43. Rallye RACC Katalánsko Costa Daurada (4. -7. října 2007)

Španělské double Citroënů C4: Tým Sébastien Loeb – Daniel Elena dojel na prvním a Dani Sordo – Marc Martí na druhém místě.

Po sobotním výbuchu nadšení v servisním parku po vítězství francouzských ragbistů ve čtvrtfinále mistrovství světa se mohlo v týmu Citroën Sport slavit i v neděli.

Závěrečná etapa rallye sice měřila „jen“ 85,66 km, žádný výlet to ale nebyl. I když po sobotě měl Loeb 43,6 s a Sordo 30,7 s náskoku na největšího pronásledovatele Gronhölma, v neděli obě posádky Citroën Sport neponechaly nic náhodě.

„Pokračovali jsme ve stejném tempu jako v sobotu,“ vysvětloval Sébastien Loeb. „Sobotní zkoušky měřily 16 a 26 kilometrů, byly tedy dost dlouhé a bylo proto nezbytné udržet si koncentraci. Nechtěl jsem zbytečně riskovat a řezat ostře zatáčky na asfaltu, který nebyl čistý. C4 WRC šlapal jako hodinky i na tvrdších pneumatikách BFGoodrich pro suché podmínky,“ uvedl Loeb.

Když se nad Costa Daurada přestěhovalo slunečné počasí, přineslo nádherný den i pro Dani Sorda. „Udržet si naší pozici? Nebylo snadnějšího úkolu. Stále se bavíme. Jsem rád, že jsme dojeli před Gronhölmem, což byl také náš cíl.“

Sébastien Loeb a Daniel Elena zajeli pět nejrychlejších časů na cestě k 34. prvenství v soutěžích WRC. „Důležitější pro mě ale je, že jsme snížili Gronhölmův náskok před námi v mistrovství světa. Navzdory měnícím se podmínkám v pátek, dokázali jsme vyhrát. Kromě toho Dani Sordo poskočil hned za nás. Získali jsme o čtyři body více než Marcus. Náš C4 WRC se na asfaltu ukázal jako vysoce konkurenceschopný, což je velice nadějné pro příští asfaltovou soutěž na Korsice další týden.“

Dani Sordo byl mocně povzbuzován davy španělských příznivců po celý víkend, zejména když stanul na stupních. „Měli jsme na bedrech už před startem velkou psychickou zátěž. Všichni od nás očekávali velký výsledek, hlavně to, že skončíme před Marcusem Gronhölmem. Náš C4 WRC byl konkurenceschopný za všech podmínek. Dokonce jsem poprvé v životě vedl soutěž mistrovství světa. To je veliké povzbuzení pro nás před dalším asfaltovým pokračováním mistrovství,“ řekl Sordo.

„Do Katalánské rallye jsme šli s tím, že chceme skončit na prvním a druhém místě a toho jsme také dosáhli. Jsem samozřejmě spokojený,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Pozoruhodný je hlavně způsob, jakým jsme cíle dosáhli. Citroën C4 WRC ukázal, jak silné auto to je na hladkém povrchu, navíc každý v Citroën Sport odvedl fantastickou práci. Celou soutěží jsme prošli bez chyby a k vynikajícím výsledkům našich posádek přispěl i správný výběr pneumatik BFGoodrich. Séb a Daniel dominovali, Dani a Marc zajeli rychle a inteligentně. Nyní bychom potřebovali to samé zopakovat ještě na Korsice. Všichni jsme ale nažhaveni dokázat právě to!“

Nejrychlejší časy:

1. etapa – RZ 1 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 2 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 3 :François Duval (Citroën Xsara) – RZ 4 : Dani Sordo (Citroën C4) –RZ 5: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 6 : S. Loeb.

2. etapa – RZ 7 : M. Grönholm –RZ 8: S. Loeb –RZ 9: M. Grönholm – RZ 10 : D. Sordo –RZ 11 : M. Grönholm – RZ 12 : D. Sordo – RZ 13 : S. Loeb – RZ 14 : M. Grönholm.

3. etapa – RZ 15 : S. Loeb a M. Grönholm – RZ 16 : D. Sordo – RZ 17 a 18 : M. Grönholm.

Nejlepší časy celkem:

M. Grönholm 8 – S. Loeb 5 – D. Sordo 4 F. Duval 1 – M. Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : M. Grönholm – RZ 2 až 3 : S. Loeb – RZ 4 až 5 : D. Sordo – RZ 6 až 18 : S. Loeb.

Konečné pořadí Katalánské rallye:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:22:50,5 hod.
  • 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 13,8 s
  • 3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 39,8
  • 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:25,8 min.
  • 5. F. Duval/P. Pivato (Citroën Xsara) + 2:28,7s
  • 6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:54,1
  • 7. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 3:38,2
  • 8. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 4:22,4
  • 9. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 5:04,1
  • 10. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 10:32,2

Mistrovství světa FIA Pohár konstruktérů (po 12 ze 16 podniků):

1. Ford 170 – 2. Citroën Total 131 – 3. Subaru 64 – 4. Stobart 57 – 5. OMV Kronos Citroën 39 – 6. Munchis 6.

Mistrovství světa FIA Pořadí jezdců (12/16):

1. M. Grönholm 96 – 2. S. Loeb 90 – 3. M. Hirvonen 74 – 4. D. Sordo 39 – 5. P. Solberg 34 – 6. H. Solberg 28 – 7. C. Atkinson 26 – 8. JM. Latvala 19 – 9. F. Duval 12 – 10. T. Gardemeister 10 – 11. M. Stohl 9 12. D. Carlsson 9 – 13. J. Kopecký 8 – 14. G. Galli 5 – 15. Pons 3 – 16. U. Aava 3– 17. M. Wilson, J. Hanninen a M. Östberg 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...