V duchu moderního přístupu, který spojuje všestrannost s maximálním potěšením z jízdy, bude Peugeot 308 GTi exkluzivně k dispozici v 5dveřovém provedení.
Peugeot 308 GTi má sportovní charakter, který odpovídá současným trendům:
- přirozeně sportovní : jeho potenciál je využitelný a pohodlný i při běžném používání vozu, ve všech režimech, a přesto umí řidiči poskytnout maximální potěšení z jízdy.
- odpovědně sportovní : se svým odpovědným přístupem k životnímu prostředí dokáže spojit prvotřídní výkony a spotřebu pouhých 6,9 l/100 km a emise 159 g CO2/km.
Sportovní podvozek se přizpůsobuje temperamentu mechaniky vozu:
– s pneumatikami 225/40 R18 je při živé jízdě garantem skvělé stability a současně dbá i na komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu s průměrem 340 mm a vzadu 290 mm přispívají k výkonnosti a razanci brzdné reakce.
Specifika verze 308 GTi potěší esteticky vnímavé zákazníky:
- kryt z černého lesklého karbonu pod předním nárazníkem (pro Francii),
- přední nárazník « Sport » převzatý z 308 CC,
- zadní nárazník s difuzorem v barvě černá Perla Nera,
- zadní křídlo, s kterým má vůz při vysoké rychlosti ještě účinnější jízdní projev,
- dvojitá chromovaná koncovka výfuku,
- označení « GTi » na boku a na zadní části karoserie,
- odlišné prvky v interiéru: hliníkové pedály, opěrka nohy a hlavice řadicí páky, sportovní volant v kůži s hliníkovými opěrkami, černě lakovaný středový panel.
Vyšší sportovní třída 308
Příznivci této nové verze 308 GTi získají nejen exkluzivní a sportovní vůz, ale také všechny kvality pětidveřového hatchbacku 308, zejména:
- Výjimečný komfort na palubě vozu, za který model 308 vděčí zvýšené architektuře, prosvětlení, výhledu z vozu (až 4,86 m2 prosklené plochy) a vnitřní prostornosti. Opomenout nelze ani elegantní palubní desku, kvalitu dílenského zpracování a propracovanou akustiku.
- Prvotřídní bezpečnost zajištěnou pevnou strukturou vozu a účinnými zádržnými prostředky (5 hvězdiček v testech EuroNCAP 2009) nebo systémem « Peugeot Connect SOS», který lokalizuje vůz v případě nehody (doplněk na přání, cena 290 €, nebo v základní výbavě s WIP Com 3D).
Peugeot 308 GTi bude ve Francii uveden na trh 10. června za cenu od 26 900 €.
V České republice bude v první fázi – v létě 2010 – uveden nový motor 1.6 THP s výkonem 200 k u verze karoserie 308 coupé-cabriolet. (Pětidveřová verze GTi bude uvedena později.)
Nový motor 1.6 THP:
Z pohledu sportovní efektivity verze 308 GTi hraje zásadní roli tento nový motor uváděný současně i u sportovního kupé RCZ.
Díky točivému momentu 275 Nm (od 1700 do 4500 ot/min) a maximálnímu výkonu 147 kW (od 5 500 do 6 800 ot/min) nabízí 308 GTi špičkový zátah a zrychlení (z 80 na 120 km/h za 6,7 s na 5. st.; z 0 na 100 km/h za 7,7 s; 1 000 m s pevným startem 27,8 s), přičemž spotřeba zůstává v kombinovaném režimu na 6,9 l/100 km a emise 159 g CO2/km.
Aby dosáhl takových výkonů kombinuje čtyřválec o objemu 1598 cm3 všechny nejnovější technologie:
- THP (Turbo Haute Pression) s turbodmychadlem Twin-Scroll pro výkon a okamžitou reaktivitu již od nízkých otáček a přímé vstřikování paliva pak zajišťuje optimální spalování,
- VTi (Variable valve and Timing injection) sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů pro dosažení lepší spotřeby paliva a emisí CO2.
Turbokompresor Twin-Scroll – maximální reaktivita
Jak napovídá již samotný název «Twin-Scroll », jedná se v prvé řadě o to seskupit ve výfukovém kolektoru a turbodmychadlu výfuková potrubí vedoucí z válců do skupin (« twin »). Jeden pár potrubí shromažďuje plyny z válců 1 a 4 a druhý z válců 2 a 3 a obě dvě větve potrubí s pulzujícím plynem následně vyúsťují do závitů (« scroll »). Proudící plyny se tímto způsobem spojují až na úrovni turbíny a mají tak maximální možný tlak. Takto řešené vedení výfukových plynů, které je odděluje až ke vstupu do turbíny, umožňuje lépe využít jejich dynamiku.
Proudící výfukové plyny roztáčí turbínu až do 220 000 ot/min, ta současně pohání turbodmychadlo, které stlačuje vzduch. Upouštěcí ventil (Wastegate) reaguje při překročení maximální hranice tlaku 1,3 baru. Reaktivita motoru je skvělá, turbokompresor pracuje již od 1000 ot/min a maximálního točivého momentu je dosaženo od 1700 ot/min.
Přímé vysokotlaké vstřikování paliva – optimální celkový chod motoru
Systém přímého vstřikování umožňuje zvýšit výkon motoru a zároveň zachovat nízkou spotřebu paliva. Velmi dobrých výsledků lze díky tomuto systému dosáhnout rovněž z pohledu emisí škodlivin.
Mechanicky poháněné vysokotlaké čerpadlo se dvěma písty montované na konec vačkového hřídele zásobuje vstřikovače prostřednictvím ocelové zásobovací rampy. Vysokotlaké vstřikovače rozprašují palivo pod maximálním tlakem 120 barů přímo a z boku do spalovací komory. Díky tomu je palivová směs ve spalovací komoře rozptýlena rovnoměrně a zlepšuje se spalování a chod celého motoru. Systém přímého vstřikování navíc snižuje i množství neúplně spáleného paliva, neboť dochází k omezení množství paliva, které přichází do kontaktu se stěnami komory. Stojí za povšimnutí, že tento přeplňovaný benzinový motor má poměrně vysoký kompresní poměr 10,5 :1.
Technologie Variable Valve and Timing Injection (VTi) – lepší spotřeba paliva a emise CO2
Tato technologie spojuje systém proměnného časování sacích a výfukových ventilů vačkových hřídelů s proměnným zdvihem sacích ventilů (vychází z technologie VALVETRONIC skupiny BMW). Tento systém umožňuje postupně regulovat maximální zdvih ventilů v závislosti na sešlápnutí akceleračního pedálu. V konečném důsledku se kombinací uvedených technologií zlepšuje termodynamické chování motoru a výrazně se snižuje spotřeba (zejména ve fázích částečného zatížení) a tedy i emise CO2.
Technologie Sound System
Konstruktéři zaměřili svoji pozornost také na zvuk motoru 1.6 THP 147 kW/200 k, aby uspokojili zákazníky s vysokými nároky v oblasti akustického projevu. Technologie Sound System umožňuje podle míry zrychlení vytvořit různý zvuk motoru. Stejně jako u skutečného hudebního nástroje předává vibrační membrána zvuk řízený a zesilovaný akustickým potrubím a zvuková úroveň zůstává stejná po celou dobu jízdy.
Podvozkové části: speciální úpravy
Know-how značky
Know-how značky je plně zaměřeno na poskytnutí maximálního potěšení z jízdy, efektivitu jízdního projevu a dynamiku s bezvadnou stabilitou. Neméně důležité je i zajištění dostatečného komfortu pro každodenní používání vozu. Peugeot 308 nabízí účinné podvozkové části převzaté z platformy 2: přední náprava pseudo MacPherson a zadní náprava s deformovatelnou příčkou.
U verze 308 GTi tento základ doznává některých speciálních úprav:
- přední náprava s čepy s ložisky většího průměru převzatými z platformy 3,
- speciální nastavení předních i zadních tlumičů a vpředu celek pružina/tlumič s tyčí tlumiče 22 mm oproti 20 u ostatních verzí,
- sériově dodávaná hliníková kola 18 “ « Lincancabur » s pneumatikami 225/40 R18.
A konečně podvozek je snížen o 10 mm, čímž se celková výška této verze snížila na 1 488 cm a nižší je i její těžiště.
Celek zajišťuje dokonalé vedení stopy předních kol s důrazem na přesnost a optimální efektivitu, aby potěšení z jízdy a bezpečnost řízení byly za všech okolností maximální.
Přesné a citlivé řízení
Řízení odráží know-how Značky v této oblasti. Je přesné a řidiči zprostředkovává dokonalý kontakt s vozovkou. Elektro-hydraulický posilovač (s výkonem 650 W) průběžně mění svůj účinek v závislosti na rychlosti vozu, rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje řízení a usnadňuje manévrování s vozem při nízké rychlosti.
Účinné brzdy
Efektivitu brzdění z pohledu výkonnosti i odolnosti zajišťují chlazené přední kotouče velkých rozměrů: 340×30 mm. Rovněž zadní brzdové kotouče mají velkorysé rozměry 290×12 mm, u modelu 308 unikátní.
Systém ESP je součástí základní výbavy a zahrnuje dynamickou kontrolu stability, elektronický rozdělovač brzdného účinku (REF) a funkci brzdový asistent (EVA). Funkce kontrola stability, ASR (protiprokluzový systém) a EVA je možné simultánně deaktivovat (ESP Off), aby si zkušení řidiči mohli bez omezení vyzkoušet dynamický potenciál vozu.
Systém ESP současně zahrnuje inteligentní kontrolu pohonu, sofistikovaný protiskluzový systém, který vozu umožní rozjet se a pohybovat po silnici s kluzkým povrchem (led, sníh, voda…). Za těchto podmínek systém automaticky přechází na strategii ovládání, která na každém z předních kol dovoluje větší či menší prokluz.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií