Vrchařský šampion Marek Rybníček připravuje auto na novou sezónu

Letošní sezóna závodů automobilů do vrchu byla pro Marka Rybníčka velmi úspěšná. Vyjezdil si titul vrchařského mistra, uspěl na slavných závodech Ecce Homo Šternberk i Dobšinský kopec a neztratil se ani mezi evropskou špičkou. Hrdým partnerem Marka Rybníčka, který již brzy představí nový závodní vůz pro příští sezonu, je síť nezávislých servisů ProfiAuto.

„S vozem Ford Fiesta WRC EVO jsem startoval celé tři roky, bylo to celkem 28 závodních víkendů a jenom 2x jsem nedojel. Už se těším na to, kdy všem příznivcům závodů aut do vrchu budu moci představit nový vůz, se kterým budu startovat v nadcházející sezóně 2019,“ řekl Marek Rybníček. A jak on sám hodnotí celou sezónu? „Byla pro mě zcela určitě úspěšná, a to jak v hodnocení domácího mistrovství, tak i evropských závodů. Třetí místo v absolutním pořadí Mistrovství České republiky, titul mistra České republiky v závodech automobilů do vrchu v Divizi 2 a vítězství ve třídě siluet E2SH jsou parádní výsledky, které se mě letos povedly a jsem se sezónou nadmíru spokojený.“

Velikonoční sobota byla dnem, kdy odstartovalo Mistrovství České republiky závodů automobilů do vrchu – II. GMS HILLCLIMB PROLOG 2018. Na části Masarykova okruhu v Brně Marek Rybníček poprvé představil svou závodní Fiestu oděnou do nových bojových barev. Zůstal jí věrný po celou sezónu, kdy absolvoval kompletní Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu, jehož součástí jsou závody v České republice a na Slovensku, Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, jehož součástí byly i závody MMČR a samostatný závod v Rechbergu v Rakousku.

Vstup do sezóny byl v Brně úspěšný a diváci jistě ocenili boj o každou setinu sekundy, který Marek sváděl v průběhu závodu. Hned další závod prověřil Markovy schopnosti s kompletní evropskou špičkou v rakouském Rechbergu, kde pokračoval šampionát Mistrovství Evropy. Tady byli závodníci zvyklí na nevyzpytatelné počasí v podobě mlh a teplot okolo bodu mrazu. Letos se oni i diváci, kteří vytvořili nádhernou atmosféru, dočkali krásného letního počasí. Tyto ideální podmínky dopomohly Markovi bodovat na nejvyšších příčkách hned v několika kategoriích.

Od května až do konce letních prázdnin si Marka Rybníčka užívali především domácí fanoušci napříč Českou republikou a také na Slovensku. V rámci závodů jak evropského, tak domácího šampionátu, změřil své síly s jezdci ze Španělska, Itálie, Francie, Švýcarska, Slovenska apod. Většina závodů probíhala za příznivých podmínek, ale např. v červnu na trati Ecce Homo ve Šternberku jezdci předvedli své umění za sucha, mokra i vydatného deště.

Koncem července se kompletní evropská špička vydala na závodní víkend do Dobšiné na Slovensku. Dobšinská trať je synonymem pro rychlost, protože se v jejím profilu nachází asi nejdelší přímý úsek celého šampionátu mistrovství Evropy. Už tréninkový den ukázal, že pro dobrý výsledek budou jezdci muset zajet svá maxima. A to se nakonec povedlo, vítězství na letošním Dobšinském kopci vybojoval Marek Rybníček ve třídě nejsilnějších cestovních vozů E2-SH do 6500 ccm, a to jak v evropském, tak národním závodě a byl nejrychlejším evropským jezdcem s cestovním vozem.

Na konci letních prázdnin zamířil český šampionát do Ústí nad Orlicí a odtud odjížděl Marek Rybníček nejspokojenější. Už tři závody před koncem letošního seriálu Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu obhájil loňský titul mistra republiky v Divizi 2, Skupině E2-SH a Třídě nad 3000 ccm. Titul mohl prakticky slavit už po sobotním závodě Ústecké 21. Předposlední podnik letošního seriálu se jel na krátké verzi trati Ecce Homo ve Šternberku a pro Marka měl příchuť nostalgie. Tímto závodem se loučil se siluetou vozu Ford Fiesta WRC EVO. Loučení to bylo díky skvělým výsledkům důstojné.

Pomyslnou třešničkou na dortu za úspěšnou sezónou bylo slavnostní vyhlášení Mistrovství České republiky v závodech do vrchu na Zámku ve Valči, kde společně s kolegy z Liqui Moly Racing Teamu zrekapitulovali skvělé výsledky. A co na závěr Marek vzkazuje svým příznivcům? „Chtěl bych poděkovat všem, kteří se finančně, materiálně či jinak podíleli na tom, jakých výsledků jsem v roce 2018 dosáhl. Děkuji také představitelům firem, které náš projekt pro rok 2018 podpořili.“

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...