Nejprodávanějším modelem byla opět Fiesta
Během září 2009 prodal Ford na devatenácti hlavních evropských trzích celkem 152 600 automobilů, což ve srovnání se stejným měsícem roku 2008 představuje zlepšení o 12,3 %. Ve stejné době bylo v Evropě nově zaregistrováno 51 400 vozů Ford Fiesta. Druhým nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě byl v září Focus s 32 100 registracemi, následovaný s odstupem třetím Mondeem (13 300 registrací).
Ford byl v září nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Irsku, Dánsku, Maďarsku a Turecku a nejprodávanější dováženou značkou ve Francii a Itálii.
„Nárůst našeho tržního podílu navzdory složité hospodářské situaci dokazuje, že zákazníci důvěřují Fordu, protože jim nabízíme vzrušující a inovativní modely, po jakých opravdu touží. Platí to zejména o Fiestě, která má za sebou nejlepší září od roku 1994,“ řekl Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.
„I nadále však cítíme obavy z pokračující zranitelnosti trhu. V důsledku náhlého ukončení některých programů ‚šrotovného‘ čelí náš obor nejisté budoucnosti, pokud jde o vývoj poptávky,“ zdůrazňuje Ingvar Sviggum. „Je zřejmé, že k podpoře trhu až do doby, kdy se poptávka ustálí na udržitelné úrovni, je v Evropě stále zapotřebí vládních intervencí.“
Leden až říjen 2009
I v celkovém hodnocení dosavadního průběhu roku 2009 zaznamenal Ford pozitivní vývoj tržního podílu, který posílil o 0,5 procentního bodu na 9,2 %. Nejvíce přitom rostl v Dánsku (+ 2,7 %), Maďarsku (+ 2,3 %) a České republice (+ 2,1 %).
Evropsky nejžádanějším modelem byla Fiesta (350 800 vozů), následovaná modely Focus (232 100) a Transit (90 800).
Za prvních devět měsíců roku 2009 si Ford na 19 hlavních trzích Evropy připsal 1 097 100 nových registrací, což oproti stejnému období roku 2008 představuje pokles o 51 100 vozů, respektive o 4,5 %. Celý trh však ve sledovaném časovém intervalu klesl o 9,7 %.
Na všech 51 trzích prodal evropský Ford od ledna do konce září 2009 celkem 1 243 700 vozidel. Je to o 172 000 vozů a 12,2 % méně než ve stejném období roku 2008.
K tomuto úspěchu přispěly i velmi dobré výsledky Fordu v České republice. Tady je Ford s velkým odstupem nejúpěšnějším automobilovým importérem, za prvních devět měsíců mu patří 10,4% celého českého trhu (v září dokonce 12,2 %) a model Fusion je třetím nejprodávanějeím vozem na českém trhu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů