Renesanční zámek Augustusburg je znám jednak bohatými přírodopisnými sbírkami, jednak motocyklovým muzeem, které si ročně přijde prohlédnout na čtvrt milionů návštěvníků. Sto šedesát strojů je rozděleno do tří tematických okruhů.
První expozice zahrnuje motocykly vyrobené v Zschopau, tzn. značek DkW a MZ nebo poháněné motory z těchto firem. V druhé se lze seznámit se stroji renomovaných značek, které svojí konstrukcí ovlivnily vývoj, v třetí části jsou k vidění dvoudobé motocykly, jejichž výrobu a tradici v nedalekém Zschopau není třeba připomínat. Vždyť závod, zprvu na výrobu příslušenství motorových vozidel, založil už v roce 1907 Jörg Rasmussen.
U vchodu vítá návštěvníky replika Daimlerova dřevěného motorového kola z roku 1884, předchůdce dnešních motocyklů. Z minulého století pochází o deset let mladší stroj se čtyřdobým dvouválcem Hildebrand&Wolfmüller, jehož zadní kolo bylo poháněno přímo, tzn. bez spojky a převodovky. K vidění je i „dvoukolový automobil“ Megola se čtyřdobým pětiválcovým hvězdicovým motorem uloženým v předním kole.
Mezi skvosty německých značek najdeme i několik motocyklů českých výrobců, jako např. Laurin&Klement TB z roku 1899, prototyp dnes už zapomenuté liberecké firmy Linser/Zeus (1902), dva Böhmerlandy, plochodrážní Jawu 500 DT a terénní ČZ 250. Na zámku je možné se pokochat i motocykly takových značek jako Indian, Harley-Davidson, Scott, AJS, New Hudson, Matchless atd. Raritou je skládací britský Excelsior Sport vážící 40 kg, který používali za druhé světové války parašutisté. Jednoválec Hoco-Hohneur měl zase unikátní rám z modřínového dřeva.
Zámek Augustusburg, velice dobře přístupný od krušnohorského hraničního přechodu Hora Sv.Šebestiána, je otevřen od dubna do října každý den od 10 do 18 hodin, v zimních měsících pak o hodinu méně.