Ve Zhuhai zvítězil Anthony Davidson a Sébastien Bourdais před Franckem Montagnym a Stéphanem Sarrazinem.
Šlo o velmi vyrovnaný závod, v němž vozy Peugeot 908 opět prokázaly výkonnost, spolehlivost a vytrvalost. Tento čínský doubl završil úspěšný rok, v němž Peugeot získal druhý titul v mistrovství ILMC.
Strategické vítězství
O závěrečném závodě sezóny 2011 ve Zhuhai rozhodla strategie. „Vzhledem k horku a podmínkám na dráze jsme v průběhu závodu změnili strategii,“ vysvětlil Sébastien Bourdais. „Odjel jsem tři stinty, z toho dvakrát na stejných pneumatikách. Díky tomu jsme setřásli Audi, které byly velmi rychlé.“
Tato odvážná volba se vyplatila, protože Sébastien Bourdais a Antony Davidson udrželi skvělé tempo od začátku do konce a společně získali druhé vítězství v sezóně. Až do cíle tohoto napínavého závodu si piloti vozu č. 7 udrželi menší náskok před Stéphanem Sarrazinem a Franckem Montagnym. Oba vozy Peugeot jely rovnoměrným tempem, ovládaly průběh konce závodu a postupně si zvýšily náskok před soupeři.
Hustý provoz a pneumatiky – klíčové faktory sezóny
Stejně jako během celé sezóny 2011, bylo i zde jedním z klíčových faktorů závodu zvládnutí provozu a výběr pneumatik. V této zásadní oblasti vytrvalostních závodů byla zkušenost pilotů týmu Peugeot Total často rozhodující. Na klikaté trati ve Zhuhai odvedli opět bezchybný výkon.
Série vítězství pro vozy Peugeot 908
Nový vůz Peugeot 908, který se na tratích objevil na začátku sezóny, dnes slaví další vítězství. Vyniká ukázkovou spolehlivostí, letos vzdal jen jednou a mezi jeho silné stránky patří nízká spotřeba paliva a jen malé opotřebování pneumatik. „Dnes se vítězství vyrýsovalo v první třetině závodu,“ shrnul technický ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin. „Náš soupeř vyrazil velice rychle, takže jsme upravili strategii, především pokud jde o volbu pneumatik. Vyhrát tento závod bylo pro Peugeot druhým největším cílem sezóny, neboť značka má v Číně velké ekonomické ambice. Podařilo se nám to ve velkém stylu, neboť jsme tu obsadili první dvě místa, vyhráli jsme kvalifikaci a ujeli jsme i nejrychlejší kolo závodu. V letošním roce jsme vyhráli šest závodů ze sedmi. Všechny bitvy s naším hlavním soupeřem byly napínavé a velmi intenzivní. Technicky jsme měli problém jen v Petit Le Mans, ale rychle jsme provedli jeho analýzu a zareagovali. Dnes končí skvělá sezóna.“
Sezóna 2011 značky Peugeot v číslech
- 7 x účast v závodu
- 5 x pole position
- 1 x po kvalifikaci 100 % Peugeot
- 6 x vítězství
- 4 x první dvě místa
- 13 x stupně vítězů
- 7 x nelepší kolo závodu
- 2 x titul v ILMC (konstruktéři a týmy)
- 1 x nedokončeno
Průběh závodu:
Závod odstartoval velice rychle
Závod byl zahájen v 11:00 ve spalujícím horku a nabral okamžitě neskutečně rychlé tempo. Sébastien Bourdais, který odstartoval z pole position, se vřítil do první zatáčky v čele pelotonu, následován Franckem Montagnym. Toho však během prvního kola předjely oba vozy Audi. Všechny čtyři vozy, Sébastien Bourdais před Allanem McNischem, Timo Bernhardem a Franckem Montagnym, pokračovaly v podobném tempu. Po deseti minutách začaly předjíždět vozy na konci. Sébastiena Bourdaise hustý provoz zpomalil, ztratil tři místa a propadl se na čtvrtou pozici. První zastávka v boxech pořadím zamíchala. Audi č. 1 se rozhodla pokračovat dál se stejným setem pneumatik, zatímco tým Peugeotu se rozhodl kola u obou vozů přezout. Německý pilot proto vyjel v čele, s asi dvacetivteřinovým náskokem před Franckem Montagnym a Sébastienem Bourdaisem. Allan McNish jedno kolo ztratil kvůli opravě po střetu s jiným vozem.
Každý s vlastní strategií
Závod pokračoval ve stejném schématu, s trojicí stejných vozů v čele. Na prvním místě jel vůz Audi č. 1, následován dvěma Peugeoty. Když Franck Montagny zpozoroval, že Sébastien Bourdais zvyšuje tempo, nechal ho před druhou vlnou doplňování paliva předjet. V tomto okamžiku se strategie rozešly. Stéphane Sarrazin ve voze Peugeot č. 8 vystřídal ve 12:28 Francka Montagnyho, zatímco Sébastien Bourdais jen nabral palivo a vyrazil do třetího stintu, podruhé se stejnými pneumatikami. Chopil se tak vedení, s přibližně patnáctivteřinovým náskokem před vozem Audi č. 1 s Marcelem Fässlerem v čele.
Pořadí se měnilo podle zastávek v boxech. Na začátku druhého stintu se do čela před Stéphana Sarrazina dostal Marcel Fässler a za volant Peugeotu č. 7 usedl Anthony Davidson. V polovině závodu zvýšily Peugeoty, které jely delší stinty než jejich soupeři, tempo. Stéphane Sarrazin si v hustém provozu vedl dobře a ve 113. kole švýcarského jezdce předjel. O dvě kola se prosadil Anthony Davidson a zmocnil se druhého místa. Britskému řidiči stačilo jen několik kol a Stéphana Sarrazina dohnal. Ve 13:56 se octnul v čele, těsně před tím, než Stéphane Sarrazin zajel do boxů, aby se nechal vystřídat Franckem Montagnym.
Jasný závod až do cílové pásky
Anthony Davidson si během druhého stintu vybudoval dostatečný předstih, díky němuž mohl Sébastien Bourdais vyjet po páté zastávce Peugeotu č. 7 v boxech v čele. Od Peugeot č. 8 ho dělilo jen několik vteřin, ale ten se střetnul s pomalejšími soupeři a ztratil s vozem v čele kontakt. Po úspěšně odjetých 249 kolech projeli jako první cílem Sébastien Bourdais a Anthony Davidson, následování Franckem Montagnym a Stéphanem Sarrazinem. Peugeot tak obsadil první dvě místa.
Pořadí posádek – 6 hodin ve Zhuhai 2011:
pořadí | vůz | posádka | výsledek |
1. | Peugeot 908 | S.Bourdais – A.Davidson | 249 kol za 6:01,24 |
2. | Peugeot 908 | S.Sarrazin – F.Montagny | + 38.651 |
3. | Audi R18 TDI | M. Fassler – T. Bernhard | + 1 kolo |
4. | Rebellion Lola | N.Prost – N.Jani | + 6 kol |
5. | Oak Pescarolo | J. Nicolet – O. Pla – A. Prémat | + 9 kol |
Nejlepší kolo závodu:
Sébastien Bourdais, 1:23,177
Pořadí Intercontinental Le Mans Cup:
Konstruktéři:
pořadí | značka | bodů |
1. | Peugeot | 211 |
2. | Audi | 119 |
Týmy:
pořadí | tým | bodů |
1. | Team Peugeot Total | 113 |
2. | Audi Sport Team Joest | 85 |
3. | Rebellion Racing | 50 |
4. | Team Oreca Matmut | 47 |
5. | Oak Racing | 33 |
6. | Aston Martin Racing | 22 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií