Nejnovější pohonné systémy Chevrolet jsou ukázkou rychlosti, s jakou automobilka vyvíjí a vylepšuje svoje motory.
Zájemci o Chevrolet Orlando mají možnost výběru ze třech motorů, jednoho benzínového a dvou naftových. Všechny nabízí to nejmodernější, pokud jde o výkonnost a hospodárnost. Všechny jsou příčně uložené čtyřválce se společnými prvky, jako jsou dvě vačkové hřídele, 16 ventilů a buď vícebodové vstřikování paliva, nebo v případě dieselů technologie common-rail.
Motory používají litinový blok motoru a slitinovou hlavu válců, což umožnilo další úsporu hmotnosti.
Benzínový motor
se vstřikováním paliva má zdvihový objem 1796 cm3 s variabilním časováním ventilů pro dosažení zvýšeného výkonu a krouticího momentu v širším rozsahu otáček. Variabilní časování ventilů snižuje emise díky větší recirkulaci výfukových plynů a snižuje také spotřebu paliva.
1,8 litrový motor má pozoruhodný výkon 141 k při 6200 ot./min, silný tah díky krouticímu momentu 176 Nm při 3800 ot./min, přičemž 85% z něj je k dispozici od 2000 ot./min. Měrný výkon na litr je 78,3. Tento přirozeně plněný motor 1,8 je úsporný ve spotřebě paliva s kombinovanou spotřebou 7,3 l/100 km a emisemi 172 g/km. Plní tak emisní normu Euro 5.
Nejvyšší rychlost Orlanda s benzínovým motorem je 185 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 12,0 sekundy v případě použití standardní 5stupňové manuální převodovky.
Dieselové motory
Očekává se, že dieselové motory budou populární volbou majitelů Orlanda. Tyto motory využívají mnoho technických vylepšení, představených právě v tomto novém Chevroletu. Oba motory mají stejný zdvihový objem 1988 cm3 a využívají stejnou technologii, ale k dispozici jsou s dvěma různými výkony.
Oba jsou 16ventilové čtyřválce 2,0 l s litinovým blokem motore a hliníkovou hlavou válců, ve které pracují dvě vačkové hřídele (DOHC). Pokrokový systém vstřikování paliva common-rail v kombinaci s nejvyšším tlakem vznícení ve spalovací komoře 180 bar, přispívají ke snížení spotřeby paliva a úrovně emisí.
Mezi vylepšení systému nasávání Chevroletů patří nasávací potrubí s variabilním vířením (variable swirl), které zlepšuje výkonovou charakteristiku obou verzí naftových motorů.
V případě silnější verze je nejvyšší výkon 163 k při 3800 ot./min, přičemž nejvyšší krouticí moment je 360 Nm při 2000 ot./min. U standardní výkonové verze je výkon 130 k při 3800 ot./min a krouticí moment 315 Nm při 2000 ot./min.
Ve spojení se standardní 6stupňovou manuální převodovkou jsou výkonové parametry Orlanda s oběma verzemi naftových motorů pozoruhodné. V obou případech je nejvyšší rychlost 197 km/h, přičemž 163koňová verze zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,0 s; 130 koňová verze za jen nepatrně delší čas 10,3 s.
Hodnoty pružnosti pro motor 160 k jsou 12,7 sekundy pro zrychlení ze 40 na 100 km/h (4. převodový stupeň) a 11 sekund pro zrychlení z 80 na 120 km/h (5. stupeň). Pro motor 130 k jsou tyto hodnoty 12,2 sekundy pro zrychlení ze 40 na 100 km/h (4.) a 11,1s z 80 na 120 km/h (5.)
Spotřeba paliva a úroveň emisí jsou u obou motorů stejné: 6,0 l/100 km v kombinovaném cyklu s emisemi 159 g/km, které splňují normu Euro 5.
Převodovky – potěšení ze šestky
Benzínový motor 1,8 l je propojený s 5stupňovou manuální převodovkou; oba dieselové motory s 6stupňovou převodovkou.
Silnější verze naftového motoru s výkonem 163 k je k dispozici i se 6 stupňovou automatickou převodovkou Chevrolet. Tato automatická převodovka využívá sofistikovanou elektroniku, adaptivní ovládání řazení a převody s širokým rozsahem a s krátkým prvním stupněm pro zabezpečení účinného rozjezdu a dlouhý nejvyšší převodový stupeň pro co nejnižší spotřebu mimo město.
Dieselové Orlando s automatem dosahuje vynikající pružnosti: zrychlení ze 40 na 100 km/h bez změny převodového stupně trvá je 9,0 sekundy a z 80 na 120 km/h 8,4 sekundy; z 0 na 100 km/h 11,0 sekundy.
Jak se dá při použití automatické převodovky očekávat, spotřeba a emise vůči manuální o něco vzrostly na 7,0 l/100 km a 186 g/km.
Zákazníci budou v případě Orlanda moci kombinovat motory a stupně výbavy. Například benzínový motor 1,8 l bude k dispozici se všemi třemi stupněmi výbavy; diesel 2,0 l 130 k bude k dispozici s výbavou LS, LT a LTZ; výkonnější verze 163 k s manuální, či automatickou převodovkou se bude dát objednat se stupni výbavy LT a LTZ.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií