Mění se také trasa závodu. Pro nadcházející ročník se předpokládají zastávky v přístavech v Asii, na Středním východě a na západním pobřeží Spojených států. Ačkoliv přesná trasa ještě nebyla stanovena, přístav, ze kterého závod odstartuje, bude potvrzen v nejbližších dnech.
Pokud se týče konstrukce lodí, jednou z možností bude i Volvo Open 70 – nejrychlejší jednotrupá loď na světě, která v závodě úspěšně debutovala v ročníku 2005-06.
Tyto informace byly oznámeny na tiskové konferenci v Göteborgu – cílovém přístavu ročníku 2005-06. Rozšíření závodu na nová teritoria upevní jeho pozici jako skutečně celosvětové sportovní události.
„V rámci ročníku 2005-06 jsme provedli evoluční změny zahrnující loď Volvo Open 70, závody v pobřežních vodách u jednotlivých přístavů a expanzivní přístup k marketingové komunikaci s jasným cílem zvýšit atraktivitu a přitažlivost závodu pro větší počet lidí. Ročník 2008-09 tento evoluční proces pozdvihuje na novou úroveň.“ Bourke dodal a zdůraznil, že pro závod 2008-09 jsou již nejméně dvě potvrzené přihlášky. „Dosud jsme se nesetkali s tím, abychom měli možnost oznámit potvrzené přihlášky tak dlouho před začátkem příštího závodu. To podtrhuje mimořádný zájem týmů a sponzorů na účasti v tomto novém světě, který se nám podařilo zmapovat. Současně jsme více než kdy v minulosti pokročili i s plánováním a přípravami příštího podniku.“
„Kromě dvou potvrzených přihlášek jsme velmi potěšeni také výsledky jednání s celou řadou potenciálních týmových sponzorů. Očekáváme, že svou účast v nejbližších měsících potvrdí také některé ze současných týmů. Navíc jsme pokročili v jednáních s přístavy v nových zemích, které hodláme navštívit – jedná se zejména o země v Asii a na Středním východě.“
„Termín příštího závodu jsme posunuli na dřívější datum, abychom využili popularity získané během ročníku 2005-06 a nadšení, které i u laické veřejnosti vyvolala loď Volvo Open 70. Toto pozoruhodné plavidlo přilákalo pozornost mnoha nových fanoušků.“
Bourke uvedl, že všichni, kdo byli nějakým způsobem na závodu angažováni, považovali čtyři roky za příliš dlouhou dobu na to, aby se tento závod dostal do širšího povědomí a aby sponzoři mohli svou účast maximálně využít.
Díky rychlosti, které je Volvo Open 70 schopno dosáhnout, je podle Bourkeho možné zahrnout do trasy závodu i regiony mimo tradiční trasu.
Uvedl: „Víme, že tato plavidla jsou schopna překonat za krátkou dobu velké vzdálenosti. To nám poskytlo více možností pro výběr zastávek na trase a do hry se díky tomu dostaly Asie a Střední východ. První změny započaly již u minulého ročníku 2005-06, který odstartoval ze Španělska namísto z Anglie, jež je tradičním startovním bodem závodu Volvo Ocean Race.“
Atraktivita závodu narostla do takové míry, že sledovanost ročníku 2005-06 v televizi k dnešnímu dni se celkový počet televizních diváků vyšplhal až na 1,3 miliardy. To představuje výrazný nárůst oproti 811 miliónům diváků za celý závod 2001-02. Očekává se, že po dokončení komplexního vyhodnocení ročníku 2005-06 se tato hodnota přiblíží 2 miliardám.
Závod se tak z hlediska mediálního pokrytí řadí mezi nejvýznamnější sportovní události na světě, je sledován ve více než 200 zemích po celém světě a představuje atraktivní komerční příležitost pro partnery závodu a pro sponzory jednotlivých týmů. Leif Johansson, prezident a generální ředitel Volvo Group, a Fredrik Arp, prezident a generální ředitel Volvo Car Corporation, ve svém společném prohlášení dodali, že společnost Volvo byla potěšena odezvou, které se tomuto závodu dostalo. V prohlášení se píše: „Závod Volvo Ocean Race byl z našeho pohledu velmi úspěšný. V televizi jej sledovaly více než 2 miliardy diváků a průzkumy ukazují, že vedl k posílení značky Volvo. Rozšíření trasy závodu do Asie je podle našeho názoru správným krokem a těšíme se na další sportovní i komerční rozvoj závodu Volvo Ocean Race.“Podle Bourkeho přispěla k nárůstu sledovanosti ročníku 2005-06 celá řada atributů, v neposlední řadě také výzva v podobě lodi Volvo Open 70 a velká přitažlivost této nové generace plavidla pro širokou veřejnost.
„Volvo Open 70 nám ušetří mnoho slov,“ řekl. „Všichni jsme si vědomi rychlosti a výkonnosti této lodi. Přidejte 10 členů posádky snažících se tuto bestii zkrotit v nepříznivém počasí nebo z ní „vyždímat“ nejvyšší možnou rychlost za slabého větru, to vše na trase přes 31 000 námořních mil, a máte ingredience pro strhující drama.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas