Kompletní novou modelovou řadu třídy C, tzn.sedan, kupé i kombi představila pozvaným hostům společnost DaimlerChrysler Automotive Bohemia v rámci jejich uvedení na trh. Zatímco sedan i kupé se objevily již v minulém roce, tak světovou premiéru nového kombi „T“ viděl autosalon v Deitroitu a následně také v Ženevě. Všechny tři verze nabízejí bohaté vybavení ve třech liniích – Classic, Elegance, Avantgarde a také široké spektrum pohonných jednotek. Jen např. pro kombi je k dispozici osm motorů od 85 kW do 354 kW, kterým disponuje špičkové provedení C32 AMG.
Ceny modelů sedan se pohybují v rozpětí od 995 000 Kč do 1.476 000 Kč (C320), resp. 2.085 000 Kč (C 32 AMG), kombi přijde od 1.073 000 Kč do 1 552 000 Kč (C320), resp. 2.161 000 Kč (AMG) a na kupé si musí zákazník připravit sumu od 887 995 Kč (C180) do 1.081 042 Kč (C230K).
zážehové | objem | výkon kW (k) | toč.moment N.m | verze |
C 180 | 2.0 (4válec) | 95 (129) | 190 | sedan, kombi, kupé |
C200 K | 2.0 (4válec) | 120 (163) | 230 | sedan, kombi, kupé |
C240 | 2.5 (6válec) | 125 (170) | 240 | sedan, kombi, |
C320 | 3.2 (6válec) | 160 (218) | 310 | sedan, kombi |
C230 | 2.3 (4válec) | 145 (197) | 280 | kupé |
C32 AMG | 3.2 (6válec) | 260 (353) | 450 | sedan, kombi, kupé |
vznětové | objem | výkon kW (k) | toč.moment N.m | verze |
C 200 CDI | 2.1 (4válec) | 85 (116) | 250 | sedan, kombi |
C 220 CDI | 2.1 (4válec) | 105 (143) | 315 | sedan, kombi, kupé |
C 270 DCI | 2.7 (5válec) | 125 (170) | 370 | sedan, kombi |
Pět Mercedesů bylo připraveno na startu vytyčené testovací trase, v které byl zařazen i úsek na dálnici. Největší zájem jsme měli o jízdy s novými modely Mercedesů třídy C jak Kupé tak Kombi. Trať byla poměrně krátká, mohu tedy shrnout pouze první poznatky ze seznámení s těmito novými modely.
Elegantní design dvoudveřového Mercedesu Kupé zdůrazňuje jeho dynamiku a sportovní charakter. Tento vůz, vycházející technicky z třídy C, obsahuje všechny luxusní prvky výbavy tak jako model limuzíny. Přestože je proti limuzíně o 18 cm kratší, nabízí i pro dva cestující vzadu dostatek prostoru pro pohodlné cestování na dvou samostatných oddělených sedadlech.
Kupé, s kterým jsem projížděl testovací trať, mělo čtyřválcový motor 220CDI se šestnácti ventily a mechanickou šestistupňovou převodovku. Uvedený motor s výkonem 105 kW (143 k) mě umožňoval sportovní jízdu a pravý požitek z ní. Motor s příznivým průběhem křivky točivého momentu zrychluje ochotně i v nižších otáčkách. Hladina hluku pronikající do interiéru vozu je až překvapivě nízká. Prakticky nerozeznatelná od motoru benzinového. Sportovně zaměření motoristé jistě ocení tak jako já výborné sezení tohoto kupé na silnici a pocit bezpečí při rychlém projíždění zatáček i prudkém brždění. Výrobcem uváděná průměrná spotřeba ve výši 6,2 litru nafty na 100 km je podle mého názoru vzhledem k dynamice vozu nižší než jsem předpokládal.
Design Mercedesu Kombi spojuje vysokou funkčnost s překvapivě zdařilým elegantním a dynamickým charakterem vozu. Ihned po usednutí za volant vozu jsem zaregistroval bohatou výbavu tohoto vozu, která je typická pro luxusní vozy Mercedes. Vedle elektrického seřizování polohy sedadel obsahuje i elektrické seřizování polohy volantu ve značném rozsahu v obou rovinách. Vysokou užitnou hodnotu vozu potvrzuje možnost zvětšení objemu zavazadlového prostoru podle nastavení zadních sedadel až na 1 348 litrů.
Testovací Kombi mělo výkonný pětiválcový dvacetiventilový motor 270 CDI a automatickou pětistupňovou převodovku, umožňující i ruční volbu převodových stupňů lehkým dotykem rychlostní páky doprava (při pokynu k zařazení vyššího převodu) anebo doleva (při pokynu k zařazení nižšího převodu). Uvedená převodovka řadí jak při automatické volbě tak i při přímé volbě plynule a bez prodlevy. Při přímé volbě hlídá, aby nedošlo k zařazení nižší rychlosti předčasně a tím k přetočení motoru. Uvedený motor o výkonu 125 kW (170 k) s vysokým točivým momentem mě umožňoval výbornou akceleraci již od nízkých otáček. Chod motoru je tichý a prakticky nepřevyšuje hladinu hluku benzinových motorů. Vůz se mi příjemně vedl, pocit bezpečí jsem měl i při sportovní jízdě s tímto vozem. Průměrná spotřeba uváděná výrobcem 7,1 l nafty na 100 km je vzhledem k velikosti, dynamice a hmotnosti vozu skutečně nízká.
Těším se na vícedenní testování těchto vozů, abych vás mohl seznámit podrobněji s jejich jízdními vlastnostmi.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií