Za volantem nového prestižního coupé Alfa Brera uváděného do prodeje na našem trhu

Pouze dvacet kilometrů, ale jízda s Brerou s motorem 3,2 l o výkonu 260 k byla pro mě příjemným řidičským zážitkem!

Při představení nového modelu Alfy Brera, která přichází do prodeje na náš trh, nám importér umožnil krátké testovací jízdy s těmito elegantními a pohodlnými coupé, které jsou na fotografiích před testovacími jízdami:

Za volantem nového prestižního coupé Alfa Brera uváděného do prodeje na našem trhu
Za volantem nového prestižního coupé Alfa Brera uváděného do prodeje na našem trhu
Za volantem nového prestižního coupé Alfa Brera uváděného do prodeje na našem trhu

Než přistoupím k podrobnému popisu modelu, uvádím ceny nového modelu, které se pohybují v základu podle zvoleného motoru (2,2 JTS, 3,2 V 4×4 anebo 2,4 JTD) a stupně výbavy (základní anebo Sky Window) od 995 000 do 1 280 000 Kč. Samozřejmě, že seznam příplatkové výbavy obsahuje řadu položek, kterými si nový majitel tohoto coupé dovybaví vůz podle svých požadavků a představ.

Alfa Brera navržená Giugiarem má nezaměnitelnou “italskou eleganci”, absolutně jedinečný a neopakovatelný styl, který předem ohlašuje radost ze sportovního řízení při plném respektování tradice značky.

Originálnímu stylu odpovídají i velkorysé rozměry: Alfa Brera je široká 183 centimetrů, dlouhá 441, vysoká 137 a rozvor je 252 cm, i když důkladné omlazení čela a zadní části dodávají modelu velmi kompaktní dojem. A to aniž by bylo nutné sáhnout ke kompromisům v komfortu a funkčnosti, jak se často tomuto typu automobilů stává.

Alfa Brera kromě toho zajišťuje v interiéru příjemné, světlé a velmi ušlechtilé prostředí díky kvalitním materiálům a některým inovačním řešením, jakým je například prosklená panoramatická střecha, která zvyšuje osvětlení interiéru, dává cestujícím pocit prostoru.

Za volantem nového prestižního coupé Alfa Brera uváděného do prodeje na našem trhu

Ve středu palubní desky Alfy Brera se pak nachází zabudované rádio a všechny ovládací prvky příslušející ke klimatizaci, vše ve vytříbeném designu. Mezi jiným je zde autorádio s přehrávačem CD (na přání i přehrávačem MP3), skvělé akustické zařízení Bose® se šesti reproduktory o výkonu 570 Wattů. K této výbavě přidává Alfa Brera četná a propracovaná zařízení a systémy, které z ní dělají nový referenční bod v segmentu. Dokazují to: stabilizační systém VDC, bi-xenonové světlomety, sedm sériově montovaných airbagů (na poli bezpečnosti), infotelematický systém s ovladači rádia a telefonu na volantu, systém Hi-Fi Bose® a CD-changer, tempomat, ráfky z lehkých slitin 16”, 17” anebo 18”. V nabídce jsou dvě úrovně výbav, 10 barev karoserie a 4 vnitřní potahy z látky a kůže.

Za volantem nového prestižního coupé Alfa Brera uváděného do prodeje na našem trhu

Skutečným srdcem a spolu s ním silným místem každého modelu Alfy je motor. Pod fascinující linií je vysoká profesionalita, Alfa Brera nabízí skvělé a technicky pokročilé pohonné jednotky, mimořádné ve svých výkonech: 2.2 s výkonem 185 k a 3.2 V6 s výkonem 260 k, obě benzínové s přímým vstřikováním JTS. Obě pohonné jednotky, velmi ohleduplné k životnímu prostředí (Euro 4) jsou propojeny s mechanickými šestirychlostními převodovkami s krátkým a přesným řazením rychlostí. Alfa Brera dosahuje vysokých výkonů, ale je vhodná i pro každodenní používání.

K vysokému komfortu jízdy pak Alfa Brera přidává rozvinutou verzi pohonu všech čtyř kol “Alfa Q4”, který se sériově montuje u verze 3.2 JTS. Na poli bezpečnosti pak Alfa Romeo Brera disponuje těmi nejmodernějšími elektronickými zařízeními pro kontrolu dynamického chování vozu (počínaje bržděním až po přenos pohonu) implementovanými pro další zvýšení dynamických limitů.

Sportovní charakter podtrhují kruhové tvary přístrojů a výdechů klimatizace, jemná hliníková lišta, která vymezuje interiér vozu a vytváří z něj kompaktní a útulný prostor. Anatomická sedadla jsou charakterizována měkkými liniemi a prošíváním, které podtrhuje jejich tvar. Při sklopení zadních sedadel se zvýší objem zavazadlového prostoru ze 300 na 610 litrů.

Jakmile si sednete na místo řidiče v nové Alfě Brera, okamžitě si všimnete skvělého uspořádání přístrojů, ovladatelnosti a pohodlného dosahu ovládacích prvků, které jsou všechny orientované směrem k řidiči a seskupené podle jasné funkční logiky. Zejména pak strana určená řidiči se výrazně liší díky struktuře typu “cockpit”, která do jediného tělesa zahrnuje všechny přístroje určené pro řízení. Na centrální konzole jsou soustředěny všechny ovládací prvky klimatizace, rádia, navigace, řadicí páky i startovací tlačítko. Toto tlačítko představuje moderní systém startování, jehož součástí je elektronický klíč se třemi tlačítky, detektor elektronického klíče umístěný v palubní desce, tlačítko startování poblíž detektoru elektronického klíče a elektrický zámek řízení umístěný na sloupku řízení.

Na přístrojové desce můžete pak najít analogový rychloměr a otáčkoměr kruhového tvaru, které jsou mezi sebou propojeny digitálním nastavitelným displejem s vysokým rozlišením, zatímco dokonalé osvětlení zajišťuje, zejména při řízení v noci, jasné a pohodlné čtení všech přístrojů. Volant se třemi paprsky zajišťuje lepší polohu rukou a dokonalé držení i při těch nejnáročnějších manévrech.

Kromě toho nabízí nové coupe Alfa Romeo pohodlná sedadla, kterými garantuje maximální pohodlí a bezpečnost. Zvyšují celkový komfort vozu a především tlumí vibrace. Na předních sedadlech jsou také k dispozici, v závislosti na výbavě, četná a důležitá nastavení, která komukoli umožňují nastavit si tu nejvýhodnější polohu pro řízení: výškové a úhlové přestavení, nastavení bederní opěrky, naklonění (elektrické) a sklopení opěradla, podélné naklonění sedadla ve vodorovné rovině. Na předních sedadlech je také velmi pohodlná středová opěrka ruky s klimatizovanou odkládací schránkou, zatímco opěrky hlavy jsou zabudované a zdůrazňují sportovní charakter vozu. Na přání je možné vybavit přední sedadla elektrickým ovládáním s pamětí. Zadní sedadla sériově nabízejí: zdvojené opěradlo 40/60 (s odklopením sedáku) a ukotvení Isofix pro přepravu dětských sedaček.

Systém trvalého pohonu všech kol Alfa Romeo Q4

Nové vozidlo Alfa Brera s motorem 3.2 V6 JTS je vybaveno trvalým pohonem kol 4×4, již používaným v modelu Alfa 159 Q4. Jedná se o nejnovější „Twin Diff.“ reprezentující poslední vývojový stupeň diferenciálu Torsen C.

Mezinápravový diferenciál Torsen C modelu Alfa Brera je nyní nově vestavěn v předním diferenciálu, což je řešení přinášející značné výhody ohledně celkových rozměrů, hmotnosti i výkonnosti. Využívá totiž síly vytvářené předním diferenciálem jak pro zvyšování vlastní svornosti (35 % v tahu, 45 % při brzdění motorem), tak pro vytváření určité míry samosvornosti i v předním diferenciálu (do 20 %), čímž se zlepšuje hnací síla vozidla a stabilita v zatáčkách.

Základní rozdělení hnací síly systému Q4 je takové, že větší podíl připadá na zadní nápravu (43/57), což podporuje sportovní charakter vozidla a díky samosvornosti dokáže mezinápravový diferenciál v případě potřeby okamžitě přenášet hnací sílu na hnací nápravu s lepšími adhezními podmínkami. Tak je možno přejít ze základního rozdělení hnací síly k rozdělení převážně na přední nápravu (72/28) nebo k rozdělení převážně na zadní nápravu (22/78); tento přechod je automatický, rychlý a plynulý, v závislosti na adhezi a prokluzu všech kol.

Systém pohonu všech kol Alfa Romeo Q4 zajišťuje nepřetržité a dynamické rozdělování hnací síly na čtyři kola, čímž vytváří maximální úroveň aktivní bezpečnosti a sportovní charakter jízdy. Alfa Brera Q4 interpretuje pohon všech kol v souladu s filosofií značky Alfa Romeo: systém je v podstatě mechanický, s doplněnými nejvyspělejšími elektronickými komponenty. To zaručuje maximální komfort, radost z jízdy a současně vysoké jízdní výkony a celkovou bezpečnost.

Vozidlo má následující důležité výhody:

  • trvalý pohon všech kol Q4 je charakterizován použitím nového vývojového stupně samosvorného diferenciálu Torsen C (Twin Diff.) a umožňuje dosáhnout lepšího chování vozu na vozovce, radosti z jízdy a progresivní odezvy;
  • přenos většího podílu hnací síly na zadní nápravu ještě více podporuje radost z jízdy, protože je vozidlo ovladatelnější, což zaručuje maximální stabilitu při náhlém přejíždění mezi jízdními pruhy na dálnici – tato situace může nastat při nouzových manévrech;
  • možnost bezpečné jízdy za zhoršených adhezních podmínek bez zásahu elektroniky do rozdělování hnací síly, což zpříjemňuje jízdu.

K chování vozidla Alfa Brera na silnici přispívají i pneumatiky, které vytvářejí nejlepší kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Za účelem zajištění požadovaných vlastností při průjezdu zatáčkou a současně optimálního tlumení při přejezdu nerovností vyvinuli technici firmy Alfa Romeo ve spolupráci s výrobci pneumatik pláště velkých rozměrů, až do rozměru 235/45 R18. Alfa Brera bude kromě toho v průběhu roku 2006 k dispozici se systémem sledování tlaku vzduchu v pneumatikách, signalizujícím případné abnormality akusticky a hlášením na displeji.

ABS s EBD

Kromě vysoce výkonné brzdové soustavy je vozidlo Alfa Brera vybaveno jedním v současné době z nejvyspělejších protiblokovacích systémů ABS. Má 4 aktivní snímače otáček kol a 12 elektromagnetických ventilů. V systému ABS je integrován elektronický rozdělovač brzdné síly EBD (Electronic Brake Force Distribution). EBD rozděluje brzdnou sílu na čtyři kola tak, aby nedocházelo k blokování a za všech podmínek byla zajištěna plná kontrola nad vozidlem. Systém kromě toho přizpůsobuje svou funkci adhezním podmínkám kol a stavu brzdových destiček, čímž omezuje jejich přehřívání.

VDC (Vehicle Dynamics Control)

VDC je interpretací stabilizačního systému ESP firmou Alfa Romeo. Jedná se o systém zasahující za podmínek blízkých podmínkám mezním, když je nebezpečí ztráty stability vozidla, a pomáhá řidiči udržet kontrolu. Tento systém, jak se sluší pro opravdové vozidlo Alfa Romeo, se liší od systému zachovávajícímu optimální adhezi vůči vozovce v tom, že VDC ponechává řidiči plné potěšení z ovládání vozidla a zasahuje pouze krátce před dosažením kritické situace. VDC je vypínatelný systém.

Pokud řidič při nízké adhezi přeřadí na nižší rychlostní stupeň a uvolní rychle pedál spojky, zasáhne MSR zvýšením točivého momentu, čímž zabrání smyku způsobenému zablokováním kol. Za tím účelem VDC nepřetržitě kontroluje adhezi pneumatik v podélném i příčném směru a v případě smyku zasáhne tak, aby byla obnovena řiditelnost a stabilita. Systém totiž prostřednictvím snímačů zjišťuje otáčení karosérie vozidla kolem svislé osy, zrychlení vozidla v příčném směru a polohu volantu (určující řidičem zvolený směr jízdy). Systém potom porovnává tato data s parametry vypočtenými řídicí jednotkou a stanoví, prostřednictvím složitého matematického modelu, zda vozidlo projíždí zatáčkou v rámci mezí adheze, případně, zda má tendenci k nedotáčivému nebo přetáčivému smyku.

Složitá činnost VDC spočívá v nepřetržité komunikaci nejen se snímači brzdové soustavy a řídicí jednotkou motoru, ale také s:

  • Body Computerem, který nepřetržitě komunikuje se systémem ABS, řídicí jednotkou motoru a řídicí jednotkou automatické převodovky;
  • elektricky řízenou škrticí klapkou (která komunikuje se systémem ABS);
  • sdruženým přístrojem (kontrolky);
  • volantem (prostřednictvím snímače polohy volantu);
  • gyroskopickým snímačem umístěným na podlaze vozidla (tento snímač detekuje smyk a boční zrychlení vozidla).

Nedílnou součástí VDC je protiprokluzový systém ASR, který při jakékoliv rychlosti prostřednictvím řízení brzd a motoru optimalizuje tažnou sílu. Na základě otáček kol, zjištěným snímači ABS, systém provádí výpočet prokluzu a za účelem obnovení adheze aktivuje dva různé systémy řízení. Pokud příliš velká hnací síla způsobuje prokluzování obou hnacích kol (např. aquaplanning nebo akcelerace na nesoudržném povrchu, sněhu nebo ledu), systém sníží točivý moment motoru přivřením škrticí klapky, a tedy omezením množství nasávaného vzduchu. Pokud naopak prokluzuje pouze jedno kolo (např. vnitřní kolo v zatáčce nebo dynamické kolísání zatížení kola), systém prokluzující kolo automaticky přibrzdí, aniž by řidič sešlápl pedál brzdy. Tímto způsobem se dosáhne účinku podobného samosvornému diferenciálu.

ASR se automaticky zapne při každém startování motoru, ale lze jej vypnout stisknutím tlačítka umístěného na středovém tunelu. Vypnutí ASR je vhodné pouze při jízdě se sněhovými řetězy, protože větší hnací síly se dosahuje „zahrabáním“ kola, což by nepatrné prokluzování, umožněné zapnutým systémem ASR, znemožňovalo.

HBA a Hill-holder

Vozidlo Alfa Brera je vybaveno elektrohydraulickým brzdovým asistentem HBA, který automaticky zvyšuje brzdný tlak při náhlém prudkém brzdění. Systém Hill-holder při rozjezdu ve svahu na několik sekund po uvolnění pedálu brzdy zachovává brzdný tlak a usnadňuje tak rozjezd, při němž potom nedochází k popojíždění z kopce.

Nejnovější systémy celkové ochrany cestujících

Avantgardní technologie i v oblasti pasivní bezpečnosti. Nové vozidlo bylo od počátku projektováno tak, aby dokázalo maximálně účinně odolávat případným nárazům. K ochraně cestujících přispívají karosérie a dveře, a nesmí být opomenuta také ochrana dětí, pro jejichž bezpečné cestování je vozidlo vybaveno ukotvením sedaček Isofix. Ochranu cestujících zajišťuje sedm airbagů. Čelní airbagy jsou dvoustupňové, boční a okenní slouží i k ochraně cestujících vzadu, a k ochraně kolen řidiče slouží nové zařízení – kolenní airbag. Posledně zmíněný kolenní airbag (může jím být vybaveno na přání místo spolujezdce) zabraňuje kontaktu s povrchem palubní desky, čímž zajišťuje vyšší úroveň bezpečnosti.

Pokroková technologie pro nejpříjemnější pobyt ve voze

Interiér Alfy Brera příjemný a prostý vibrací, díky nejpečlivějšímu odhlučnění vozidla, torzní a ohybové tuhosti karosérie. Alfa Brera navíc nabízí manuálně řízenou anebo automatickou dvouzónovou klimatizaci, prosklenou panoramatickou střechu, vyspělý infotelematický systém a Hi-Fi systém Bose. Komfort však může být zjišťován i automatickými funkcemi, které řidiči usnadňují jízdu: od čidla deště po tempomat, od snímače intenzity vnějšího osvětlení po parkovací senzory. Závěrem lze říci, že se Alfa Brera nemusí po stránce komfortu obávat konfrontace.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují v inovacích

Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují...

Alfa Romeo Racing ORLEN bude mít před začátkem sezóny 2020 high-tech podporu v podobě oficiálního partnerství s předním světovým hráčem v IT technice, společností Acer. Společnost Acer,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo Giulia – VIDEO

Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo...

Podívejte se na rozhovor s Jankou Konečnou, PR manažerkou FCA a shlédněte unikátní záběry směrované přímo do stáje značky Alfa Romeo, která v těchto dnech prezentuje své největší novinky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Pokud se zabýváte výrobou autoklíčů, pak jistě máte zkušenost se zničenými či poškozenými klíči. V případě, že byl klíč poškozený, bylo dříve nutné vyrobit celý klíč znovu, i...