Za volantem Peugeota 206 Grand Tourisme

O Peugeotu 206, jsme již uvedli řadu článku. Tentokrát nám dovozce zapůjčil k týdennímu testu opravdu lahůdku: třídveřový Peugeot 206 z limitované pětitisícové série Grand Tourisme, jehož nápis spolu s pořadovým číslem je umístěn na sloupku za dveřmi řidiče. Testovaný vůz měl pořadové číslo 2323.

Za volantem Peugeota 206 Grand Tourisme
Za volantem Peugeota 206 Grand Tourisme
Za volantem Peugeota 206 Grand Tourisme


Za volantem Peugeota 206 Grand Tourisme

S radostí jsem usedal za volant tohoto elegantního vozu, který oproti normálnímu modelu GTI je delší, má rozšířené blatníky, širší nízko umístěné nárazníky, nízkoprofilové pneumatiky na atraktivních 16 palcových kolech a bohatší výbavu. To vše ještě více zdůrazňuje sportovní charakter této limitované série.

Po ujetí pár kilometrů s  tímto modelem Peugeotu se šestnáctiventilovým čtyřválcovým motorem o obsahu 2,0 litrů jsem poznal, že se jedná o dravý sportovní vůz, jehož vedení na silnici je pro řidiče opravdovým zážitkem. Přitom motor je velmi dobře odhlučněn. V celém rozsahu otáček je hladina hluku pouze na takové výši, aby řidič mohl využít sluchem chod motoru pro nejvhodnější řazení rychlostí v souladu s otáčkami motoru. Motor má podle údajů výrobce nejvyšší výkon 137 k/99 kW při 6 000 otáčkách/min. Zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,9 vteřin odpovídá charakteru sportovního vozu. Nejvyšší točivý moment 190 Nm dosahuje motor při 4 100 ot/min.


Motor jsem lehce vytočil do nejvyšších otáček a před dosažením 7 000 ot/min, kdy začne působit omezovač otáček, aby se motor nepřetočil, jsem dosáhl na dvojku rychlost 105 km/hod. Na dálnici při rychlosti vozu 130 km/hod má motor na třetí rychlost 5 800 ot/min, na čtyřku 4 500 ot/min a na pětku 3 700 ot/min. Důsledkem výkonného motoru a poměrně malé hmotnosti vozu je zrychlení velmi dobré již od 2 000 ot/min. To mě umožnilo snadné a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřazení. Výrobce udává nejvyšší rychlost 210 km/hod.


Za volantem Peugeota 206 Grand Tourisme

Při jízdě i v prudkých zatáčkách jsem velmi ocenil celkové konstrukční řešení podvozku, který mě spolu s výkonným brzdovým systémem s ABS, snadno ovladatelným a přesným řízením s posilovačem umožnil plně využít a vychutnat sportovní charakter tohoto vozu. K tomu jistě přispělo celkové vybavení vozu mimo jiné anatomická sedadla, možnost výškového nastavení volantu i výškového nastavení sedadla řidiče a přesné dráhy řazení. K pohodlnému a příjemnému cestování přispívá i další výbava vozu jako ku příkladu automatické stěrače s detektorem deště, vyhřívaná vnější zrcátka, ovládání radia na volantu a samozřejmě i CD přehrávač na 6 CD, který je umístěn v zavazadlovém prostoru. Sportovní charakter vozu dokresluje chromovaná hlavice řadicí páky, chromované pedály spojky a brzdy a monogram GT na palivové zátce nádrže.

Spotřeba testovaného modelu s ohledem na jeho výkonnost není vysoká: Ve městě je přes 10 litrů na 100 km a mimo město těsně nad 6 litry benzinu natural.


Na našem trhu si v současné době můžete objednat model velmi blízký testovanému vozu a to Peugeot 206 GTI se stejným motorem jako u testovaného modelu o obsahu 2,0 litry stejných výkonů jak výše uvedeneno. Jeho cena je 524 900 Kč včetně bohaté výbavy obsažené již v uvedené základní ceně. Za příplatek si ještě můžete doobjednat dvojité boční airbagy (9 tisíc Kč), automatickou klimatizaci (45 tisíc Kč), elektricky ovládané střešní okno (25 tisíc Kč) a CD měnič (15 tisíc Kč). Metalický lak je za příplatek 9 500 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...