Luxusní automobil Hispano Suiza 25/100 ks vyráběla Plzeňská strojírna Škoda. Jedná se o první typ vozu, který vyráběly Plzeňské strojírny Škoda ve spolupráci s mladoboleslavskou automobilkou Laurin & Klement a který již neměl na kapotě znak firmy L&K.
O fúzi s mladoboleslavskou automobilkou jednala plzeňská Škoda už od začátku roku 1925. Škoda Plzeň, ve své době největší zbrojovka tehdejší Rakousko-uherské monarchie, hledala po první světové válce nový sortiment, který by v nově vzniklém Československu nahradil stávající zbrojní produkci. A právě nové pole pro svou činnost viděli plzeňští škodováci v automobilové technice. Výsledkem byla fúze s mladoboleslavskou firmou Laurin & Klement.
Výroba vozidel se ve strojírně Škoda Plzeň rozeběhla už počátkem 20. let. Zpočátku se jednalo o těžkou techniku – pancéřové vozy a tažné traktory. Výroba osobních vozů na základě licence zakoupené od francouzské firmy Hispano Suiza začala v roce 1924. Protože plzeňská firma neměla vlastní karosárnu, konečný vzhled vozu dotvářely přední karosářské firmy jako byly například Brožík a Jech, ale později samozřejmě také mladoboleslavská automobilka, kde bylo karosováno 29 těchto luxusních vozů.
Do roku 1929, vznikla pouhá stovka těchto limuzín. O tom, že se vůz vymykal dobovým měřítkům, svědčila i jeho cena, která se pohybovala od 190 do 230 tisíc Kč. Malý vůz Škoda 422 stál v té době 38 tisíc a za velký sedan Škoda 860 zákazník zaplatil zhruba 120 až 140 tisíc korun. Výrobce ovšem v dobových propagačních materiálech podotýkal, až auto není drahé, ale že jde o vůz „přepychový, nesoucí pečeť geniálního konstruktéra v celkové koncepci i v detailech, zhotovený s neskonalou péčí z nejdokonalejších a nejdražších materiálů“, zkrátka „rychlý, tichý, pohodlný, perfektní“.
Vzhledem k tomu, že každý vůz Škoda – Hispano Suiza byl více méně originálem zhotoveným podle přání zákazníka, o jeho velikosti vypovídá pouze rozvor (3690 mm) a rozchod (1450 mm) případně také hmotnost – podle provedení až 2700 kg. Přesto vůz dokázal vyvinout rychlost až 120 a 140 km/h, při spotřebě „pouhých“ 18 až 25 litrů na sto kilometrů.