207 Super 2000
Prvním vozem, který Peugeot nabídnul soukromým zákazníkům a svým zastoupením, byl 207 Super 2000, jenž se stal ve své kategorii referencí. V loňském roce nezískal jen několik národních mistrovských titulů včetně francouzského, ale zvítězil i třikrát v Intercontinental Rallye Challenge, získal titul jak v Poháru jezdců, tak v Poháru konstruktérů. Opět prokázal, že jde o stroj vysoké kvality, a to i přes silnou konkurenci ostatních výrobců.
V Monte Carlo sice nejlepší 207 získala až třetí místo, ale s 9 nejlepšími časy v rychlostních zkouškách. Peugeot Sport v roce 2010 dál pracuje na technických vylepšeních vozu, aby mohli zákazníci pokračovat v boji o vítězství.
Vůz se dostal do prodeje v roce 2007 a již se ho prodalo 80 kusů. V roce 2010 se opět řada z nich zúčastní IRC, přihlášeno je například zastoupení Peugeotu z Velké Británie (Kris Meeke) nebo Portugalska (Bruno Magalhaes). Vozy 207 se objeví i na startu národních šampionátů v Polsku, Itálii, Maďarsku, České republice, na Madeiře, v Rakousku, Finsku a ve Francii, kde se zúčastní Bryan Bouffier s vozem 207 Super 2000 v barvách firem Peugeot France, Seskupení francouzských koncesionářů Peugeot, Total a BF Goodrich.
Všechny tyto naplánované starty by měly umožnit prodloužit vítězné tažení vozu 207 Super 2000 i do roku 2010.
Volant 207
– je jediným mistrovstvím v rally v rámci jediné značky, které nabízí skutečnou rozmanitost povrchů, neboť jeho program zahrnuje 4 závody na šotolině a 4 na asfaltu. Malá 207 RC se totiž umí přizpůsobit všem terénům, a přitom si zachovává velmi slušný poměr mezi cenou a výkony. Na konci sezóny obdrží nejslibnější jezdec do 28 let „volant“ – vstupenku na závody příští sezóny. Porota, v níž budou zasedat dva zástupci divize Peugeot Sport a po jednom zástupci zde budou zastoupeny společnosti Total, BF Goodrich a FFSA, určí obsah této ceny, což by mohla být sezóna za volantem vozu 207 RC R3 nebo 207 Super 2000, v obou případech v barvách týmu Peugeot Sport, včetně nezbytného provozního rozpočtu. Zájem již nyní projevil Denis Miller, vítěz soutěže Volant 206 z roku 2008, a Germain Bonnefils, poražený finalista za rok 2009. Potvrzená je účast vítěze Rallye Jeunes za rok 2010 Quentina Gilberta.
Kalendář 2010:
- 23. – 25. dubna: Auxerre (šotolina)
- 21.- 25. května: Saint Baume (asfalt)
- 11. – 13. června: Limousin (asfalt)
- 23. – 25. července: Langres (šotolina)
- 3. – 5. září: Mont-Blanc (asfalt)
- 8. – 9. října: Cardabelles (šotolina)
- 12. – 14. listopadu: Vaucluse (šotolina)
- 26. – 28. listopadu, Var (asfalt)
Rencontres Peugeot Sport:
Soutěže série Rencontres Peugeot Sport, které se pořádají již více než 30 let, představují ve Francii nesporně nejoblíbenější sportovní podnik, pokud jde o účast. Všechny 4 kategorie, z nichž se série skládá, jsou dnes již prakticky obsazené, mimo jiné proto, že nabízejí nevídaný poměr mezi cenou, kvalitou a zábavou. Do programu Rencontres Peugeot Sport, který zabírá šest víkendů, byl letos přidán THP Spider Cup. Na programu je tradiční závod na bájném okruhu ve Spa-Francorchamps v červenci. Pozornost si zaslouží také červnový návrat na okruh v Albi.
Vytrvalostní závod je zastoupen ve dvou kategoriích: štafetový závod 206 Relay (za účasti vozů 206 S16) v délce 2 – 3 hodin a štafetový závod 207 Relay (s vozy 207 LW, což je odlehčená verze RC) se závody v délce 4 – 6 hodin. Dále jsou to závody Sprint – 207 THP Cup a THP Spider Cup, jehož vítěz dostane již počtvrté za odměnu nabídku zúčastnit se na konci sezóny testovacích jízd vozu 908 HDi FAP.
Kalendář:
- 16. – 18. dubna: Magny-Cours
- 28.- 30. května: Val de Vienne
- 25. – 27. června: Albi
- 16. – 18. července: Spa-Francorchamps
- 10. – 12. září: Dijon
- 22. – 24. října: Nogaro
Otázky pro zástupce divize Peugeot Sport:
Jaké závěry si odnášíte z rally Monte-Carlo 2010?
Olivier Quesnel: „S výsledkem nejsme pochopitelně spokojení, ale nemáme se zač stydět. Piloti Peugeot vyhráli téměř tři čtvrtiny ze všech rychlostních zkoušek, což dokazuje, že vozy 207 Super 2000 jsou stále konkurenceschopné. Monte Carlo navíc zůstává Monte Carlem, se všemi nepředvídatelnými okolnostmi, které to s sebou nese. Závod měl vysokou úroveň, zúčastnili se ho prvotřídní piloti a velmi vyrovnané vozy z hlediska výkonnosti. Chceme svým zastoupením a zákazníkům nabízet to nejlepší, aby se mohli díky vozům Peugeot octnout zase na stupních vítězů, a proto musíme v naší tvrdé práci pokračovat.“
Jaké technické novinky se v roce 2010 na jednotlivých vozech objevily?
Bruno Famin: „Na našich vozech neustále pracujeme a bez ustání nabízíme svým zákazníkům další a další vylepšení. Pokud jde o vůz 207 Super 2000, je jasné, že stejně jako u vozu 908, i u něj se časem potenciál zvyšování výkonů snižuje, ale jak připomněl Olivier Quesnel, 207 byla na Rallye Monte Carlo 2010 zdaleka nejvýkonnější.
Konkurence je pochopitelně stále ostřejší a musíme tvrdě pracovat na všech oblastech, aby se 207 v roce 2010 ještě vylepšila. Soustředíme úsilí na motor a jeho výkony, ale také na převodovku, pokud jde o její odstupňování a spolehlivost. Pracujeme také na nápravovém systému.
Modernizace se dotkne i vozů pro naše firemní soutěže. Hlavní novinky se v roce 2010 budou týkat zlepšení spolehlivosti. Připomeňme, že tato auta používají soukromí, neprofesionální nadšenci, proto musí být provoz těchto vozů co nejjednodušší a cena co nejzajímavější. Soustředili jsme se na vůz 207 RC Rallye, který dostal lepší převodovku, elektronickou řídicí jednotku a čepy. U vozu 207 LW, který je určen na vytrvalostní závody i soutěže typu Sprint v rámci Rencontres Peugeot Sport, došlo k modernizaci elektronického řízení.“
Jaké jsou v roce 2010 cíle vašich aktivit zaměřených na soutěže pro zákazníky?
Simon Jean-Joseph: (šéf klientského centra v divizi Peugeot Sport): „Tým Peugeot Sport má s automobilovým sportem velmi bohatou zkušenost a snažíme se, aby této zkušenosti mohli využívat naši zákazníci. Naším úkolem je být jim co nejblíže, naslouchat jim, abychom mohli profesionálně reagovat na jejich očekávání, problémy a požadavky. Jedním ze základních úkolů pro klientské centrum Peugeot Sport je podporovat a připravovat mladé talenty. Mladým pilotům pomáháme řadou bonusů a odměn, které nabízíme v rámci našeho firemního mistrovství, díky nimž se mohou posunout o několik příček vzhůru, jako se to letos povedlo Grégory Guilvertovi. Podpora se projevuje i organizací Rallye Jeunes pro mladé řidiče, kterou letos vyhrál Quentin Gilbert. Partnery této rally jsme již několik let. Nyní jsme své partnerství rozšířili a začali jsme intenzivněji spolupracovat se školou Lycée Roger Claustres. Do dílen Peugeot Sport nyní přijímáme a zaučujeme mladé učně z oboru automechanik.“
207 Super 2000
motor | |
Typ | EW 10 J4S |
Umístění | Příčně vpředu |
Zdvihový objem | 1 998 cm3 |
Počet válců | 4 |
Výkon (k DIN) | 206 kW, tj. 280k při 8 500 ot/min. |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 8 500 |
Vstřikování | Magnetti Marelli |
Sání | Jedna škrticí klapka |
Počet ventilů | 16 |
Pohon | na 4 kola |
Převodovka | šestistupňová se sekvenčním ovládáním |
Spojka | dvoukotoučová |
Diferenciál | 2 samosvorné |
Podvozek | |
Struktura a materiály | Skelet + trubkový bezpečnostní rám |
Zavěšení vpředu i vzadu | Typ Pseudo Mc Pherson s tlumiči Peugeot |
Přední brzda Brembo se 4 písty | ( 285 (šotolina), 355 (asfalt) |
Zadní brzda Brembo se 4 písty | ( 285 (šotolina a asfalt) |
Řízení | Přímé s hydraulickým posilovačem |
Ráfky hliníkové z jednoho kusu | 8″ x 18″ (asfalt) / 7″ x 15″ (šotolina) |
Kola na asfalt | 225 x 40 x 18 |
Kola na šotolinu | 215 x 65 x 15 |
Délka | 4 030 mm |
Šířka | 1 800 mm |
Rozvor | 2 560 mm |
Minimální hmotnost | 1 200 kg pro asfalt i šotolinu |
Objem nádrže | 80 litrů |
207 RC Rallye
Motor | |
Typ | EP6DTS / 1,6l THP (Turbo High Pressure) |
Umístění | Příčně vpředu |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Počet válců | 4 |
Výkon (k DIN) | 180 k |
Točivý moment | 28 Nm |
Maximální otáčky | 6 500 |
Vstřikování | Přímé |
Sání | Jedna škrticí klapka |
Počet ventilů | 16 |
Elektronika | Magneti Marelli SRD |
Pohon | na 2 kola |
Spojka | Jednokotoučová s hydraulickým ovládáním |
Převodovka | Šestistupňová s přímým ozubením |
Diferenciál | Samosvorný lamelový |
Podvozek | |
Struktura a materiály | Skelet + svařovaný bezpečnostní rám |
Zavěšení vpředu | Typ Pseudo Mc Pherson s tlumiči Peugeot |
Zavěšení vzadu | Tlumiče Peugeot |
Přední brzdy vzduchem chlazené kotouče Pevné třmeny se se 4 písty | ( 290 x 22 mm (šotolina), ( 355 x 28 mm(asfalt) |
Zadní brzdy nechlazené kotouče, plovoucí třmeny | s 1 pístem ( 38 mm ( 249 x 9 mm |
Kola na asfalt | 17 palců, pneumatiky R17: 200 x 50 x 17 |
Kola na šotolinu | 15 palců, pneumatiky R15: 195 x 65 x 15 |
Řízení | Speciálně seřízené elektrické |
Rozměry | |
Délka | 4 030 mm |
Šířka | 1 720 mm |
Rozvor | 2 540 mm |
Minimální hmotnost | 1 800 kg |
Coupe 207 THP
Motor | |
Typ | 1,6 l THP EP6 DTS |
Umístění | Příčně vpředu jako u sériových vozů |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Počet válců | 4 |
Počet ventilů | 16 |
Výkon | 128 kW, tj. 175 k při 5 800 ot/min. |
Točivý moment | 240 Nm při 1 600 ot/min – 4 500 ot/min |
Maximální otáčky | 6 500 ot/min. |
Vstřikování | Přímé vstřikování benzínu |
Vrtání / Zdvih | 77 mm x 85,8 mm |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Hlava válce | Dva vačkové hřídele v hlavě válců |
Turbo | Turbokompresor Twin Scroll |
Sání | Jedna škrticí klapka |
Zapalování | Jedna cívka na válec |
Pohon | Přední |
Spojka | Jednolamelová kovová |
Převodovka | Pětistupňová ruční s přímým ozubením |
Struktura a materiály | Skelet + šroubovaný rám |
Zavěšení vpředu | Typ Pseudo Mc Pherson s torzním stabilizátorem |
Zavěšení vzadu | Vlečená ramena s deformovatelnou příčkou |
Přední brzdy vzduchem chlazené kotouče | ( 325 x 28 mm Pevné třmeny se 4 písty |
Sériové zadní brzdy nechlazené kotouče | ( 249 x 9 mm Plovoucí třmeny s 1 pístem ( 38 mm |
Řízení s elektrickým posilovačem | Pastorek s ozubenou tyčí |
Kola a pneumatiky | BF Goodrich G force Profiler 225 x 45 x 17 |
Délka | 4 030 mm |
Šířka | 1 720 mm |
Rozvor | 2 540 mm |
Rozchod vpředu | 1 469 mm |
Rozchod vzadu | 1 462 mm |
Minimální hmotnost | 1 090 kg |
Spider THP
Motor | |
Typ | 1,6 l THP EP6 DTS |
Umístění | Příčně vzadu uprostřed |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Počet válců | 4 |
Počet ventilů | 16 |
Výkon | 160 kW/220 k při 6 500 ot/min |
Točivý moment | 250 Nm při 1 600 ot/min – 4 500 ot/min |
Maximální otáčky | 6 700 ot/min. |
Vstřikování | Přímé vstřikování benzínu řízené systémem Magnetti Marelli |
Vrtání/Zdvih | 77 mm x 85,8 mm |
Kompresní poměr | 10,5 : 1 |
Hlava válce | Dva vačkové hřídele v hlavě válců |
Turbo | Turbokompresor Twin Scroll |
Sání | Jedna škrticí klapka |
Zapalování | Jedna cívka na válec |
Pohon | Přední |
Spojka | Mechanismus z vozu 207 RC, kotouč ze slinutého kovu |
Převodovka | Sadev ST 75-14 šestistupňová s přímým ozubením ovládání sekvenční pomocí páček na volantu |
Diferenciál | Samosvorný |
Podvozek | |
Struktura a materiály | Trubkový |
Zavěšení vpředu/vzadu | Dvě příčná ramena, kombinace pružina – tlumič, s řídicí tyčí |
Přední brzdy vzduchem chlazené kotouče | ( 330 x 30 mm – třmen se 2 písty |
Zadní brzdy vzduchem chlazené kotouče | ( 283 x 926 mm – třmen s 1 pístem |
Řízení | Pastorek s ozubenou tyčí se zvláštním posilováním Spider RHP |
Kola | Hliníková z 1 kusu 8″ x 18″ |
Pneumatiky | 21/65/18: Kluzký povrch S8B – Mokrý povrch P2C |
Rozměry | |
Délka – šířka – rozvor | 4 131 mm – 1 854 mm – 2 600 mm |
Rozchod vpředu/vzadu | 1 505 mm – 1 615 mm |
Minimální hmotnost | 765 kg |
Objem palivové nádrže | 60 litrů |
Produkty Total, které se používají ve voze 908 HDi FAP:
Výzkumné týmy společnosti Total spolupracují s inženýry divize Peugeot Sport a své know-how využívají k dosažení lepší kvality produktů podílejících se na výkonnosti.
Motorové mazivo: Dvanáctiválcový motor HDi FAP Peugeot používá olej Total Activa Ineo ECS odpovídající nové generaci maziv, která šetří paliva a jsou „low SAPS“ (maziva s nízkým obsahem sulfátového popela, fosforu a síry, která umožňují dosáhnout optimální účinnosti filtru pevných částic). Vědci z Výzkumného střediska v Solaize vytvořili na základě tohoto běžně dostupného produktu, který se ve Francii prodává s označením Activa Ineo ECS, olej, který je velmi vhodný pro velmi vysoké provozní teploty, k nimž dochází při vytrvalostních závodech. Vzhledem k předpisům, které vstoupily v platnost v roce 2010, se úsilí firmy Total v současnosti zaměřuje na skladbu maziva, které bude schopné zlepšovat chlazení motoru, snižovat tření a spořit energii, aniž by to mělo vliv na spolehlivost. Total proto provádí spektrometrické analýzy olejů s cílem zabránit opotřebení motoru V12 HDi FAP.
Mazivo pro převodovky: převodovka vozu 908 musí být schopná odolat velkému točivému momentu, takže inženýři přišli s nabídkou oleje, který je díky svým vlastnostem schopen odolávat vysokým tlakům, čímž se chrání ozubení ozubených kol.
Mazivo pro převodové ústrojí: Peugeot Sport ve svém požadavku uvedl, že má zájem o mazivo, které bude snižovat teplo (dosahující až 150 °C), aniž by ztuhlo a snížila se jeho schopnost chránit ústrojí proti zadření. Total přišel s novinkou, která spojuje vyzkoušené technologie a využití kovových nanočástic. Jde o celosvětovou technologickou premiéru, přinášející mnoho výhod a výsledky, které překračují očekávání našeho partnera.
Testovací palivo: i když při závodech není možné palivo Total používat (společnost ACO v zadávacích podmínkách vyžaduje jedno jediné palivo), přišli naši vědci se specifickým produktem určeným pro testovací jízdy. Výsledkem je skutečná optimalizace podmínek spalování a přeplňování a zvýšení spolehlivosti motoru díky vyšší míře tolerance maziv.
Ale také: chladicí kapalina, brzdová kapalina a kapalina pro tlumiče.
„Mimořádná technická výzva“
Philippe Corsaletti, ředitel divize motoristických sportů společnosti Total
Proč se skupina Total zapojila společně s Peugeotem do sportovního programu Le Mans Series a především do závodu 24 hodin Le Mans?
Tato výzva odpovídá filozofii naší skupiny v oblasti motoristických sportů: vítězit v závodech i na silnici. Naše zapojení se do oblasti sportu má smysl pouze, pokud mohou použité technologie sloužit co největšímu počtu lidí. Naše mazivo pro převodová ústrojí, což je novinka vytvořená speciálně pro Peugeot Sport, se tak pravděpodobně využije i v sériové výrobě. Postup jsme dokonce i obrátili: mazivo pro dvanáctiválcový motor vozu 908 má za základ olej Total Aktiva Ideo ECS, které se prodává na našich čerpacích stanicích a v současnosti ho používají více než 3 miliony vozů skupiny PSA.
Je tedy vytrvalostní sport průkaznou zkušební laboratoří?
Když se mluví o pojmech jako spotřeba, snížení emisí CO2, zvýšení výkonnosti či spolehlivosti, je řeč o věcech, které se velmi zblízka dotýkají naší snahy využívat nejmodernější technologie ve prospěch automobilistů.
Jak vidíte rok 2010?
Uděláme vše proto, bychom společně s Peugeot Sport získali druhé vítězství v Le Mans, ale s nutnou skromností vůči takto obtížnému závodu.
Total v kostce
Total je pátá největší ropná společnost na světě, která působí ve více než 130 zemích a má více než 97 000 zaměstnanců. Aktivity mezinárodní energetické skupiny Total pokrývají všechny fáze ropného průmyslu včetně základních i speciálních chemikálií, působí i na plynárenském a elektrárenském trhu. Total se aktivně snaží reagovat na neustále se zvyšující energetické požadavky. Ve svých operacích a aktivitách se řídí principy trvale udržitelného rozvoje. Skupina se rovněž podílí na zabezpečení energetické budoucnosti, neboť podporuje růst nových alternativních zdrojů energie.
Total a Peugeot Sport
Partnerství mezi Total Motorsports a Peugeot Sport začalo již v roce 1995 ve Formuli 1. Od roku 2000 pokračovalo ve světovém mistrovství v rally. Spolupráce vyústila ve dvě vítězství v Poháru konstruktérů (2001, 2002) a ve vítězství v Poháru jezdců (Marcus Grönholm v roce 2002) s vozem 206 WRC. A konečně v roce 2007 oba partneři přijali výzvu, kterou představuje závod 24 hodin Le Mans, a v loňském roce ji na okruhu de la Sarthe korunovali vítězstvím vozu 908 HDi FAP.
Michelin a Peugeot: opět spolu na dráze v sezóně vytrvalostních závodů 2010
Michelin, který je historickým partnerem Peugeotu v automobilovém sportu, vedle něj bude stát i během závodu 24 hodin Le Mans a ve všech vytrvalostních závodech, které jsou na programu v roce 2010. Jedním z cílů této spolupráce je přivést na dráhu novinky, jenž budou automobilisté v budoucnu moci využívat.
Značky Peugeot a Michelin budou 12. a 13. června letošního roku partnery při 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans. Společně již v tomto prestižním závodě získaly první dvě místa v červnu 2009, kdy první místo obsadil vůz Peugeot 908 HDi FAP č. 9 s posádkou Brabham/Gené/Wurz a 2. místo vůz Peugeot 908 HDi FAP č. 8 s posádkou Bourdais/Montany/Sarrazin.
Tento triumf v nejslavnějším automobilovém závodě na světě před zraky 234 000 diváků byl odměnou za dva roky intenzivní spolupráce mezi divizí Peugeot Sport a výrobcem pneumatik Michelin, během nichž získali řadu vítězství a titulů v sérii Le Mans Series.
Michelin, který šetrný přístup k životnímu prostředí považuje za základní hodnotu veškeré činnosti, nabídne letos společnosti Peugeot i ostatním partnerům novou řadu „zelených“ pneumatik bez aromatických olejů. Tyto nové pneumatiky zvýší výkonnost v závodech a přitom si uchovají vyšší životnost (Peugeot tak v loňském roce snížil v závodě 24 hodin Le Mans počet přezouvání pneumatik). Díky tomuto jedinečnému spojení výkonnosti v závodech a ekologického přístupu se Michelinu podařilo od roku 1998 získat v Le Mans 12 po sobě jdoucích vítězství.
Pro společnost Michelin i pro jeho partnera společnost Peugeot jsou závody a především 24 hodin Le Mans jakousi technologickou laboratoří. Michelin totiž díky účinnosti svých inovací posunuje výkonnost svých pneumatik na samou hranici možného, aby dokázaly čelit extrémním závodním podmínkám. Tyto inovace umožňují technologicky propojovat svět závodů a automobilismu, čehož důsledkem je vyšší bezpečnost, nižší spotřeba paliva a vývoj nových ekologických řešení pro současné i budoucí vozy.
Technologie Bosch Diesel na startu 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans
I v letošním roce se vozy Peugeot 908 HDi FAP postaví na start dalšího ročníku 24 hodin Le Mans vybavené systémy Diesel Bosch.
Technologické know-how Bosch ve službách vítězství
Po oslnivém vítězství, kdy vozy Peugeot 908 HDi FAP obsadily v loňském roce první dvě místa, hodlá i letos Peugeot Sport využít odborných znalostí společnosti Bosch v oblasti naftových motorů. V letošním ročníku tohoto slavného závodu Bosch vybaví svými systémy Common Rail Diesel všechny tři vozy, které se závodu zúčastní v barvách Peugeot Sport. Bosch dodá komplexní vstřikovací systém zahrnující vysokotlaké čerpadlo, vysokotlaké potrubí a vstřikovače. K lepším výkonům napomáhá i elektronika vozu, jejíž počítač, startér i alternátor byly speciálně vyvinuty v týmu Bosch Motosport.
Naftová technologie se prosazuje na okruhu i na silnici
„Díky výsledkům v nejrůznějších závodech v letech 2007 a 2008 jsme tušili, že vůz s naftovým motorem by mohl vyhrát i tak náročný závod jako je 24 hodin Le Mans,“ vysvětluje Guy Maugis, ředitel společnosti Robert Bosch France. „Rok 2009 byl rokem vítězným a my ve společnosti Bosch jsme hrdí, že jsme k tomu mohli přispět. I v tomto roce budeme s Peugeot Sport spolupracovat a přejeme si, aby letošní ročník dopadl stejně tak úspěšně jako loňský.“ Díky vyššímu točicímu momentu a nižší spotřebě je diesel velmi kvalitní technologií vhodnou pro závody i běžný provoz. Bosch věnoval mnoho úsilí vývoji moderních vysokotlakých systémů jako je Common Rail a stal se prvním výrobcem, který ho vyrábí sériově. Díky nejmodernějším technologiím jsou dnes naftové motory mnohem čistší a splňují i ty nejpřísnější ekologické normy. „Clean Diesel“ tak například snižuje emise CO2 o 25 % ve srovnání s benzínovým motorem a vykazuje téměř nulové emise částic.
Bosch Motosport, vášeň pro automobilové závody
Bosch Motosport jakožto dodavatel systémů a součástí určených pro závodní stáje tento systém velmi dobře zná a disponuje know-how v oblasti využívání těchto systémů v motoristických sportech. Bosch Motosport je součástí dceřiné společnosti Bosch Engineering GmbH, která se specializuje na inženýrské produkty a služby a pyšní se dlouhou tradicí v oblasti motoristického sportu. Technologie Bosch přispívaly k vítězství závodních pilotů již v roce 1903!
Dow Automotive Systems pokračuje ve vítězném technologickém partnerství s Peugeot Sport
Dow Automotive Systems vyvinul moderní systém vysoce účinných filtrů pevných částic pro naftové motory (FAP) s označením AERIFY™, který se používá u vozu 908 HDi FAP týmu Peugeot Sport. Společnost Dow Automotive systém AERIFY vyvinula speciálně jako reakci na vysoké požadavky Peugeot Sport a představuje velmi důležitý prvek dieselové motorové jednotky.
Tyto filtry, vyvinuté pro Peugeot Sport, mají za cíl odolávat extrémním podmínkám, které jsou charakteristické pro vytrvalostní závody, a nabízet vynikající výkony při extrémně vysokých teplotách, hmotnostních průtocích a křivkách zrychlení a zpomalení.
Filtry AERIFY vytvářejí velmi nízký protitlak, umožňují výrazně snížit váhu a objem, a přitom zvládnou odfiltrovat téměř všechny částice. Pro další informace k filtrům AERIFY viz www.DowAerify.com.
O Dow Automotive Systems
Dow Automotive System je nejdůležitějším dodavatelem polyuretanů, elastomerů, fólií, kapalin, lepicích filmů, těsnicích systémů a materiálů pro akustické odhlučnění pro automobilový průmysl na celém světě. Dow Automotive Systém úzce spolupracuje se zákazníky mezi odběrateli osobních vozů, obchodní přepravy a zákazníky poprodejního servisu. Pro tento průmysl vyvíjí špičková řešení, jejichž cílem je reagovat na základní potřeby trhu, kterými jsou zvýšení energetické účinnosti, zlepšení hygieny a bezpečnosti, snížení výfukových plynů a posílení kvality a vzhledu vozu. Pro více informací o Dow Automotive Systems viz www.dowautomotive.com.
Peugeot Finance
Skupina Banque PSA Finance již řadu let aktivně podporuje v rámci širšího partnerství sportovní aktivity značky Peugeot, a to prostřednictvím divize Financování Peugeot, která je určena pro společnost Peugeot. Banque PSA Finance, což je 100 % dceřiná společnost skupiny PSA Peugeot-Citroën, již téměř jedno století připravuje, uvádí na trh a zajišťuje sledování široké škály moderních finančních produktů a služeb, které nabízí síti Peugeot i jejím konečným zákazníkům. Tato strategie se vytváří v úzkém spojení s týmy Peugeot.
Peugeot Financement je ve 23 zemích vůdčím subjektem, pokud jde o financování nových i ojetých vozů, náhradních dílů a dalších potřeb prodejní sítě Peugeot. Pro 1 650 prodejních míst plně zajišťuje roli bankéře, takže je schopná zcela konkrétně reagovat na jejich očekávání.
V roce 2009 financovala Banque PSA Finance v síti značky Peugeot nákup celkem 1,2 milionu vozů v celkové výši 18,5 miliard €, díky čemuž bylo možné předem zaplatit vozy a náhradní díly, které lze v těchto prodejnách koupit. Za stejnou dobu umožnila banka 348 000 zákazníkům značky Peugeot financovat nákup nového vozu, v celkové výši 3,6 miliard €.
V současné době využívá finanční služby Banque PSA Finance 987 000 zákazníků. Velká část z nich si zvolila nabídkový balíček zahrnující finanční řešení a služby, který byl uzpůsobený tak, aby jim přinášel klid a bezpečí: v nabídce je rozšířená záruka, asistenční služba, údržba, finanční nebo automobilové pojištění… Všechny tyto služby podporují větší důvěru a loajalitu zákazníků vůči značce Peugeot, jak při prodeji, tak v poprodejních službách.
Úspěšné partnerství BRM a Peugeot:
Design hodinek BRM odráží nadšení a know-how motoristického sportu přetransformované do hodinářství. Příprava návrhů a vývoj jsou podobné jako při výrobě závodních aut, protože všechny díly se vyrábí a opracovávají z pevných kovů. Hodinky značky BRM jsou specifické, snadno rozpoznatelné a exkluzivní, vyrábí se jich jen 2000 za rok a jen v jediné francouzské výrobně hodinek.
Partnerství mezi BRM a vítězem závodu 24 hodin Le Mans Sport Peugeot v rámci programu 908 HDi FAP je zcela na místě.
Obě strany, které sdílejí stejné hodnoty jako je nadšení, inovace a zaujetí detailem, společně usilují o vítězství v nejkrásnějším závodu na světě, kterým je 24 hodin Le Mans.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.