Toto ocenění se uděluje vozidlům, která podle testů IIHS dosahují nejlepších výsledků v oblasti ochrany cestujících při čelních, bočních i zadních nárazech.

„Naše nárazové testy pokrývají velkou většinu situací, ke kterým dochází při skutečných kolizích,“ řekl prezident institutu IIHS Adrian Lund. „Ocenění TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkům snadno vybrat nejbezpečnější vozidla bez složitého porovnávání výsledků různých testů.“
Novým požadavkem pro rok 2007 je, že vítězná vozidla musí být vybavena elektronickým stabilizačním systémem. Přidání této podmínky vychází z výzkumů IIHS, které ukazují, že stabilizační systém významně snižuje riziko nehody, zejména v případě smrtelné nehody samotného vozidla, a to tím, že pomáhá řidičům udržet vozidlo pod kontrolou i během nebezpečných situací. Stojí za zmínku, že stabilizační systém proti převrácení vozu (RSC) u Volva XC90 byl prvním svého druhu.
„Díky integrované bezpečnostní technologii je XC90 výjimečným vozem už v momentě uvedení na trh; zaměření na bezpečnost v reálných situacích je přímou součástí jeho DNA.“ řekla Anne Bélec, prezidentka a výkonná ředitelka Volvo Cars North America. „Taková ocenění jenom potvrzují předsevzetí značky Volvo a vysvětlují, proč je XC90 nejprodávanějším evropským SUV ve Spojených Státech.“
Z hlediska odolnosti proti čelním nárazům ve vysokých rychlostech, bočním nárazům a z hlediska ochrany poskytované sedadly a opěrkami hlavy proti zraněním krku při nárazech zezadu hodnotí IIHS vozidla jako dobrá, přijatelná, nedostačující, nebo špatná. První podmínkou k tomu, aby vozidlo získalo ocenění TOP SAFETY PICK, je hodnocení „dobrý“ ve všech třech testech IIHS. Volvo XC90 tuto známku získalo ve všech třech případech.
Vozy SUV nemohly v roce 2006 zvítězit, protože institut IIHS u mnohých z nich nehodnotil odolnost proti bočnímu nárazu. Nyní se hodnotilo již více SUV a vítězové roku 2007 dokazují, že výrobci u těchto typů vozidel vylepšili mnoho bezpečnostních parametrů.
Mezi kritéria k určení vítězů patří vyhodnocení odolnosti vozidla proti čelnímu nárazu založené na výsledcích testů předsazeného čelního nárazu při rychlosti 64 km/h. Celkové hodnocení každého vozidla vychází z míry poškození prostoru pro cestující, míry poranění zkušební figuríny Hybrid III umístěné na sedadle řidiče a z analýzy zpomalených záběrů, včetně posouzení správného působení zádržného systému na pohyb figuríny během testu.
Vyhodnocení testu odolnosti každého vozidla proti bočnímu nárazu založené na výsledcích testu, kdy je bok automobilu zasažen bariérou pohybující se rychlostí 50 km/h představující příď menší dodávky nebo SUV. Bodování odráží míru zranění zaznamenanou dvěma figurínami vybavenými přístroji na sledování poranění, zhodnocení opatření na ochranu hlavy a chování karoserie automobilu během srážky. Hodnoty naměřené u obou figurín (z nichž jedna je na sedadle řidiče a druhá na zadním sedadle za řidičem) se použijí ke stanovení pravděpodobnosti toho, že řidič anebo spolujezdec při reálné dopravní nehodě utrpí vážné zranění. Hodnotí se také pohyby obou figurín a nárazy hlavy během srážky. Posouzení odolnosti karoserie se zakládá na míře proniknutí B-sloupku do prostoru pro cestující.
Ochrana proti zadnímu nárazu se posuzuje ve dvou krocích. První spočívá ve změření geometrie opěrky hlavy – její výšky a vodorovné vzdálenosti od temene hlavy průměrně vzrostlého člověka. Sedadla s dobrou nebo přijatelnou geometrií opěrky se potom testují dynamicky pomocí figurín, které měří síly působící na krční páteř. Tento test simuluje nehodu, při které je stojící vozidlo zezadu zasaženo rychlostí 32 km/h. Sedadla bez dobré nebo přijatelné geometrie se přímo hodnotí jako špatná, protože nemohou být použita k ochraně většiny osob.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.