Mezinárodní debut Volva YCC na Ženevském autosalonu před rokem – v březnu 2004 byl pouze počátkem pozoruhodného světového turné, které do dnešního dne zahrnuje 18 významných míst. Vůz na jeho cestách vždy doprovázely dvě z devíti členek původního projektového týmu.
Volvo YCC bylo zkonstruováno a vyvinuto týmem složeným výhradně z žen. Projekt přilákal velkou pozornost médií. Pokud bychom sečetli délku všech tiskových sloupců věnovaných YCC a jeho tvůrkyním, došli bychom k číslu téměř 2 kilometry. Reakce médií byla přitom mimořádně kladná. Ze 3 700 článků bylo 62 procent kladných, 35 procent neutrálních a méně než tři procenta negativních.
„Řada novinářů s překvapením zjistila, že jsme dokázaly vytvořit automobil, který byl nejen velmi sportovní a přitažlivý, ale který navíc vyřešil mnoho problémů, se kterým se řidiči setkávají každý den,“ říká Anna Rosénová, která navrhla exteriér YCC.
Více než polovina zákazníků společnosti Volvo Cars ve Spojených státech jsou ženy a procento žen mezi zákazníky roste i v Evropě a v dalších částech světa. „Chtěly jsme, aby tento automobil oslovil mnohem větší skupinu lidí, než je obvyklé – chtěly jsme získat reakci i od lidí, kteří časopisy o automobilech vůbec nečtou,“ říká ředitelka pro komunikaci o projektu YCC Tatiana Butovitsch Temmová.
Jako koncepční automobil je Volvo YCC výjimečné. „Automobil je plný inteligentních řešení. Nejoblíbenějšími z nich jsou ta, která mají velkou šanci objevit se v budoucích řadových modelech,“ říká technická ředitelka projektu Elna Holmbergová.
Více než 2 500 lidem byla položena otázka, co jsou podle jejich názoru nejlepší funkce Volva YCC. Výsledky tohoto průzkumu potvrdily předpoklad, ze kterého projekt YCC vycházel: pokud dokážeme splnit očekávání žen – zákaznic, předčíme očekávání mužů. Celý vývoj konceptu YCC byl založen právě na tomto principu. Průzkumy trhu ukázaly, že pokud jde o výkon, prestiž a styl, ženy – zákaznice v prémiovém segmentu, požadují totéž co muži, ale kromě toho chtějí ještě něco navíc. Pokud se týče výbavy automobilů, mají ženy seznam svých přání delší, což z nich činí vůbec nejnáročnější kategorii zákazníků.
Mezi nejčastěji uváděnými požadavky žen na výbavu a funkčnost automobilu byly:• snadné parkování • snadné nastupování a vystupování • dobrý výhled • dostatek místa pro uložení zavazadel a osobních potřeb • automobil, který je možné snadno přizpůsobit individuálnímu stylu • minimální údržbaPět nejoblíbenějších funkcí YCC – ženy1. odkládací prostory mezi předními sedadly 2. pneumatiky typu „run-flat“ 3. lak Easy-Clean 4. pro doplňování kapaliny do ostřikovačů není zapotřebí otevírat kapotu 5. automatické otevírání dveří Pět nejoblíbenějších funkcí YCC – muži1. lak Easy-Clean 2. odkládací prostor mezi předními sedadly 3. pneumatiky typu „run-flat“4. pro doplňování kapaliny do ostřikovačů není zapotřebí otevírat kapotu5. uzamykatelný odkládací prostor uvnitř sloupků dveří
Itinerář cesty YCC, 20041. Ženeva, Švýcarsko2. New York, USA3. Washington DC, USA4. Boston, USA5. Detroit, USA6. Hamburg, Německo7. Miláno, Itálie8. Stockholm, Švédsko9. Jeteborg, Švédsko10. Paříž, Francie11. Oslo, Norsko 12. Brusel, Belgie13. Lucembursko 14. Amsterdam, Nizozemsko 15. Sydney, Austrálie 16. Londýn, Velká Británie Plánovaný itinerář YCC pro rok 2005• Moskva, Rusko• Mnichov, Německo• Madrid, Španělsko• Tchaj-Pej, Tchaj-Wan• Šanghaj, Čína• Soul, Korea• Kuala Lumpur, Malajsie• Los Angeles, USA• Vancouver, KanadaTým žen za projektem Volvo YCCMaria Widell ChristiansenováEva-Lisa AnderssonováElna HolmbergováMaria UgglaováCamilla PalmertzováCynthia CharwickováAnna RosénováLena EkelundováTatiana Butovitsch Temmová
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.