Mecsek Rallye, která byla osmým závodem letošního International Rally Challenge, přinesla strhující finále.
Výjimečný protiútok
„Nikdy v životě jsem neřídil tak rychle, ani během mé vítězné jízdy na korsické rally,“ prohlásil v cíli Mecsek Rallye Thierry Neuville. „Během rychlostních zkoušek jsem se cítil s vozem čím dál víc zajedno, podařilo se mi doladit nastavení a cítil jsem, že mám na to, abych jel naplno.“
Pilot týmu Peugeot Belgie-Lucembursko skončil po prvním dni na třetím místě, s odstupem 21.4 za prvním jezdcem, a nakonec skončil na druhém místě, pouhých 0,8 vteřin za vítězem.
„Možná bychom bývali mohli vyhrát, kdybych jednu notu ohlásil dřív,“ přiznal spolujezdec Nicolas Gilsoul. „Thierry nás z toho dostal otočením, ale stálo nás to asi 10 vteřin.“
Thierry Neuville však svému spolujezdci nic nevyčetl. „Naopak! Musel jsem se pak dostat zpět do tempa a díky tomu jsem si uvědomil, co všechno můžu ještě z 207 S2000 dostat. Teprve pak jsem začal na maximum využívat její potenciál.“
Mladý belgický pilot se díky tomuto umístění vytáhl na celkové čtvrté místo v průběžném hodnocení IRC 2011 – což je nejlepší umístění mezi piloty Peugeot.
Bryan Bouffier dokončil jako čtvrtý
Bryan Bouffier a Xavier Panseri, kteří skončili čtvrtí, završili celkový vynikající výsledek týmů Peugeot, jejichž čtyři vozy se umístily mezi prvními devíti. Robert Butor a Igor Bacigal dojeli osmí a Bruno Magalhaes a Paulo Grave devátí.
Hon za vítězstvím v příštích závodech …
„Toto druhé místo, které získal Thierry, má cenu vítězství,“ zdůraznil Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit týmu Peugeot Sport pro zákazníky. „Této rallye jsme se nikdy nezúčastnili a přitom nám stačila jen chvíle pro ideální vyladění vozu 207 S2000. Jakmile se nám to povedlo, začal Thierry k naší velké radosti dosahovat nejlepších časů v měřených úsecích. Naši soupeři se tak dostali pod obrovský tlak a jeden z nich to nezvládl. Další si udržel náskok osmi desetin vteřiny, ale Thierry ukázal, že je schopen z 207 S2000, která byla víc než kdy jindy připravena zvítězit, vytáhnout maximum. Čtyři vozy se dostaly mezi devět nejlepších a čtvrtý Bryan Bouffier náš výsledek jen završil. Už se těším, co Thierry Neuville ukáže v San Remu, protože jsem přesvědčen, že zde může zase zabojovat o vítězství.“
Konečné pořadí
1. | Jan KOPECKÝ – Petr STARÝ | Škoda Fabia S2000 | 2:00:06,7 |
2. | Thierry NEUVILLE – Nicolas GILSOUL | Peugeot 207 S2000 | + 0,8 |
3. | Freddy LOIX – Fred MICLOTTE | Škoda Fabia S2000 | + 1:00,0 |
4. | Bryan BOUFFIER – Xavier PANSERI | Peugeot 207 S2000 | + 1:35,6 |
5. | Hermann GASSNER – Timo GOTTSCHALK | Škoda Fabia S2000 | + 2:32,5 |
6. | György ASCHENBRENNER – Zsuzsa PIKO | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 2:38,2 |
7. | Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN | Škoda Fabia S2000 | + 3:05,6 |
8. | Robert BUTOR – Igor BACIGAL | Peugeot 207 S2000 | + 3:16,8 |
9. | Bruno MAGALHAES – Paulo GRAVE | Peugeot 207 S2000 | + 3:51,7 |
Pohár pilotů IRC
1. Jan KOPECKÝ – 120 bodů
2. Freddy LOIX – 100
3. Juho HANNINEN – 98
4. Thierry NEUVILLE – 78
5. Bryan BOUFFIER – 73
6. Andreas MIKKELSEN – 56
7. Guy WILKS -47
8. Toni GARDEMEISTER – 34
9. Hans WEIJS – 18
10. Bruno Magalhaes – 16
Pohár konstruktérů IRC
1. Škoda – 285 bodů
2. Peugeot – 199
Příští rally: Rally San Remo (22. – 24. září)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií