Jako první reprezentant Saabu, ucházející se o úspěch v tržním segmentu luxusních, kompaktních sportovních sedanů, se nový 9-3 soustřeďuje na to, aby poskytl jedinečný zážitek a radost z jízdy. Silueta připomínající coupé, s výrazným sklonem předního a zadního skla a krátkým přesahem přídě i zádě vozu, vyjadřuje dynamický a sportovní charakter vozu.
Tvar oken a klínovitý profil spolu s integrovanými světlomety a mřížkou chladiče dodávají vozu charakteristickou identitu značky Saab. Dokonalá aerodynamika včetně vynikajícího součinitele odporu vzduchu 0,28 umožnila dosáhnout nízkých hodnot vztlakových sil v oblasti zadní nápravy, což zlepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a brždění. Výhodou pečlivého vyřešení obtékání vzduchu je pro řidiče i to, že pomáhá jako prevence proti usazování nečistot na zadním skle a světlech.
Hlavní přístrojový panel vytváří oblouk kolem řidiče. Informační displej Saabu, umístěný při horním okraji palubní desky uzavírá přirozené zorné pole řidiče. Obrazovka zobrazuje údaje satelitního navigačního systému, nastavení autorádia a varovná hlášení. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné. Volant má nastavitelný sklon a vzdálenost. Zelené osvětlení palubních přístrojů a funkce Night Panel umožňují pohodlnou noční jízdu. Ve srovnání se svým předchůdcem nabízí nový 9-3 pohodlí většího prostoru, zvláště pro cestující na zadních sedadlech, a to při stejné celkové vnější délce vozu.
Pevnost konstrukce karoserie s torzní tuhostí 22 000 Nm/1° je více než dvojnásobná ve srovnání s předcházejícím modelem. To přispívá k vynikajícím vlastnostem pokud jde o jízdní pohodlí, ovladatelnost a bezpečnost. Během vývoje byly provedeny testy při 75 konfiguracích nárazu, s využitím databáze Saabu evidující 6000 skutečných dopravních nehod. Testy zahrnovaly boční nárazy nákladního automobilu, čelní srážky s osobním automobilem při rychlosti nárazu 120 km/h, a srážky s maketou losa. Aktivní opěrky hlavy druhé generace, vyvinuté Saabem, pomáhají zabránit úrazům krční páteře u cestujících na předních sedadlech při nárazu zezadu. Bezpečnostní pásy s předpínáním a omezením zátěže na všech vnějších sedadlech, kombinované s dvoufázovými předními airbagy, bočními airbagy zabudovanými v sedadlech a s postranními stropními airbagy zabezpečují cestujícím podstatně vyšší bezpečnost.
Nový model nabízí k výběru tři nové, celohliníkové, turbodmychadlem přeplňované šestnáctiventilové benzinové motory o objemu 2,0 l s výkonem od 110 do 147 kW (od 150 kdo 210 k) a turbodiesel taktéž šestnáctiventilový o objemu 2,2 l s výkonem 92 kW (125 k). Za zmínku stojí, že všechny benzinové motory dosahují nejvyšší hodnoty točivého momentu již při 2 500 ot/min a mají nezvykle plochou křivku točivého momentu, což příznivě ovlivňuje akceleraci těchto motorů již od poměrně nižších otáček motoru. Nový naftový motor pak dosahuje nejvyšší hodnoty točivého momentu již při 1 500 ot/min. Má tedy stejné výhody jako benzinové motory. Převodovky s pohonem předních kol zahrnují pěti a na přání šestistupňovou manuální převodovku a pětistupňovou automatickou převodovku s ruční volbou Saab Sentronic nebo na přání s ovládáním na volantu.
Nejvyšší rychlosti dosahuje Sedan podle zvoleného benzinového motoru a zvolené převodovky od 205 do 235 km/h. S naftovým motorem pak jeho nejvyšší rychlost je 200 km/h. Nejvyšší zrychlení dosahuje motor 2,0T a to z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy, u ostatních motorů se zrychlení pohybuje od 8,5 do 11 sekund podle zvoleného motoru. Výrobce uvádí přes vysoký výkon vozů poměrně nízkou kombinovanou spotřebu u benzinových motorů 7,5 do 9 litrů na 100 km, u naftového motoru 6,6 litru na 100 km.
K dispozici je šest úrovní výbavy: Linear, Arc, Vector, vysoce výkonná varianta Aero s nejvýkonnějším motorem 2,0 T, dále Arc Launch a Vector Launch.
Všechny stupně výbavy obsahují bohatou výbavu zahrnutou v základní ceně: airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, aktivní opěrky hlavy, imobilizér, zamykání řadící páky, centrální zamykání dálkově ovládané, dále systémy ABS + EBD, protiprokluzový systém a systém jízdní stability a posilovač řízení. V interiéru pak palubní počítač, Night panel, determální skla, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ostřikovače světlometů, pylový a prachový filtr a přípravu pro mobilní telefon.
- Stupeň výbavy Arc navíc mimo jiné automatickou dělenou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, přední mlhová světla, lakovaný přední a zadní spoiler, Saab audio systém, rádio a CD přehrávač.
- Stupeň výbavy Vector navíc mimo jiné sportovní kožený volant „Aero“, manžetu a hlavici řadící páky.
- Varianta Aero s nejvýkonnějším motorem má snížený, sportovně laděný podvozek a úpravy karosérie, která je dodávána pouze s motorem o výkonu 147 kW (210 k).
- Stupeň výbavy Arc Launch pak navíc elektricky ovládané sedadlo řidiče, tempomat, xenonové světlomety, parkovací asistent a dálkové ovládání oken pomocí multifunkčního klíče.
- Stupeň výbavy Vector Launch pak navíc mimo jiné elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek a CD měnič na 6 CD disků.
Ceny Saab 93 Sport Sedanu
- S benzinovým motorem 1,8t podle stupně výbavy jsou od 919 000 do 1 256 000 Kč.
- S benzinovým motorem 2,0t podle stupně výbavy jsou od 984 000 do 1 316 000 Kč.
- S naftovým motorem 2,2TiD podle stupně výbavy jsou od 919 000 do 1 256 000 Kč.
- S nejvýkonnějším benzinovým motorem 2,0T (bude dodáván jen ve stupni výbavy Aero) dosud nebyla stanovena, dodání prvních vozů se předpokládá v lednu 2003.
Seznam příplatkové výbavy přes bohatou základní výbavu obsahuje řadu položek: mimo jiné elektricky ovládané skleněné střešní okno (39 000 Kč), automatickou převodovku Sentronic (73 000 Kč), integrovaný mobilní telefon (39 000 Kč), dešťové čidlo (6 000 Kč) a různé druhy Saab audio systémů (od 14 000 do 98 000 Kč).
Těšíme se, že vám po zapůjčení vozu k redakčnímu testu, budeme moci sdělit své poznatky z jízdních vlastností tohoto zajímavého nového modelu Saabu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií