Ford Motor Company je společností, která dává všem rovné šance – a to bez ohledu na jejich pohlaví, věk, národnost či vyznání. I proto u Fordu pracují desetitisíce žen – od výrobních linek přes konstrukci, vývoj, marketing, prodej, až třeba k oblasti lidských zdrojů či Public Relations. A právě silné zastoupení krásného pohlaví ve všech oblastech, kterými se značka s modrým oválem ve znaku zabývá, dává FMC jednu velkou výhodu. Ford totiž dnes dokáže dokonale oslovit ženského zákazníka. Nový Ford Fiesta je ostatně pro toto tvrzení ideálním důkazem.
O to, aby se ženský pohled na svět automobilů dokázal vždy prosadit, se v rámci Ford Motor Company stará hned několik různých uskupení, třeba Professional Women’s Network nebo Women`s Marketing Panel. Základem pro práci těchto organizací jsou především perfektní informace o ženách – řidičkách a majitelkách aut.
Věděli jste třeba, že ženy přímo kupují 29 % všech v Evropě prodaných aut, ale konečné rozhodnutí o tom, jaké auto si rodina (či partner) vlastně koupí, ovlivňují v 80 – 85 % případů? A co je pro ženy při nákupu nového auta nejdůležitější? Nejdříve vzhled, potom loajalita ke značce, spolehlivost a robustnost vozu, dále kompaktní rozměry a ovladatelnost či schopnost manévrování v městském provozu. Ve svém novém voze pak ženy chtějí mít zejména posilovač řízení, bezpečnostní výbavu a dostatek odkládacích prostorů. Atraktivní barvy zaujímají na žebříčku až čtvrté místo.
Ženy také zasluhují a vyžadují úplně jiný přístup prodejního personálu v dealerství. Tady vítězí prodejce, který nepodceňuje technickou erudici zájemkyně o koupi nového vozu, ale je přitom připraven vše srozumitelně vysvětlit a čelit desítkám detailních otázek. Takových prodejců však zatím není příliš mnoho ( byt‘ i na této pozici se ženy prosazují stále více), a tak třeba ve Velké Británii vystavily ženy dealerům o něco přísnější hodnocení než jejich mužští kolegové.
Ženy přitom mají na svůj vůz některé speciální požadavky, které by mužskému konstruktérovi ani nepřišly na mysl. Celých pět procent britské ženské populace třeba není větší než 151 cm. A při konstrukci interiéru nového vozu je třeba myslet na to, aby i tyto drobné dámy měly z auta stejně dobrý výhled jako průměrný sto osmdesát centimetrů vysoký muž… A co třeba něžné dámské ručky, není pro ně věnec volantu příliš tlustý? Dosáhnou jejich prsty snadno na páčky ovládání blikačů či stěračů? Dají se tlačítka na přístrojové desce stisknout dostatečně snadno? A co náhradní kolo? Dokáže ho subtilní osmnáctiletá dívenka bez problémů vyjmout z jeho uložení? Jak funguje víčko nádrže, nehrozí, že si o ně pěstěná dáma zlomí nalakovaný nehet?
To všechno jsou otázky, které zástupkyně profesionálních i dobrovolných organizací uvnitř Fordu denně řeší s konstruktéry. A jak jsou ve své práci úspěšné? To si naše čtenářky mohou jednoduše ověřit. Stačí navštívit nejbližšího autorizovaného dealera Fordu a důkladně si prohlédnout třeba novou Fiestu…
Svět Fordu léto 2002
Aktuální informace najdete na
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů