Závěrečný – sedmý – letošní 6ti hodinový závod ILMC 13. listopadu ve Zhuhai v Číně

Peugeot s vozy Peugeot 908 získal šesté vítězství ze sedmi závodů a počtvrté obsadil první dvě místa.

Ve Zhuhai zvítězil Anthony Davidson a Sébastien Bourdais před Franckem Montagnym a Stéphanem Sarrazinem.

Závěrečný – sedmý – letošní 6ti hodinový závod ILMC 13. listopadu ve Zhuhai v Číně

Šlo o velmi vyrovnaný závod, v němž vozy Peugeot 908 opět prokázaly výkonnost, spolehlivost a vytrvalost. Tento čínský doubl završil úspěšný rok, v němž Peugeot získal druhý titul v mistrovství ILMC.

Strategické vítězství

O závěrečném závodě sezóny 2011 ve Zhuhai rozhodla strategie. „Vzhledem k horku a podmínkám na dráze jsme v průběhu závodu změnili strategii,“ vysvětlil Sébastien Bourdais. „Odjel jsem tři stinty, z toho dvakrát na stejných pneumatikách. Díky tomu jsme setřásli Audi, které byly velmi rychlé.“

Tato odvážná volba se vyplatila, protože Sébastien Bourdais a Antony Davidson udrželi skvělé tempo od začátku do konce a společně získali druhé vítězství v sezóně. Až do cíle tohoto napínavého závodu si piloti vozu č. 7 udrželi menší náskok před Stéphanem Sarrazinem a Franckem Montagnym. Oba vozy Peugeot jely rovnoměrným tempem, ovládaly průběh konce závodu a postupně si zvýšily náskok před soupeři.

Hustý provoz a pneumatiky – klíčové faktory sezóny

Stejně jako během celé sezóny 2011, bylo i zde jedním z klíčových faktorů závodu zvládnutí provozu a výběr pneumatik. V této zásadní oblasti vytrvalostních závodů byla zkušenost pilotů týmu Peugeot Total často rozhodující. Na klikaté trati ve Zhuhai odvedli opět bezchybný výkon.

Série vítězství pro vozy Peugeot 908

Nový vůz Peugeot 908, který se na tratích objevil na začátku sezóny, dnes slaví další vítězství. Vyniká ukázkovou spolehlivostí, letos vzdal jen jednou a mezi jeho silné stránky patří nízká spotřeba paliva a jen malé opotřebování pneumatik. „Dnes se vítězství vyrýsovalo v první třetině závodu,“ shrnul technický ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin. „Náš soupeř vyrazil velice rychle, takže jsme upravili strategii, především pokud jde o volbu pneumatik. Vyhrát tento závod bylo pro Peugeot druhým největším cílem sezóny, neboť značka má v Číně velké ekonomické ambice. Podařilo se nám to ve velkém stylu, neboť jsme tu obsadili první dvě místa, vyhráli jsme kvalifikaci a ujeli jsme i nejrychlejší kolo závodu. V letošním roce jsme vyhráli šest závodů ze sedmi. Všechny bitvy s naším hlavním soupeřem byly napínavé a velmi intenzivní. Technicky jsme měli problém jen v Petit Le Mans, ale rychle jsme provedli jeho analýzu a zareagovali. Dnes končí skvělá sezóna.“

Sezóna 2011 značky Peugeot v číslech

  • 7 x účast v závodu
  • 5 x pole position
  • 1 x po kvalifikaci 100 % Peugeot
  • 6 x vítězství
  • 4 x první dvě místa
  • 13 x stupně vítězů
  • 7 x nelepší kolo závodu
  • 2 x titul v ILMC (konstruktéři a týmy)
  • 1 x nedokončeno

Průběh závodu:

Závod odstartoval velice rychle

Závod byl zahájen v 11:00 ve spalujícím horku a nabral okamžitě neskutečně rychlé tempo. Sébastien Bourdais, který odstartoval z pole position, se vřítil do první zatáčky v čele pelotonu, následován Franckem Montagnym. Toho však během prvního kola předjely oba vozy Audi. Všechny čtyři vozy, Sébastien Bourdais před Allanem McNischem, Timo Bernhardem a Franckem Montagnym, pokračovaly v podobném tempu. Po deseti minutách začaly předjíždět vozy na konci. Sébastiena Bourdaise hustý provoz zpomalil, ztratil tři místa a propadl se na čtvrtou pozici. První zastávka v boxech pořadím zamíchala. Audi č. 1 se rozhodla pokračovat dál se stejným setem pneumatik, zatímco tým Peugeotu se rozhodl kola u obou vozů přezout. Německý pilot proto vyjel v čele, s asi dvacetivteřinovým náskokem před Franckem Montagnym a Sébastienem Bourdaisem. Allan McNish jedno kolo ztratil kvůli opravě po střetu s jiným vozem.

Každý s vlastní strategií

Závod pokračoval ve stejném schématu, s trojicí stejných vozů v čele. Na prvním místě jel vůz Audi č. 1, následován dvěma Peugeoty. Když Franck Montagny zpozoroval, že Sébastien Bourdais zvyšuje tempo, nechal ho před druhou vlnou doplňování paliva předjet. V tomto okamžiku se strategie rozešly. Stéphane Sarrazin ve voze Peugeot č. 8 vystřídal ve 12:28 Francka Montagnyho, zatímco Sébastien Bourdais jen nabral palivo a vyrazil do třetího stintu, podruhé se stejnými pneumatikami. Chopil se tak vedení, s přibližně patnáctivteřinovým náskokem před vozem Audi č. 1 s Marcelem Fässlerem v čele.

Pořadí se měnilo podle zastávek v boxech. Na začátku druhého stintu se do čela před Stéphana Sarrazina dostal Marcel Fässler a za volant Peugeotu č. 7 usedl Anthony Davidson. V polovině závodu zvýšily Peugeoty, které jely delší stinty než jejich soupeři, tempo. Stéphane Sarrazin si v hustém provozu vedl dobře a ve 113. kole švýcarského jezdce předjel. O dvě kola se prosadil Anthony Davidson a zmocnil se druhého místa. Britskému řidiči stačilo jen několik kol a Stéphana Sarrazina dohnal. Ve 13:56 se octnul v čele, těsně před tím, než Stéphane Sarrazin zajel do boxů, aby se nechal vystřídat Franckem Montagnym.

Jasný závod až do cílové pásky

Anthony Davidson si během druhého stintu vybudoval dostatečný předstih, díky němuž mohl Sébastien Bourdais vyjet po páté zastávce Peugeotu č. 7 v boxech v čele. Od Peugeot č. 8 ho dělilo jen několik vteřin, ale ten se střetnul s pomalejšími soupeři a ztratil s vozem v čele kontakt. Po úspěšně odjetých 249 kolech projeli jako první cílem Sébastien Bourdais a Anthony Davidson, následování Franckem Montagnym a Stéphanem Sarrazinem. Peugeot tak obsadil první dvě místa.

Pořadí posádek – 6 hodin ve Zhuhai 2011:

pořadí vůz posádka výsledek
1. Peugeot 908 S.Bourdais – A.Davidson 249 kol za 6:01,24
2. Peugeot 908 S.Sarrazin – F.Montagny + 38.651
3. Audi R18 TDI M. Fassler – T. Bernhard + 1 kolo
4. Rebellion Lola N.Prost – N.Jani + 6 kol
5. Oak Pescarolo J. Nicolet – O. Pla – A. Prémat + 9 kol

Nejlepší kolo závodu:

Sébastien Bourdais, 1:23,177

Pořadí Intercontinental Le Mans Cup:

Konstruktéři:

pořadí značka bodů
1. Peugeot 211
2. Audi 119

Týmy:

pořadí tým bodů
1. Team Peugeot Total 113
2. Audi Sport Team Joest 85
3. Rebellion Racing 50
4. Team Oreca Matmut 47
5. Oak Racing 33
6. Aston Martin Racing 22

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...