Zcela nový model Kona navazuje na skvělou pověst automobilů SUV společnosti Hyundai.
Zcela nový Hyundai Kona na kompletně nové platformě pro kompaktní SUV nabízí:
- odvážný design s ostrými rysy, dvojitými světlomety LED, dvoubarevnou střechou a výběrem deseti osobitých barev karoserie
- Barevné prošívání na sedadlech a volantu, jakož i ozdobné prvky kolem výdechů ventilační soustavy proměňují interiér modelu Kona v „druhou kůži“, která dokonale chrání majitele
- Kona je skutečné SUV s pohonem všech kol, převodovkou 7DCT a nejmodernějšími motory Hyundai, včetně přeplňovaných zážehových jednotek a nejnovější generace vznětových motorů
- Nový kombinovaný průhledový displej, nabízený poprvé v modelu značky Hyundai a vyznačující se nejlepším jasem ve své třídě, promítá důležité provozní údaje přímo do zorného pole řidiče
- Informační a zábavní systém Display Audio, další novinka v nabídce značky Hyundai, zpřístupňuje konektivitu a umožňuje cestujícím používat Apple CarPlay a Android Auto na sedmipalcovém displeji
- Nový highendový audiosystém Krell s osmi reproduktory a zesilovačem poskytuje všem cestujícím kvalitu zvuku jako v koncertním sále
- Kona nabízí široký sortiment prvků aktivní bezpečnosti včetně autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců
Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, říká:
„Zcela nový model Kona je nejen dalším členem etablované produktové řady vozů SUV společnosti Hyundai Motor, ale také důležitým milníkem na naší cestě k dosažení pozice jedničky mezi asijskými automobilovými značkami v Evropě do roku 2021. Svými geny skutečného SUV, progresivním designem a prémiovými prvky výbavy vychází Kona vstříc životnímu stylu moderních zákazníků, zvyšuje atraktivitu značky a oslovuje i další nové zákazníky.“
Hyundai Motor rozšiřuje rodinu svých SUV progresivním přístupem
Hyundai Motor prodal od uvedení modelu Santa Fe v roce 2001 na evropských trzích více než 1,4 milionu SUV a stal se etablovanou značkou v segmentu SUV. Tucson je s více než 250 000 prodanými vozy od svého uvedení na trh v roce 2015 nejprodávanějším SUV značky Hyundai v Evropě. Hyundai Motor nyní rozšiřuje vstupem do segmentu B-SUV svou rodinu modelů SUV na čtyři členy, včetně stávajících modelů Grand Santa Fe, Santa Fe a Tucson. Hyundai Motor vyvinul zcela novou platformu pro kompaktní SUV, která splňuje nejvyšší očekávání evropských zákazníků. Zcela nový Kona je skutečné SUV s odvážným a progresivním designem, prémiovou výbavou, dostupnou konektivitou a nejmodernější bezpečnostní technikou. Vyjadřuje životní styl moderních městských zákazníků a je suverénním vyjádřením osobnosti svého majitele: Řiďte jej, definujte jej.
Zcela nový Hyundai Kona je pro společnost Hyundai Motor Europe
– důležitým milníkem na její cestě k postavení vedoucí asijské automobilové značky v Evropě do roku 2021, s níž souvisí uvedení 30 nových modelů a modelových verzí.
Odvážný exteriér s ostrými rysy
Příď zcela nového modelu Kona je expresivní a zanechává silný dojem. Na něm se podílí také kaskádovitá maska chladiče v souladu s novou identitou značky Hyundai. Vizuální dojem umocňují nové dvojité světlomety. V horní části světlometů LED jsou umístěny elektroluminiscenční diody světel pro denní svícení. Oddělená světla na přídi vytvářejí suverénní, progresivní vzhled svými elegantními tvary a ostrými rysy. Odvážná příď a záď zdobí širokou karoserii s klenutými plochami a sebevědomým stylem. Dvoubarevná střecha modelu Kona a výběr z deseti osobitých barev karoserie nabízí 28 individuálních kombinací pro téměř jakýkoli individuální vkus. Odvážný charakter vozu umocňují 18“ kola z lehké slitiny, která patří mezi největší nabízená kola v tomto segmentu.
Elegantně navržený interiér
Interiér je charakterizován ladnými, konturovanými plochami v horní části přístrojové desky, které v něm vytvářejí smyslnou a kultivovanou atmosféru, zatímco tmavě lakované díly reprezentují technický a robustní charakter. Celek je završen velkorysou prostorností a minimálně rušeným výhledem z vozu. Výběr různých doplňkových barev a barevně sladěného prošívání na sedadlech i na volantu ilustruje ušlechtilý charakter a pozornost věnovanou detailům při vývoji sofistikovaného interiéru. Kona je jediným vozem ve svém segmentu, v jehož interiéru je barva ozdobných prvků použita také na bezpečnostních pásech.
Nejmodernější poháněcí ústrojí a pohon všech kol
Kona nabízí při uvedení na trh
– dva přeplňované zážehové motory s malým zdvihovým objemem, které se vyznačují vysokými hodnotami točivého momentu již od nízkých otáček a vynikající hospodárností. Alternativou jednotky 1.0 T-GDI se šestistupňovou mechanickou převodovkou a výkonem 88 kW (120 k) (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 – 5,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 125 – 117 g/km*) je čtyřválec 1.6 T-GDI s výkonem 130 kW (177 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT z vlastního vývoje Hyundai a pohonem všech kol (kombinovaná spotřeba paliva: 6,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 153 g/km*). Na přání dodávaný pohon všech kol modelu Kona podporuje řidiče ve všech jízdních situacích přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola, např. na sněhu, šotolině a samozřejmě i na silnicích s běžným zpevněným povrchem. Všechny verze modelu Kona s pohonem všech kol jsou vybaveny víceprvkovou zadní nápravou. Vyspělý podvozek zaručuje mimořádnou stabilitu při každé změně směru jízdy, a splňuje tak očekávání sportovně orientovaných zákazníků. V létě 2018 uvede Hyundai pro model Kona novou generaci hospodárných vznětových motorů 1,6 litru, a to v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s hospodárnou dvouspojkovou převodovkou Hyundai 7DCT s bezprostředními reakcemi. Pohon všech kol bude k dispozici na přání.
Zcela nově vyvinutá platforma pro model Kona umožňuje nabízet verze s pohonem všech kol a dokonce i varianty s elektrickým pohonem díky optimalizované konstrukci podlahy. Výjimečná tuhost karoserie a lehká konstrukce přispívají k vysoké úrovni jízdní dynamiky.
Průhledový displej a široká nabídka v oblasti konektivity
Nový průhledový displej modelu Kona, nabízený poprvé v automobilu značky Hyundai, promítá důležité provozní údaje přímo do zorného pole řidiče. Největší jas ve své třídě (10 000 cd/m2) a osmipalcová úhlopříčka zobrazení umožňují nejen snadnou čitelnost za dne, ale také rychlejší zpracování informací řidičem, aniž by byla odváděna jeho pozornost od řízení.
Také velmi vysoká úroveň konektivity pro chytrá zařízení zvyšuje atraktivitu zcela nového modelu Kona. Na přání dodávaný informační a zábavní systém s osmipalcovým displejem zahrnuje veškeré funkce v oblastech navigace, multimediální zábavy a konektivity a podporuje systémy Apple CarPlay a Android Auto. Součástí nabídky je sedmileté bezplatné předplatné služeb LIVE Services, které nabízejí aktualizované informace v reálném čase: o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy (v souladu s místní legislativou) a internetové vyhledávání speciálních cílů. Další novinkou v nabídce značky Hyundai je informační a zábavní systém Display Audio, zahrnutý ve výbavě modelu Kona. Cestující si mohou nechat zobrazovat obsah svého chytrého telefonu na sedmipalcovém displeji systému prostřednictvím funkcí Apple CarPlay nebo Android Auto. S touto funkcí mohou využívat navigační funkce telefonu, telefonovat, diktovat zprávy nebo poslouchat svou oblíbenou hudbu. Systém poskytuje zákazníkům dostupnější konektivitu i v základní výbavě.
Na přání dodávaná podložka pro bezkabelové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů umožňuje cestujícím komfortně nabíjet své chytré telefony za jízdy.
Nejmodernější bezpečnostní výbava a karoserie z vysokopevnostní oceli
Zcela nový Kona byl navržen pro uživatele s aktivním, individuálním životním stylem a jeho konstrukce zaručuje maximální ochranu všech cestujících. Prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy Hyundai SmartSense splňují nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Seznam bezpečnostních prvků společnosti Hyundai Motor ve výbavě modelu Kona zahrnuje asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistenta pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning), asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), statická světla pro odbočování a asistenta dálkových světel.
Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů, který si vyrábí vlastní ocel pro veškerá svá vozidla, produkovaná na celém světě. Pro zcela nový model Kona to znamená velkou přednost, mimo jiné v podobě odolné a lehké karoserie, která zvyšuje jízdní dynamiku a optimalizuje bezpečnost cestujících širokým využitím vysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla včetně tvrzení a 115 metrů lepených spojů.
Design
Zcela nový Kona navazuje na novou stylistickou identitu značky Hyundai, k níž přidává svůj progresivní charakter. Výsledkem je jedinečná nabídka v segmentu malých SUV. Hyundai Motor hodlá oslovit nové, moderní zákazníky, prostřednictvím DNA skutečného SUV, progresivního designu a prémiové výbavy. Zcela nová platforma pro kompaktní SUV byla vyvinuta s cílem splnit nejvyšší očekávání evropských zákazníků.
Vnější design
Design zcela nového modelu Kona je charakterizován osobitým, velmi kontrastním obložením blatníků, smyslnými a svalnatými tvary s robustním a široce rozkročeným postojem. Jedinečný, progresivní vzhled na přídi vytvářejí dvojité světlomety, u nichž jsou světla LED pro denní svícení umístěna nad hlavními světlomety LED, které jsou integrovány v horní části nárazníku. Zcela nový model Kona disponuje rovněž novou rodinnou identitou společnosti Hyundai Motor s kaskádovitou maskou chladiče, opatřenou síťovou mřížkou na přídi, která umocňuje expresivní a dynamický vzhled.
Kompaktní a agilní charakter zdůrazňuje
– elegantní profil s krátkým převisem vzadu a rozšířenými blatníky, které naznačují dynamický pohyb směrem dopředu. Podélné střešní nosiče vylepšují elegantní linii střechy a rozšiřují možnosti využití pro aktivní životní styl, například k přepravě sportovního vybavení na speciálně přizpůsobených nosičích.
Zcela nový Kona je vybaven
– matně stříbrnými ozdobnými prvky, které zušlechťují kultivovaný charakter. Jedná se například o rámečky mlhových světlometů a spodních otvorů pro přívod vzduchu, ozdobnou linii na bocích a ochranný spodní panel na zádi. Aerodynamické vlastnosti vylepšují kanály pro vedení vzduchu na obou stranách nárazníku vpředu, které snižují turbulence vzduchu v oblasti podběhů kol.
Vzadu navazuje na stylistické pojetí přídě
– jedinečná ozdobná lišta, v níž jsou uloženy ukazatele směru, světla pro zpětný chod a osobité grafické prvky, včetně štíhlých zadních svítilen LED. Zadní spoiler zcela nového modelu Kona je doplněn integrovanými brzdovými světly LED. Kona vypadá na silnici odvážně díky své velké šířce (1800 mm) a nízké výšce (1550 mm). Přikrčený a široce rozkročený vzhled umocňuje kompaktní délka 4165 mm v kombinaci s rozvorem 2600 mm.
Celkový dojem umocňují
– 18“ dvoubarevná kola z lehké slitiny (rozměr pneumatik: 235/45 R 18), která patří mezi největší kola nabízená v tomto segmentu. Zcela nový Kona je k dispozici také se 17“ koly z lehké slitiny (rozměr pneumatik: 215/55 R 17) nebo 16“ koly z oceli, resp. lehké slitiny (rozměr pneumatik: 205/60 R 16).
Dvoubarevná střecha modelu Kona nabízí
– pro exteriér mnoho barevných kombinací a individuální výběr, který vyhoví téměř každému osobnímu vkusu. Deset metalických barev karoserie lze kombinovat se třemi různými konfiguracemi střechy, z čehož vyplývá celkem 28 barevných kombinací. Střecha a vnější zpětná zrcátka jsou nabízeny v odstínech černá Phantom nebo tmavě šedá Dark Knight, případně v barvě karoserie. Barvy karoserie, dodávané pro model Kona, jsou černá Phantom, bílá Chalk, stříbrná Lake, tmavě šedá Dark Knight, červená Pulse, mandarinková Comet, žlutá Acid, modrá Lagoon, modrá Ceramic a světle šedá Velvet Dune.
Vnitřní design
Vnitřní design modelu Kona navazuje na pojetí exteriéru plynulými, konturovanými povrchy v horní části přístrojové desky, které kontrastují s tmavě lakovanými díly, jež představují technický a robustní charakter. Všechny detaily a materiály v interiéru, mezi něž patří například umělou kůží čalouněná loketní opěrka a prostřední části výplní dveří nebo měkké povrchy na přístrojové desce, byly pečlivě vybrány, aby splňovaly nejvyšší standardy kvality ve svém segmentu. Nabídka barev umožňuje zákazníkům vytvořit si vlastní styl pomocí osobitých barev: oranžové, limetkové a červené. Barevné ozdobné prvky jsou kolem výdechů ventilační soustavy, řadicí páky, tlačítka pro spuštění motoru a barevné je rovněž prošívání na sedadlech a volantu. Všechny varianty barevných kombinací pro interiér se dodávají s černým čalouněním stropu. Barevné doplňky v odstínech limetková a červená jsou navíc k dispozici s barevnými bezpečnostními pásy – to je jedinečný prvek výbavy modelu Kona – a leskle černými vnitřními klikami dveří a rameny volantu. Volant, obšitý částečně perforovanou kůží, přispívá k eleganci a vysoké kvalitě interiéru modelu Kona. Pro čalounění sedadel je nabízena tkanina, kůže nebo kombinace obou materiálů. Majitelé si mohou přizpůsobit interiér modelu Kona svému vkusu, a vyjádřit tak svůj jedinečný temperament, individualitu a nezávislý životní styl.
Na přání dodávaný osmipalcový dotykový displej
– vyčnívající z přístrojové desky, slouží všem funkcím v oblastech navigace, multimédií a konektivity. Řidič se může díky jeho ergonomickému umístění za všech okolností věnovat sledování dopravní situace před vozidlem. Ovládací prvky klimatizace a topení jsou prakticky umístěny na středové konzole. Otočné prvky se snadno ovládají, aniž by odváděly pozornost řidiče.
Zcela nový Kona nabízí několik prvků výbavy, které cestujícím zaručují nejvyšší úroveň komfortu a praktičnosti
Na přání dodávaný vyhřívaný volant poskytuje teplo a komfort dokonce i v nejmrazivějším počasí, zatímco chytrý klíček a tlačítko pro spuštění motoru umožňuje řidiči spustit a vypnout motor jednoduchým stisknutím tlačítka. Sedadla modelu Kona jsou vpředu vybavena elektrickým nastavováním polohy v osmi směrech a bederní opěrkou nastavitelnou ve dvou směrech. Cestující rozdílných velikostí si tak mohou ještě snadněji optimalizovat polohu sezení. Sedadla vpředu mohou být navíc vybavena třístupňovými systémy odvětrávání a vyhřívání, které jsou jedinečné v tomto segmentu, pro komfortní cestování v různých povětrnostních podmínkách.
Zcela nový Kona nabízí velkorysý prostor pro cestující i zavazadla
Nejvyšší úroveň praktičnosti v interiéru dokládají odkládací schránky a držáky pro lahve o objemu 1,5 litru. Kona poskytuje vynikající prostor pro nohy 1054 mm cestujícím na předních sedadlech, resp. 880 mm pro cestující vzadu. Objem zavazadlového prostoru 361 litrů (VDA 211) uspokojí každodenní potřeby. Variabilita se sklopnými sedadly vzadu (dělená v poměru 60:40) umožňuje přepravu nadměrně rozměrných zavazadel, která by se normálně do zavazadlového prostoru nevešla. Se sklopenými zadními sedadly nabízí Kona zavazadlový prostor o objemu 1143 litrů (VDA 214) pro víkendové výpravy i delší cestování ve dvou.
Provozní vlastnosti
Zcela nový model Kona je nabízen s řadou motorů s nižším zdvihovým objemem a přeplňováním turbodmychadlem, které zvyšují hospodárnost a současně poskytují pozoruhodnou jízdní dynamiku. Nabízené motory jsou ideální volbou pro jakýkoli životní styl – pro jízdu po horských silnicích i v ulicích městských center. Zcela nový Kona je skutečné SUV, které nabízí zákazníkům rovněž možnost volby pohonu všech kol a sedmistupňové dvouspojkové převodovky 7DCT s hladkým řazením a efektivním přenosem hnací síly.
Nové zážehové motory 1.0 T-GDI a 1.6 T-GDI s nižším zdvihovým objemem
Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI z vlastního vývoje, poskytující nejvyšší výkon 130 kW (177 k) a maximální točivý moment 265 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za pouhých 7,9 sekundy. Kona je v kombinaci s tímto motorem vybaven nově vyvinutým, kompaktním pohonem všech kol společnosti Hyundai Motor a hladce řadící převodovkou 7DCT.
Řidiči, kteří hledají hospodárnější mobilitu
– mají na výběr přeplňovaný tříválcový motor 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 172 N.m. Turbodmychadlo s elektronicky řízeným obtokovým ventilem zvyšuje hospodárnost snižováním ztrát sání a zároveň zrychluje reakce motoru na povely řidiče a optimalizuje točivý moment v nízkých otáčkách. Jednotka je vybavena šestiotvorovými vstřikovači přímého vstřikování GDI, které pracují s nadprůměrným vstřikovacím tlakem 200 barů. Tím je zaručeno čisté spalování s nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí. Tento motor je nabízen s pohonem předních kol a šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Nové vznětové motory U 1.6
Během jednoho roku od uvedení modelu Kona na trh bude řada motorů rozšířena o nově vyvinutý, hospodárný čtyřválcový turbodiesel 1,6 litru, který bude k dispozici ve dvou výkonových variantách. Základní verze disponuje nejvyšším výkonem 85 kW (115 k) (předběžná hodnota) a bude nabízena se šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnější verze turbodieselu bude vyladěna na nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 320 N.m (předběžná hodnota). Suverénní hnací síla bude na vozovku přenášena prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky 7DCT a zákazníci budou mít na výběr pohon všech kol nebo pohon předních kol.
Pohon všech kol s variabilním rozdělováním hnací síly
Na přání dodávaný pohon všech kol modelu Kona nabízí zákazníkům jízdní vlastnosti skutečného SUV. Systém podporuje řidiče ve všech jízdních situacích přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola. Systém pohonu všech kol s variabilním rozdělováním točivého momentu podle aktuální potřeby zvyšuje trakci na sněhu, šotolině a samozřejmě i na běžných silnicích a zároveň optimalizuje také chování vozidla při průjezdu zatáčkou. Poměr rozdělování točivého momentu mezi nápravy lze stisknutím tlačítka zvolit na trvalých 50:50 % pro jízdu rychlostí až 40 km/h. Tím je usnadněn například rozjezd na velmi kluzkém povrchu.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka
Společnost Hyundai Motor představila v roce 2015 svou první sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která kombinuje přednosti převodovky s automatickým řazením a mechanické převodovky. Převodovka 7DCT snižuje spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 % v porovnání s konvenční šestistupňovou samočinnou převodovkou, zatímco zrychlení zkracuje až o 10 %.
Převodovka 7DCT je vybavena dvěma suchými spojkami, z nichž každá má vlastní ovládací člen. Hnací síla motoru je v závislosti na sepnuté spojce přenášena na soukolí lichého nebo sudého převodového stupně, takže převodovka nebo řidič může kdykoli zařadit vhodný převodový stupeň bez přerušení toku hnací síly. Elektromotorem ovládaný akční člen optimalizuje reakce, zatímco vnější tlumiče snižují za jízdy hladinu hluku a vibrací.
V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nabízí zcela nový Kona tři jízdní režimy: ECO, Normal a Sport. Ve sportovním režimu má převodovka odlišnou charakteristiku řazení, přičemž vyšší převodové stupně řadí později a nižší naopak dříve.
Jízdní vlastnosti
Inženýři během vývoje zcela nového modelu Kona dosáhli z hlediska požadavků na sportovní a komfortní jízdní vlastnosti velmi vyváženého nastavení podvozku, které poskytuje vozu vynikající agilitu a ovladatelnost.
Kona má charakter skutečného SUV
– který umocňuje světlá výška 170 mm. Vyšší poloha sezení zaručuje lepší výhled z vozu pro řidiče a zvyšuje jízdní komfort. Snížená podlaha interiéru a optimalizovaný středový tunel platformy SUV zároveň vytvářejí předpoklady pro co nejvýhodnější využití prostoru v interiéru, což zvyšuje praktickou využitelnost modelu Kona. Poměrně nízká a současně široká karoserie modelu Kona přitahuje pozornost svým nepřehlédnutelným vzhledem, ale také vylepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost – tvary jsou zde podřízeny funkci.
Velká pozornost byla při vývoji věnována také nové konstrukci náprav
Vzpěry McPherson vpředu s optimalizovanou geometrií důsledně potlačují nežádoucí pohyby karoserie při jízdě po nerovném povrchu, a to díky pohlcování rázů dřív, než dojde k jejich přenosu do interiéru. Výsledkem je vysoká úroveň jízdního komfortu.
Zadní náprava
– s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, v modelu Kona s pohonem předních kol se vyznačuje vynikajícím komfortem odpružení a sportovní charakteristikou díky vysoké tuhosti torzní příčky. Zcela nový Kona s pohonem všech kol je vybaven víceprvkovou zadní nápravou, která pomáhá optimalizovat jízdní komfort a ovladatelnost a maximalizuje stabilitu při rychlém průjezdu zatáčkou. Víceprvkové zavěšení používá dvě spodní příčná ramena. Vylepšené řízení s elektrickým posilovačem MDPS (Motor Driven Power Steering) poskytuje ještě rychlejší reakce a má strmější převod (58 mm na otáčku), což umožňuje rychlejší řízení s menšími pohyby volantu. Vyspělé řízení trakce u pohonu všech kol potlačuje při průjezdu zatáčkou projevy nedotáčivosti a zvyšuje agilitu vozidla i stabilitu řízením trakce, stejně jako tlumení při akceleraci na úsecích se zatáčkami.
Odolná a lehká karoserie
Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů, který si vyrábí vlastní ocel pro veškerá svá vozidla, produkovaná na celém světě. Pro zcela nový model Kona to znamená velkou přednost, mimo jiné v podobě odolné a lehké karoserie, která zvyšuje jízdní dynamiku a optimalizuje pasivní bezpečnost cestujících. Ultravysokopevnostní ocel s podílem 51 % zajišťuje modelu Kona nejvyšší úroveň torzní tuhosti a nejlepší efektivitu konstrukce karoserie ve své třídě, zatímco široké využití dílů, tvářených za tepla včetně tvrzení, a 115 metrů lepených spojů zvyšuje tuhost při současném snížení hmotnosti. Bezpečnostní zóna skeletu karoserie modelu Kona byla navzdory kompaktním vnějším rozměrům maximalizována a vylepšena prstencovou strukturou, která chrání interiér a v případě kolize rozvádí nárazovou energii různými směry, čímž minimalizuje důsledky nárazu pro cestující. Víceúrovňová soustava nosníků v deformační zóně rovněž rozvádí nárazovou energii a přispívá k dosažení cíle v podobě optimální pasivní bezpečnosti.
Model Kona byl vyvinut na základě zcela nové platformy, která umožňuje výrobu nejen verzí s pohonem všech kol, ale také variant s elektrickým pohonem díky optimalizované konstrukci podlahy. V příštím roce tak bude představena první verze SUV Kona s čistě elektrickým pohonem.
Konektivita a asistenční systémy
Zcela nový Kona nabízí zákazníkům vyspělé funkce v oblasti konektivity, které umožňují dokonalou integraci chytrého telefonu uživatele, čímž zvyšují intuitivnost ovládání a bezpečnost při řízení. Zákazníci mají na výběr tři systémy. Standardní audiosystém s pětipalcovým monochromatickým displejem TFT zahrnuje rádio, rozhraní Bluetooth a vstupy AUX-in a USB. Informační a zábavní systém Display Audio se sedmipalcovým kapacitním barevným dotykovým displejem LCD disponuje zadní kamerou s dynamickými vodicími liniemi a rozhraním Bluetooth, Apple CarPlay a Android Auto. Třetí alternativou je navigační systém s osmipalcovým displejem, jehož součástí je zadní kamera se zobrazováním dynamických vodicích linií, rozhraní Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, 7leté předplatné služeb LIVE Services, mapové podklady ve formátu 3D a program aktualizací Lifetime MapcareTM**. Uprostřed panelu sdružených přístrojů, mezi dvěma kruhovými přístroji, je navíc centrální informační displej, nabízený jako 3,5“ monochromatický displej TFT LCD (standardně) nebo 4,2“ barevný displej TFT (na přání).
Dostupná konektivita prostřednictvím informačního a zábavního systému Display Audio
Informační a zábavní systém Display Audio je novinkou ve vozech značky Hyundai a nabízí zákazníkům dostupnou konektivitu se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem LCD s vysokým rozlišením, na němž lze ovládat chytré telefony připojené prostřednictvím systému Apple CarPlay nebo Android Auto. To umožňuje cestujícím využívat navigační funkce jejich chytrých telefonů, aniž by museli mít vestavěný navigační systém ve výbavě svého vozu. Uživatelé mohou také telefonovat, diktovat zprávy nebo poslouchat svou nejoblíbenější hudbu. Součástí informačního a zábavního systému Display Audio je integrovaná zadní kamera se zobrazováním dynamických vodicích linií.
Navigační systém s 8“ displejem nabízí všechno potřebné
Na přání dodávaný informační a zábavní systém ve zcela novém modelu Kona integruje veškeré funkce v oblastech navigace, multimédií a konektivity, aby byl řidič vždy připraven na dopravní situace, které jej čekají. Systém poskytuje rovněž funkce Apple CarPlay a Android Auto, které uživatelům umožňují připojit svá zařízení a ovládat na displeji vozidla přehrávání hudby nebo telefonní funkce. Součástí je rovněž bezplatné sedmileté předplatné služeb LIVE Services, které nabízejí aktuální informace v reálném čase o počasí, dopravě a místech měření rychlosti jízdy (v souladu s místní legislativou), plus internetové vyhledávání bodů zájmu. Navigační systém je rovněž vybaven mapovými podklady ve formátu 3D a jedinečným programem Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, včetně bezplatných každoročních aktualizací map a softwaru. Systém zahrnuje zadní kameru se zobrazováním dynamických vodicích linií, která usnadňuje ovládání vozidla.
Bezkabelové indukční nabíjení
Kona poskytuje také podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů. Díky ní budou mít cestující své telefony vždy nabité. Stav nabití telefonu vizualizuje malý kontrolní ukazatel v horní části. Centrální displej na panelu sdružených přístrojů upozorní řidiče při vypnutí motoru na telefon, aby jej nezapomněl uvnitř vozu. Kona je standardně vybaven vstupy USB a AUX, které umožňují připojení dalších zařízení.
Průhledový displej s nejvyšším jasem ve své třídě
Kona je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven novým sdruženým průhledovým displejem, který promítá důležité provozní informace přímo do zorného pole řidiče. To umožňuje rychlejší zpracování informací při pozorném sledování provozu před vozidlem.
Nový průhledový displej zaručuje
– nejlepší čitelnost za různých světelných podmínek díky 8“ úhlopříčce promítaného obrazu ve vzdálenosti dvou metrů a nejvyššímu jasu ve své třídě – více než 10 000 kandel na metr čtvereční. Průhledový displej je nastavitelný z hlediska úhlu i výšky, aby byla zaručena optimální viditelnost pro řidiče různých postav. Po aktivaci tlačítkem vedle volantu se sdružený průhledový displej vertikálně vysune z přístrojové desky a po vypnutí se vrátí zpět do své klidové polohy. Průhledový displej zvyšuje bezpečnost jízdy zobrazováním informací, jako jsou rychlost jízdy, pokyny navigačního systému, stav paliva v nádrži a bezpečnostní upozornění od asistenčních systémů, mezi něž patří asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning). Na průhledový displej se promítají rovněž informace o režimu audiosystému a nastavení rozhlasového přijímače.
Highendová zvuková aparatura Krell
Současní zákazníci rádi poslouchají své oblíbené skladby ve svém automobilu. Kona proto nabízí highendovou, prémiovou zvukovou aparaturu od výrobce audiosystémů Krell, která zahrnuje osm reproduktorů včetně dvou výškových reproduktorů s průměrem 20 mm, čtyř hloubkových reproduktorů s průměrem 160 mm, jednoho centrálního reproduktoru s průměrem 100 mm a jednoho subwooferu s průměrem 200 mm. Osmikanálový zesilovač poskytuje výkon 45 W na kanál pro maximální zážitky z poslechu uvnitř vozu.
Hyundai SmartSense: Nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti
Zcela nový Kona splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy díky nejmodernějším prvkům aktivní bezpečnosti a asistenčním systémům Hyundai SmartSense, mezi něž patří: asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) ve standardní výbavě, asistent dálkových světel s funkcí statických světel pro odbočování, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče (standardní výbava), asistent sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) a asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning).
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců
Zcela nový Kona je vybaven asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, vyspělým prvkem aktivní bezpečnosti, který upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarové a kamerové senzory vpředu a pracuje ve třech stupních. Zpočátku upozorní řidiče vizuálně a akusticky. Brzdy aktivuje v souladu s mírou rizika kolize. Maximální brzdnou sílu používá k odvrácení kolize nebo minimalizaci poškození, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile před vozem zaznamená jiné vozidlo nebo chodce, při jízdě rychlostí 8 km/h nebo vyšší.
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) (standardní výbava)
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) upozorňuje řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí vyšší než 60 km/h na základě sledování polohy vozidla. Začne-li vozidlo přejíždět bílou, šedou nebo modrou podélnou nebo přerušovanou čáru, zazní výstražné upozornění. Poté následuje zvukové a vizuální upozornění, po němž přichází na řadu zásah do řízení, který vrátí vozidlo zpět do bezpečné polohy v jízdním pruhu.
Světlomety LED s asistentem dálkových světel HBA (High Beam Assist) a statickými světly pro odbočování LBA-S (Static Low Beam Assist)
Pro světlomety zcela nového modelu Kona je dispozici nejmodernější technika LED, která kombinuje osvětlení, podobné dennímu světlu, s dlouhou životností a výrazně nižší spotřebou energie v porovnání s halogenovými světlomety. Je-li asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) zapnutý v automatickém režimu, detekuje za tmy jak protijedoucí vozidla, tak i vozidla jedoucí vpředu ve stejném jízdním pruhu, a podle potřeby přepíná na tlumená světla, čímž minimalizuje riziko oslnění ostatních řidičů. Nejsou-li detekována žádná vozidla, aktivuje systém automaticky opět dálková světla. Statická světla pro odbočování LBA-S (Static Low Beam Assist) se zapínají a vypínají v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.
Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) (standardní výbava)
Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu na zcela novou úroveň nepřetržitým sledováním a analyzováním chování řidiče za volantem prostřednictvím dat, mezi něž patří úhel otočení volantu, síla, působící na volant, a poloha vozidla v rámci jízdního pruhu. Zaznamená-li DAW charakteristické chování, naznačující únavu/nepozornost, upozorní řidiče zvukovým signálem a zobrazením zprávy na displeji s doporučením, aby si udělal přestávku k odpočinku. Systém pracuje v rozsahu rychlostí jízdy od 60 do 180 km/h.
Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)
Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) používá rovněž radarový senzor ke sledování oblasti za vozidlem a vedle něj vzadu. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Aktivuje-li řidič v této situaci ukazatele směru, zazní zvukový signál. To platí také pro situace při změně jízdního pruhu, v nichž je detekováno vozidlo.
Asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning)
Asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning) používá zadní radarové senzory na rozích vozidla a snižuje riziko kolize s přijíždějícími vozidly při couvání z úzkých prostorů se špatným výhledem. RCCW sleduje radarovým senzorem oblast za vozidlem v rozsahu 180 stupňů. RCCW upozorní řidiče na vozidla přijíždějící ze stran vizuálně a akusticky.
Nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti
Zcela nový Kona poskytuje cestujícím v případě kolize nejvyšší míru ochrany díky nejvyšší úrovni tuhosti a odolnosti. K ní přispívá použití vysokopevnostní oceli společně s účinnými deformačními zónami, schopnými pohlcovat velkou nárazovou energii, a minimalizovanou deformovatelností vnitřního prostoru.
Díky rozšířenému využití dílů, tvářených za tepla
– včetně tvrzení, a skeletu karoserie s výztužnými prstenci v oblasti interiéru z ultravysokopevnostní oceli byla zvýšena tuhost a pevnost bezpečnostní zóny, která poskytuje maximální míru pasivní bezpečnosti. Víceúrovňová deformační zóna rozvádí energii v případě kolize do různých směrů a minimalizuje důsledky nárazu.
V interiéru modelu Kona je rozmístěno celkem
– šest airbagů (dva čelní airbagy, dva boční airbagy a dva okenní airbagy pro první i druhou řadu, chránící řidiče a cestující).
* Na základě metodiky EU. Hodnoty spotřeby paliva a emisí se liší v závislosti na rozměru pneumatik a druhu převodovky.
** Lifetime MapCare™ je obchodní označení programu MapCare™ společnosti Hyundai, jehož prostřednictvím jsou poskytovány každoroční aktualizace mapových podkladů pro příslušná vozidla Hyundai po dobu minimálně deseti let od ukončení výroby modelu.
Technické údaje
Zážehové motory
1.0 T-GDI
Druh Kappa 1.0 T-GDI, 12V MLA, DOHC, řadový tříválec
Zdvihový objem 998 cm3
Vrtání x zdvih 71,0 x 84,0 mm
Kompresní poměr 10,0:1
Nejvyšší výkon 120 k (88 kW) @ 6000 min-1
Nejvyšší točivý moment 172 N.m @ 1500~4000 min-1
Nejvyšší rychlost (km/h)181 km/h
0-100 km/h (sekundy) 12,0
Kombinované emise CO2 (g/km)* 117 (16“ kola), 125 (17“ a 18“ kola)
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)* 5,2 (16“ kola), 5,4 (17“ a 18“ kola)
1.6 T-GDI
Druh Gamma 1.6 T-GDI, 16V MLA, DOHC, řadový čtyřválec
Zdvihový objem 1591 cm3
Vrtání x zdvih 77 x 85,44 mm
Kompresní poměr 10,0:1
Nejvyšší výkon 177 k (130 kW) @ 5500 min-1
Nejvyšší točivý moment
265 N.m @ 1500~4500 min-1
Nejvyšší rychlost (km/h) 205 km/h
0-100 km/h (sekundy) 7,9
Kombinované emise CO2 (g/km)*
153 (17“ a 18“ kola)
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)*6,7 (17“ a 18“ kola)
Převodovky
Zážehové motory – počet převodových stupňů
Motor 1.0 T-GDI (120 k), 1.6 T-GDI (177 k)
Mechanická převodovka 6 (s pohonem předních kol)
DCT 7 (s pohonem všech kol)
Kola a pneumatiky
Druh kol, pneumatiky
16“ kola z oceli/lehké slitiny 05/60 R 16 17“ kola z lehké slitiny 215/55 R 17 18“ kola z lehké slitiny 235/45 R 18
Rozměry (mm)
Exteriér
Vnější délka 4165
Vnější šířka 1800
Vnější výška 1550, 1565 (s podélnými střešními nosiči)
Rozvor 2600
Převis vpředu 845
Převis vzadu 720
Světlá výška 170
Interiér vpředu vzadu
Výška stropu nad sedákem 1005, 965 (se střešním oknem) 961
Prostor pro nohy 1054 880
Šířka v úrovni ramen 1409 1385
Zavazadlový prostor (litry)
Objem zavazadlového prostoru 361 l (minimální, VDA 211) 1143 l (maximální, VDA 214)
Hmotnosti (kg)**
Zážehové motory
1.0 T-GDI 1.6 T-GDI
Minimální pohotovostní hmotnost (bez řidiče) 1233 1401
* Na základě metodiky EU. Hodnoty spotřeby paliva a emisí se liší v závislosti na rozměru pneumatik a druhu převodovky.
**Předběžné údaje výrobce
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů