5 největších mýtů o operativním leasingu

Operativní leasing představuje velmi efektivní způsob správy vozového parku.

1arvalotazky801

Malá informovanost nebo nepochopení základních principů operativním leasingu

– jej ale mnohdy neprávem řadí k méně výhodným způsobům financování vozidel. Pozitivní přínos nejen z hlediska nákladů podnikatele je však prokazatelný na konkrétních číslech. Zájem o operativní leasing roste, protože se ukazuje, že nevlastnit vůz bývá často efektivnější. Představujeme 5 největších mýtů ohledně operativního leasingu.

1. mýtus: V leasingu je zahrnut příliš nákladný servis ? ano anebo ne ?

Tato úvaha vychází z na první pohled logického poznatku, že služby ve značkových servisech jsou drahé, což zvyšuje i cenu nájmu vozidla. Leasingové společnosti samozřejmě dopřávají vozidlům ve flotile 100% údržbu, takže využívají služeb pouze autorizovaných značkových servisů. Díky velkým objemům služeb jsou však u nich schopny nasmlouvat velmi příznivé ceny, na které běžný zákazník nedosáhne.

2. mýtus: Operativní leasing musí být dražší než přímá koupě kvůli marži leasingové společnosti ? ano anebo ne ?

Je nutné si uvědomit, že leasingové společnosti nakupují nejen servis, ale i vozidla a veškeré služby a komodity v obrovských objemech, a dokážou tedy díky svému silnému postavení vůči dodavatelům s náklady velmi efektivně pracovat. Tak efektivně, že i s marží leasingové společnosti může cena nájmu spolu s dalšími výhodami směle konkurovat jiným způsobům financování. „Naše kupní síla je garancí nejnižších možných nákladů. Dokážeme to navíc podložit konkrétními čísly srovnáním celkových nákladů na vlastnictví u každé značky, typu i modelu vozidla,“ upozorňuje Jan Sedlmeier, Business Team Manager společnosti Arval.

3. mýtus: Nelze si vybrat konkrétní model vozidla ani vybočit ze standardní nabídky ? ano anebo ne ?

V rámci operativního leasingu si lze vybrat jakékoliv vozidlo nebo model, které je na trhu dostupné. V tomto směru není klient nijak omezen. Leasingové společnosti jsou navíc již tak flexibilní, že zvládnou objednávku zadanou ráno mnohdy vyřídit tentýž den, nejpozději pak zpravidla do druhého dne.

4. mýtus: Svá vozidla často neobnovuji, takže bych upřednostňoval přímou koupi ? ano anebo ne ?

I když kvalitní leasingová společnost nabízí v průběhu trvání nájmu pravidelnou výměnu staršího modelu za nový jako samozřejmost, můžete stejně tak využít smlouvy na 60 a více měsíců. Kvůli požadavku na delší dobu provozování tak není nutné si vozidlo pořizovat do vlastnictví. Samozřejmostí je, že i v dlouhodobém nájmu konkrétního vozidla je garantována stejná úroveň služeb, správy vozového parku a optimalizace nákladů i jejich předpověditelnost.

5. mýtus: Vozidlo musím vlastnit ? ano anebo ne ?

Lidé si často neuvědomují, že investice, které do vozu musejí v případě vlastnictví vložit, mohou být i nenadálé a značně vysoké. Operativní leasing toto riziko naprosto eliminuje a rovněž odpadá problém s prodejem ojetého vozu. „Zájem o operativní leasing v posledních letech roste. Podnikatelé si totiž uvědomují, že vlastnit vozidlo není cílem podnikání. Vůz je pouhým prostředkem k rozvoji byznysu a není vůbec nutné ho vlastnit,“ uzavírá Jan Sedlmeier s tím, že nejvýhodnější vůz je mnohdy ten, který firma nevlastní.

O společnosti Arval CZ

ARVAL CZ je součástí mezinárodní skupiny ARVAL, která působí ve 25 zemích (v dalších 17 prostřednictvím partnerů) a spravuje více než 940 000 vozidel. Je 100% dceřinou společností přední světové bankovní skupiny BNP Paribas. ARVAL CZ působí v oblasti financování a managementu vozových parků na českém trhu od roku 2003. S více než 15 600 vozidly ve fleetu patří mezi lídry v oboru.

Více na:

www.arval.cz

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Roztržitost za volantem je příčinou až čtvrtiny dopravních nehod. Manipulace s telefonem zvyšuje riziko až dvanáctinásobně

Roztržitost za volantem je příčinou...

Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA odhaluje interiér koncepčního elektromobilu

CUPRA odhaluje interiér koncepčního...

První silniční elektromobil CUPRA je odvážným vyjádřením postoje díky sebejistému vnějšímu designu, s nímž je harmonicky sladěn výrazně tvarovaný a zároveň praktický interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Rally Německo (22. – 25. srpna 2019) Desátý podnik sezony vrací mistrovství světa WRC na asfalt. Posádky Citroën Total World Rally Teamu Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS 6 Avant

Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS...

Vysokovýkonný Avant pro všechny účely – sportovní charakter i praktická využitelnost 0 TFSI V8 Biturbo s částečně hybridní soustavou: vysoký výkon i hospodárnost 441 kW (600 k), 800 N.m,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výroba motorových vozidel v Česku opět roste

Výroba motorových vozidel v Česku opět...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. července 2019. Celkem 838 142 motorových vozidel bylo vyrobeno v České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Frankfurtu představí limitovanou edici oblíbeného modelu i30 N

Hyundai ve Frankfurtu představí...

i30 N Project C je lehčí a nižší verzí modelu i30 N o výkonu 275 k, která je jako stvořená pro zatáčky Specifikace limitované edice, nabízené pouze evropským zákazníkům, jsou inspirovány...