Nemyslel jsem si, že bych mohl vyhrát na okruhu, kde je tak těžké předjíždět! Ze začátku závodu se mi vůbec nedařilo. Po předjetí Ma Qing Hua jsem se snažil dostat i před Tiaga. Ten však do mě narazil. Osobně necítím žádnou odpovědnost za tento karambol. Ma Qing Hua využil situace a předjel nás, ale podařilo se mi vrátit se před něj. Dostal jsem se zpět na druhé místo a získal jsem solidní tempo a snažil se dostat před Norberta Michelisze. Zachoval se velmi sportovně a já ho nakonec zvládl předjet. Je to neuvěřitelné, že jsem zde vyhrál. Jsem opravdu šťastný.“

Yvan Muller:

„Závod číslo 1 byl rozhodnut už v prvním kole. Když jsem nemohl najít způsob, jak se dostat před Séba, tak jsem se soustředil na to, abych si udržel svou druhou pozici až do konce. V druhém závodě jsem neměl dobrý začátek. Snažil jsem se vrátit do hry, ale bohužel to stačilo pouze na 4. místo. Tento víkend pro mě nebyl moc úspěšný jako dva předcházející, ale to je sport.“

Ma Qing Hua:

„Je to opravdu výborné být zpátky na pódiu. Chtěl bych poděkovat týmu, který dal 100 % na to, aby se tak stalo! Skončit čtvrtý v prvním závodě za třemi mistry světa, to byl opravdu potěšující výsledek. Nemohl jsem doufat v lepší výsledek, protože je téměř nemožné předjíždět někoho ve stejném autě, jako mám já. Na začátku druhého závodu jsem se snažil zaútočit už na první zatáčce a vyplatilo se. Avšak Pechito byl prostě úžasný. Nemyslel jsem si, že by mě mohl tak rychle předjet! Byl to pro mě úspěšný víkend. Doufám, že si udržím tento standard v průběhu několika příštích závodech.“

Výsledky a pořadí

Závod 1

  1. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  6. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  7. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  9. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  10. Jaap van Lagen (Lada Vesta WTCC)

Nejrychlejší kolo: Sébastien Loeb (1:31.148)

Závod 2

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  3. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  6. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
  7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  8. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  9. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  10. Rickard Rydell (Honda Civic WTCC)

Nejrychlejší kolo: José-María López (1:31.575)

Mistrovství světa – Pořadí pilotů

  1. José María López: 282
  2. Yvan Muller: 243
  3. Sébastien Loeb: 208
  4. Tiago Monteiro: 114
  5. Ma Qing Hua: 113
  6. Norbert Michelisz: 112
  7. Gabriele Tarquini: 110

. . . . .

11. Mehdi Bennani: 40

Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Citroën: 621
  2. Honda: 428
  3. Lada: 190

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...