- První fotografie modelu pro globální trh
- Evropská verze bude představena v září 2021
Kia dnes odhalila oficiální snímky zbrusu nové Sportage, podmanivého SUV, jehož pečlivě zpracovaný design si klade za cíl inspirovat zákazníky. Fotografie ukazují vnější a vnitřní design modelové verze pro globální trh. Poprvé v 28leté historii nejprodávanějšího SUV značky bude navíc k dispozici verze speciálně vytvořená pro evropský trh, která bude představena v září a dodána od začátku roku 2022.
Pátá generace modelu Sportage byla navržena ve spolupráci s designovými centry Kia v Koreji, Německu, USA a Číně. Vzhled a charakter modelu utváří nová designová filozofie značky „Spojené protiklady“, která byla představena na jaře letošního roku. Silný, elegantní design exteriéru s ostrými liniemi a vzrušujícími povrchy navazuje také na vlastnosti předchozích generací. Profil SUV rovněž zůstává věrný jeho DNA. S novým modelem poprvé v rámci modelové řady Sportage přichází i černá střecha – v jiném barevném provedení než zbytek karoserie – napomáhající akcentovat sportovní profil a současně poukázat z hlediska celkové stavby na dynamický C-sloupek.
Interiér orientovaný na řidiče má moderní design zaměřený na budoucnost, inovativní, intuitivní technologie a vysokou kvalitu materiálu, což se odráží také na chromovaných a měkkých površích. Pozoruhodným high-tech prvkem je širokoformátový digitální kokpit se zakřiveným displejem a integrovanou dotykovou obrazovkou. Ergonomicky tvarovaná středová konzole je stejně pohodlná jako luxusní. A skutečnost, že návrháři interiérů vždy mysleli na praktické využití, dokazují háčky na oděv, které jsou integrovány do zadní části opěrek hlavy předních sedadel.
„Rozhodnutí Sportage kompletně přepracovat dalo našim talentovaným návrhářům volné ruce přijít s něčím novým; inspirovali se přitom nedávným restartem značky a uvedením EV6 s cílem inspirovat zákazníky prostřednictvím moderního a pokrokového designu SUV. V případě nové Sportage jsme nechtěli postoupit pouze o krůček, ale rovnou se posunout na novou úroveň v rámci daného segmentu SUV,“ komentoval Karim Habib, viceprezident a šéf globálního návrhářského centra Kia.
Zbrusu nová Sportage staví na nové designové filozofii „Spojené protiklady“ – letos odhalené značkou Kia za pochvalného hodnocení odbornou veřejností – s odrazem ve všech vizuálních aspektech i charakteru vozu. Zásady „Spojené protiklady“ budou mít dopad na všechny budoucí návrhy Kia, kterým propůjčí tutéž základní genetickou výbavu. Provokativní a smělá filozofie posiluje propojení mezi designem a novým směřováním značky Kia, shrnutým do sloganu „Movement that inspires“.
Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií