Zákazníci baží po samočinném parkování od Fordu!

Více než jedna třetina zájemců o Ford C-MAX a bezmála pětina zájemců o Focus si zatím v letošním roce zvolila variantu vybavenou aktivním parkovacím asistentem Ford.

Systém byl poprvé uveden ke konci roku 2010 na tehdy zcela novém Fordu C MAX.

Zákazníci baží po samočinném parkování od Fordu!
Zákazníci baží po samočinném parkování od Fordu!
Zákazníci baží po samočinném parkování od Fordu!

Aktivní parkovací asistent byl mezi zákazníky C-MAXu dvakrát žádanější, než napovídaly původní odhady. Ford tedy musel upravit své výrobní kapacity, aby dokázal vyjít poptávce vstříc.

„Čekali jsme, že aktivní parkovací asistent bude oblíbený prvek výbavy, ale i my sami jsme podcenili, jak moc zákazníci touží po cenově dostupné technice, která usnadňuje řízení,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Během roku 2012 bude aktivní parkovací asistent zaveden do dalších evropských modelů značky Ford.

Systém využívá ultrazvukových snímačů, rozmístěných jak po stranách vozu, tak v předním a zadním nárazníku, a počítačem ovládaného řízení. Aktivní parkovací asistent Ford vyhledává vhodné mezery a při parkovacím manévru ovládá řízení, zatímco uděluje řidiči pokyny k obsluze pedálů a řazení.

Algoritmy parkovacího systému si vědí rady s různými scénáři, které mohou při parkování nastat. Například za normálních okolností se asistent snaží srovnat vůz podél obrubníku. Pokud však nad obrubníkem zaznamená jiné vozidlo, srovná se raději podle něj.

Parkování patří pro mnohé řidiče k nejvíce stresujícím jízdním situacím, zejména v rušném městském provozu s nedostatkem míst.

Průzkum, který si Ford nechal zpracovat, odhalil, že méně zkušené řidiče tato každodenní aktivita značně znervózňuje. Řidiči z celé Evropy v průzkumu označili podélné parkování za dvakrát více stresující než jízdu po dálnici. Například v Itálii považují začínající řidiči podélné parkování za stejný zdroj stresu, jakým je pro ně návštěva zubaře.

A nejsou to jen začátečníci, kdo má před podélným parkováním respekt. Téměř jedna třetina (32 %) dotazovaných připustila, že ke správnému zaparkování svého vozu potřebují více než jeden pokus.

Ruští řidiči se v tomto ohledu považují za nejméně zdatné – 40 procent respondentů z Ruska přiznalo, že jim jeden pokus nestačí. Následovala Velká Británie s 39 procenty. Nejlépe se parkuje Němcům, z nichž potřebuje více pokusů k úspěšnému zaparkování do řady podélně stojících vozidel pouze 26 procent dotazovaných.

V České republice je aktivní parkovací asistent součástí sady City Plus

– a tu teď český Ford v rámci akční nabídky nabízí zcela zdarma; objevuje se tedy prakticky v každém nově prodaném Fordu Focus. I před zavedením této nabídky byl však zájem o automatické parkování podobný jako v jiných evropských zemích: žádalo je kolem dvaceti procent zákazníků.

Průzkum realizovala společnost TNS

– v šesti evropských zemích – Francii, Itálii, Německu, Rusku, Španělsku a Velké Británii. Vzorek populace čítal 1 000 respondentů v každé zemi s výjimkou Ruska, kde bylo dotazováno 1 500 lidí.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...