Výrobci originální výbavy vozidel upřednostňují nově zavedenou povrchovou ochranu trojúhelníkových a podélných ramen nápravy Federal-Mogul

Nová technologie účinně zabraňuje korozi a překonává elektrostatické nanášení barvy, používané mnoha jinými dodavateli automobilových náhradních dílů

Společnost Federal-Mogul (NASDAQ: FDML) zavedla u všech trojúhelníkových a podélných ramen nápravy MOOG, vyrobených z ocelového plechu, vysoce sofistikovanou antikorozní povrchovou úpravu, upřednostňovanou výrobci originální výbavy vozidel.

Tento nový způsob nanášení barvy kataforézou významně překonává elektrostatický nástřik, používaný mnoha dodavateli automobilových náhradních dílů, a zajišťuje maximální odolnost dílu proti korozi po jeho instalaci.

“Kataforetické lakování je autoopravnami i jejich zákazníky považováno za velkou výhodu,” říká Gültekin Hazer, technický ředitel značky MOOG Federal-Mogul pro teritorium Evropa, Střední Východ a Afrika. “Silná koroze může snížit pevnost komponentu, a tím ohrozit bezpečnost řidiče. Používání výrobků MOOG s kataforeticky provedenou povrchovou ochranou je proto výborným způsobem, jak odvrátit škody, které může koroze způsobit.”

Kataforéza

– zahrnuje vysoce účinnou počáteční úpravu povrchu komponentu před speciálním lakováním. Díl se ponoří do lázně barvy s elektrickým nábojem, která zajišťuje pokrytí všech vnitřních i vnějších částí povrchu stejnoměrnou vrstvou barvy. Pak se díl vypálí při vysoké teplotě, aby se barva dokonale spojila s povrchem a povlak získal pevnost. Výsledkem je ideální přilnutí barvy a dokonalá ochrana povrchu výrobku.

Elektrostatický nástřik barvy, který dosud běžně používají jiní dodavatelé automobilových náhradních dílů, již dnes výrobci automobilů v případě vnějších komponentů často odmítají přijmout, protože nemůže zajistit tak dokonalou ochranu dílu, jak to požadují jejich normy.

“Zatím jen velmi málo dodavatelů náhradních dílů podvozku na světě zavedlo tuto technologii, protože se chtějí vyhnout vyšším nákladům, které jsou s touto dokonalejší ochranou proti korozi spojeny,” uvádí Hazer. “U značky MOOG je to však jinak. Naše komponenty jsou konstruovány a vyráběny tak, aby si získaly důvěru zákazníka nejen tím, že jejich použití usnadňuje provedení opravy, ale také svým nepřekonatelným výkonem a životností.”

Nedávno prováděné zkoušky životnosti

– ukázaly, že na vnějším povrchu komponentů podvozku lakovaných elektrostatickým nástřikem se vytváří značná koroze po 300 hodinách vystavení účinkům jemných kapiček slané vody a na jejich vnitřním povrchu se koroze vytváří již po 100 hodinách. Dvojitá trojúhelníková ramena nápravy MOOG, na které byla kataforeticky nanesena vrstva ochranného laku, nevykazovala žádné známky koroze ani po 750 hodinách působení slaných vodních kapiček a na jednoduchých trojúhelníkových ramenech nebyla zjištěna žádná koroze ani po zkouškách trvajících déle než 850 hodin.

Pokud byste chtěli získat další informace o komponentech podvozku MOOG a nové antikorozní ochraně nanášené kataforézou, obraťte se prosím na svého dodavatele dílů MOOG nebo na zástupce společnosti Federal-Mogul.

Nejnovější informace o použití výrobků MOOG bude k dispozici v pohodlně dostupném elektronickém katalogu www.fmecat.eu.

O společnosti Federal-Mogul

Společnost Federal-Mogul je předním globálním dodavatelem technologií pro hnací trakt, podvozek a bezpečnostních technologií, které slouží největším světovým prvovýrobcům osobních automobilů, lehkých užitkových vozidel, těžkých a terénních vozidel, pro zemědělství, lodní dopravu železnici a celosvětový trh náhradních dílů. Nejmodernější technologie a inovace společnosti, odbornost v oblasti štíhlé výroby, stejně jako marketing a distribuce zajišťují dodávky výrobků, značek a služeb světové třídy v excelentní kvalitě za konkurenceschopné ceny. Společnost Federal-Mogul se zaměřuje na strategii trvale udržitelného globálního ziskového růstu, vytváření hodnoty a spokojeností zákazníků, akcionářů a zaměstnanců. Společnost Federal-Mogul byla založena v Detroitu v roce 1899. Její ředitelství sídlí v Southfieldu, Michigan, a zaměstnává téměř 43000 lidí ve 35 zemích. Navštivte web společnosti na www.federalmogul.com.

Výrobky společnosti Federal-Mogul určené pro trh náhradních dílů jsou prodávány pod různými značkami, například Abex®, AE®; ANCO®, Beral®, Carter®, Champion®, FP Diesel®, Fel-Pro®, Ferodo®, Glyco®, Goetze®, MOOG® , National®, Necto®, Nüral®, Payen®, Precision®, Sealed Power®, Speed-Pro® a Wagner®. Navštivte web společnosti na www.federalmogul.com.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...