Díky svému aktivnímu výzkumu nehod pokračuje Volvo v získávání informací a odborných znalostí, které mu umožní navrhovat stále bezpečnější vozidla, a zároveň doufá, že bude moci přispět k větší bezpečnosti silničního provozu i v Číně – v nejlidnatější zemi světa.
„Přístup Volva k bezpečnosti vychází z přesvědčení, že bychom měli zaručit tutéž vysokou úroveň bezpečnosti všem svým zákazníkům bez ohledu na to, ve které zemi se nacházejí. Chceme zajistit optimální fungování technologicky vyspělých systémů, jimiž jsou naše vozidla vybavena, i v prostředí stále intenzivnější čínské dopravy. Za tímto účelem musíme dále rozšiřovat své znalosti,“ říká Leif Johansson, prezident a výkonný ředitel skupiny Volvo group.
Volvo se věnuje vlastnímu výzkumu dopravních nehod, který nemá v automobilovém průmyslu konkurenci. Základem je centrum ve švédském Göteborgu spolu s místními projekty v USA a Thajsku, díky nimž si Volvo již od počátku sedmdesátých let 20. století vybudovalo jedinečnou databázi údajů obsahující podrobné informace o téměř 40 000 nehodách, které postihly více než 50 000 osob.
„Podrobná znalost toho, co se s vozidlem a jeho posádkou při srážce skutečně stane, je již po řadu desetiletí mimořádným přínosem pro vývoj našich produktů. V posledních letech jsme se ještě hlouběji zaměřili na to, co se odehraje během několika mála posledních sekund před vlastní nehodou. Získané znalosti rozšířily naše možnosti při návrhu systémů aktivní bezpečnosti, které našim zákazníkům pomáhají dopravním nehodám předcházet,“ říká Fredrik Arp, výkonný ředitel a prezident společnosti Volvo Cars.
Mnohé bezpečnostní systémy, jež byly u nákladních automobilů a autobusů značky Volvo během let zavedeny, byly vyvinuty na základě znalostí získaných výzkumem skutečných dopravních nehod. Příkladem je deformovatelný volant a tříbodový bezpečnostní pás. Jako další příklad systémů, jež pomáhají předcházet nehodám a snižují závažnost zranění v případě nehod, kterým již nebylo možné zabránit, lze uvést systém ochrany proti bočnímu nárazu SIPS, zvýšenou odolnost proti předsazenému čelnímu nárazu a dětské bezpečnostní systémy pro osobní automobily. Dalšími příklady mohou být systém proti zaklínění osobních vozidel pod příď nákladního vozu v případě srážky (FUPS) a stabilizační systém ESP pro nákladní automobily a autobusy.
Výrazný pokles počtu smrtelných nehod v posledních letech
Celkový počet úmrtí při dopravních nehodách dosáhl v Číně v roce 2003 hodnoty 110 000. V posledních letech však došlo k poklesu na něco málo přes 100 000, což ukazuje, že zvýšená pozornost, která je v Číně bezpečnosti silničního provozu věnována, začíná přinášet výsledky.
Volvo by nyní rádo přispělo k přetrvávajícímu pozitivnímu trendu v této zásadní oblasti a usiluje o vytvoření centra pro výzkum dopravních nehod v Číně. Plánuje se, že místní výzkum zahrnující osobní i nákladní automobily a autobusy bude probíhat ve spolupráci s místními organizacemi a univerzitami, zatímco základna projektu zůstane ve švédském ústředí Volva.
„V roce 2003 jsme zahájili provoz podobného centra v thajském hlavním městě Bangkoku. Zkušenosti, které jsme při realizaci tohoto projektu doposud získali, nám nyní pomohou co nejrychleji zahájit efektivní provoz nového čínského centra,“ říká Fredrik Arp.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas