28. Rallye Argentina (28. – 30. března 2008)

Góóól pro Loeba, Sorda a Citroën

Rallye v číslech

Konečné pořadí Rallye Argentina:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 5:05:48,6 hod.
  • 2. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 2:33,2 min.
  • 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4:04,7
  • 4. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 20:03,5
  • 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 25:15,3
  • 6. F. Villagra/J. Pérez-Companc (Ford Focus) + 27:42
  • 7. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 27:51,8
  • 8. A. Aigner/K. Wicha (Mitsubishi Lancer) + 28:59,3
  • 9. S. Beltrán/R. Rojas (Mitsubishi Lancer) + 30:04,9
  • 10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 31:52,6

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (4/15):

1. Ford, 44 – 2. Citroën-Total, 41 – 3. Subaru, 33 – 4. Stobart, 22 – 5. Munchi’s, 10 – 6. Suzuki, 6.

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů (4/15):

1. S. Loeb, 30 – 2. M. Hirvonen, 25 – 3. C. Atkinson, 22 – 4. JM Latvala, 16 – 5. G. Galli, 11 – 6. D. Sordo, 9 – 7. P. Solberg, 9 – 8. C. Rautenbach, 5 – 9. F. Villagra, 5 – 10. F. Duval, 5 – 11. A. Mikkelsen, 4 – 12. H. Solberg, 4 – 13. M. Wilson, 3 – 14. JM. Cuoq, 2 – 15. T. Gardemeister, 2 – 16. A. Aigner, 1 – 17. PG. Andersson, 1 – 18. J. Hänninen, 1 – 19. S. Ogier, 1.

Sébastien Loeb s Danielem Elenou na voze Citroën C4 WRC překonali třídenní nástrahy deště, mlhy a zrádných podmínek, které provázely letošní Rallye Argentina a dojeli na nejvyšší stupínek. Ani bláto nemohlo odradit davy diváků od toho, aby oslavily také na třetím místě figurující posádku Citroënu Sport Dani Sordo – Marc Martí. „Výlet“ do Jižní Ameriky tak byl pro Citroën velice úspěšný, vždyť Sébastien Loeb převzal vedení v hodnocení pilotů seriálu mistrovství světa a Citroën v Poháru konstruktérů ztrácí už jen tři body na vedoucí pozici.

Ani poslední etapa se nevymykala víkendovým zvyklostem – celá proběhla v dešti a také v mlze, která se nevyhnula ani vysokohorským testům Giulio Cesare a El Condor. To byly také jediné dva řádné testy před závěrečnou super-speciálkou v Cordobě a závěrem ve Villa Carlos Paz. Loeb s Elenou si počínali v driblingu mezi nástrahami tratě stejně obratně jaké slavný argentinský rodák, fotbalista Diego Maradona s číslem deset na dresu. I oni se podobně dokázali zbavit svých soupeřů, aby dovedli svůj Citroën C4 WRC do cíle. Právě slavný fotbalista minulosti mohl vidět v průběhu čtvrtečního shakedownu, s jakým mistrovstvím dokáže právě Loeb „žonglovat“ za volantem soutěžního vozu. Vždyť usedl na místo spolujezdce vedle mistra světa Loeba právě on.

Loeb to ale neměl během třídenního klání vůbec lehké. Pneumatiky Pirelli se totiž hodí víc na tvrdší povrch než na měkčí tratě rozmočené deštěm. Kromě toho se musely posádky vypořádávat s velice špatnou viditelností. A tak není divu, že obhájci titulu byli velice šťastní z jejich 39. vítězství ve WRC. „Věřte, že to nebylo vůbec lehké,“ řekl Séb. „Za takových podmínek jsem musel být dvojnásob opatrný a koncentrovaný od startu až do cíle. Hodně jsme těžili z výkonu našeho auta, které bylo znovu konkurenceschopné a spolehlivé. Ještě před začátkem soutěže jsme se domnívali, že by nám Argentina mohla umožnit posunout se do čela pořadí pilotů a získat body do Poháru konstruktérů, a to se i podařilo udělat.“

Vítězství je pátým úspěchem Citroënu na argentinské půdě v historii a Sébastien Loeb se stal nejúspěšnějším pilotem na jihoamerické půdě se čtyřmi tituly.

„Mohlo to být velice snadné tady vypadnout,“ uvedl Dani Sordo. „Byla to velice obtížná soutěž. Jediná zatáčka mohla zhatit obrovskou práci celého týmu a mohla vzít všechny naděje na dobré umístění v mistrovství světa. Jsem rád, že jsme dojeli třetí a že jsem zajížděl časy, ve které jsem doufal.“

Dva vozy na pódiu, Sébastien Loeb na čele pořadí pilotů a Citroën se dostal do kontaktu s čelem v Poháru konstruktérů. Však byl také Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Sport, očividně spokojený s bilancí třídenní soutěže. „Je to pro nás vynikající výsledek. Nebyla to vůbec lehká soutěž, nicméně obě naše posádky se vyhnuly chybám a také obě auta šlapala bez problémů. Právě spolehlivost obou našich posádek a obou vozů C4 WRC, jež se spojily v Argentině, nám umožnily dostat se do vedení v Poháru pilotů a snížit ztrátu v Poháru konstruktérů. Teď je na nás, abychom dokázali udržet vysokou výkonnost a pokračovat v tvrdé práci směrem k dalšímu úspěchu v příštím kole mistrovství v Jordánsku. Jsem také rád, že Conrad Rautenbach a David Senior z PH Sport za podpory Citroën Sport dojeli čtvrtí na C4 WRC. Gratuluji jim. Conrad tak získal své první body na voze této kategorie.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...