Vozy Peugeot 2008 DKR v Číně zvítězily

Na Stéphana Peterhansela a Cyrila Deprese čekaly na čínské Hedvábné stezce všechny možné nástrahy, které tento atypický závod dokáže připravit.

AUTO - CHINA SILK ROAD RALLY 2015

AUTO - CHINA SILK ROAD RALLY 2015

Po absolvování 5442 kilometrů se posádkám týmu Peugeot Total s vozy Peugeot 2008 DKR podařilo obsadit první dvě místa.

Úspěch na China Silk Rally není prvním vítězstvím Peugeotu v Číne. V roce 2010 a 2011 triumfovaly vozy 908 ve vytrvalostních závodech Ču-chaji. Nyní, o 4 roky později, se do Číny, která pro značku znamená největší trh, vrátil tým Peugeot Sport s novou obrovskou výzvou… a prosadil se! Pátek 11. září 2015 zůstane zapsán v historii značky jako den prvního vítězství vozu Peugeot 2008 DKR v závodě, ale také jako den, kdy značka s těmito vozy získala poprvé double.

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 181) a Cyril Despres/David Castera (č. 182)

– po dva týdny odvážně bojovali, absolvovali 2000 km měřených úseků a 3479 km přejezdů a v Tun-Chuangu pak mohli zvednout nad hlavu získanou trofej. Stéphane Peterhansel se na špici celkového pořadí usadil hned ve 2. RZ a v úsilí rozhodně nepolevoval. Kromě prvního dílčího vítězství ve 2. RZ získal dalších 7 vítězství a den ode dne stále více posiloval svou pozici lídra. Tato rallye mu ještě v seznamu úspěchů chyběla. A měsíc po svých 50. narozeninách si tento dárek věnoval!

Úspěch vozu Peugeot 2008 DKR zajistil i Cyril Despres.

Perfekcionistický a velmi pilný jezdec se spolu se svým novým spolujezdcem Davidem Casterou každý den posunoval o kousek dopředu. Jejich houževnatost jim v 11. RZ přinesla první etapové vítězství, další následovalo ve 13. RZ a současně také pětkrát týmu Peugeot Total zajistili double. Od 4. RZ se díky svým konzistentním výsledkům drželi na 2. místě a tuto pozici si ubránili až do cíle poslední etapy v Tun-Chuangu.

Trasa byla velmi dlouhá a velmi rozmanitá

Tempo bylo několikrát přerušeno, především došlo ke zrušení 3. etapy a ke změnám časů startu, kdy museli organizátoři zkontrolovat, jak stoupla voda po přívalových deštích, které postihly regiony, kudy rallye vedla. China Silk Rally však přinesla i nekonečné obrovské duny, rychlé úseky, vyschlá koryta, kameny, oblázky i bláto. Posádky nebyly ničeho ušetřeny. Vozy Peugeot 2008 DKR překonaly všechny tyto typy terénu a prokázaly tak vynikající spolehlivost. Stéphane ani Cyril se nesetkali s žádnými technickými problémy, změny na technické specifikaci vozů se ukázaly jako účinné a odolné, a to jak při obtížných přejezdech dun, tak v rychlých úsecích.

Některé tyto změny budou použity u nového Peugeotu 2008 DKR pro příští Dakar – v lednu 2016. Do té doby si obě posádky, které mají za sebou takto vynikající závod, i celý tým Peugeot Total hodlají tento úspěch před návratem do Evropy řádně vychutnat.

Bruno Famin, ředitel týmu Peugeot Sport:

„Cílem bylo najet kilometry a nasbírat zkušenosti. Domů se vracíme s vítězstvím a s druhým místem. Jsem velmi hrdý na práci, kterou odvedly naše posádky i tým zde na místě i ve Vélizy. Všichni na tomto projektu pracují již více než rok do roztrhání těla a dnešní úspěch je vynikající odměnou za vynaložené úsilí, i když je naším hlavním cílem stále Dakar. Cesta je ještě velmi dlouhá a velmi složitá, ale je skvělé, že jsme dosáhli, čeho jsme dosáhli! Stéphane a Jean-Paul odjeli vynikající závod od startu až do cíle. V případě potřeby si drželi náskok a v pravou chvíli zaútočili. Za svůj úspěch rozhodně nevděčí náhodě. Cyril a David byli úžasní! Při svém prvním závodě neztráceli čas hledáním a šlo jim to spolu velmi dobře. Postupovali podle pokynů a dokonce získali dvě etapová vítězství. Všem čtyřem moc gratulujeme!“

Stéphane Peterhansel:

„Jsme hrdí a šťastní, že jsme jako první zajistili vozu Peugeot 2008 DKR vítězství. Poslední etapa a především poslední kilometry byly stresující. Sebemenší zvuk, každý metr trasy… všechno silně vnímáte. Cyril a David nás dojeli a do cíle jsme jeli společně. Celkově byla tato rallye dlouhá a náročná, a to ne nezbytně z hlediska kilometrů. Řízení bylo příjemné, projížděli jsme nádhernou krajinou, jako byly duny a jezera. Technicky jsme potřebovali, aby nedošlo k žádným závadám. A to se nám splnilo. Každé ráno jsme věděli, že můžeme do auta nasednout s obrovskou důvěrou, tým odvedl každý den neuvěřitelnou práci, a to je pro morálku skvělé! Lituji jen zrušení 3. etapy, která měla vést přes nádherné duny. Mou nejkrásnější vzpomínkou bude bezpochyby závěr poslední etapy, šťastné výrazy v očích všech členů týmu. To byla vynikající odměna.“

Cyril Despres:

„Jsme strašně šťastní, takový výsledek jsme nečekali. Byla to dlouhá rallye s rozmanitým terénem. Věděli jsme, že se musíme jako posádka zlepšovat. Mám dojem, že jsme nikdy nemohli jet na 100 %. Každý den se stalo něco, co nám zabránilo jet celou etapu na maximum. S Davidem jsme byli stále lepší a lepší. Máme ještě co zlepšovat, ale už jsme si zafixovali automatismy, jako jsou třeba analýzy po každé etapě atd. Stejně jako Stéphane lituji, že jsme nemohli projet 3. etapu. Byli jsme v tempu 2. etapy, která bezesporu představuje jednu z nejkrásnějších vzpomínek, pokud jde o závod. Tempo rallye nám umožnilo se sblížit s celým týmem, žít s ostatními naplno.“

Celkové pořadí China Silk Road Rally 2015

  1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR
  2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA) Peugeot 2008 DKR + 31,27
  3. Han Wei (CHN)/Pan Hong Yu (CHN) Haval + 51,14
  4. Christian Lavieille (FRA)/Jean-Pierre Garcin (FRA) Haval +56,34
  5. Lui Kun (CHN)/Liao (CHN) Mitsubishi Pajero MPR11 +1:47,34

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Stellantis představuje platformu STLA Medium

Skupina Stellantis představuje platformu...

Skupina Stellantis představila STLA Medium, globální platformu pro elektromobily disponující výjimečnými charakteristikami, kterými ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jedná se například o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled nového prcka

Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled...

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s dojezdem až 406 km

Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s...

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace. Díky účinnosti nového...