Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept

Na probíhajícím mezinárodním autosalonu v Detroitu představuje společnost Volvo Car Corporation nový plug-in hybrid kombinující benzínový motor s elektrickým pohonem.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept je elektromobil, mimořádně úsporný hybrid a výkonný automobil s vysokým výkonem v jednom.

Stiskem tlačítka může řidič zvolit způsob, jakým má být výkon poskytovaný kombinací silného benzínového motoru a elektromotoru využit.

S luxusním Conceptem Volvo XC60 Plug-in Hybrid můžete cestovat velmi ekologicky, aniž byste zároveň museli přistoupit ke kompromisům, pokud jde o vlastnosti tohoto prostorného automobilu s výkonem plných 350 koní vozu.

Tato špičková technologie typu plug-in hybrid kombinovaná s nejmodernějším čtyřválcovým benzínovým motorem z připravované řady Volvo Environmental Architecture se během několika let dostane k americkým zákazníkům. Zatím však nelze s jistotou říci, u jakého modelu bude toto řešení poprvé použito.

Čistý hybridní výkon ? tři automobily v jednom

Řidič si může preferovaný režim jízdy zvolit pomocí jednoho ze tří tlačítek na přístrojovém panelu. Tlačítka dodávají vozu tři odlišné charakteristiky: – Pure, Hybrid a Power:

  • V režimu Pure je vůz v maximální možné míře poháněn pouze elektromotorem. Dojezd na elektrický pohon v městském provozu je až 56 km, a to s nulovými emisemi.
  • Režim Hybrid je standardně aktivován při každém nastartování vozidla. Benzínový a elektrický motor spolupracují na dosažení maximálního potěšení z jízdy s co nejnižším dopadem na životní prostředí. Podle evropského certifikačního cyklu NEDC dosahují emise CO2 hodnoty 53 g/km, což odpovídá spotřebě paliva 2,3 l / 100 km. Při použití amerických certifikačních standardů, které zohledňují i emise vyprodukované při výrobě elektrické energie, je kombinovaná spotřeba paliva při ustálené jízdě 4,7 l / 100 km. Celkový dojezd vozidla je až 960 km.
  • V režimu Power je technologie optimalizována s ohledem na dosažení nejvyššího možného výkonu. Benzínový motor o výkonu 280 k s točivým momentem 380 Nm je kombinován s elektromotorem poskytujícím 70 k a 200 Nm. Okamžitá dostupnost maxima točivého momentu u elektromotoru umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy.

Čtyřválcový motor s výkonem šestiválce

Přední kola vozu XC60 Plug-in Hybrid Concept jsou poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem z připravované řady motorů VEA (Volvo Environmental Architecture). Tento motor disponuje výkonem 280 k a maximálním točivým momentem 380 Nm. O přenos výkonu na kola se stará nově vyvinutá osmistupňová automatická převodovka.

„XC60 Plug-in Hybrid Concept potvrzuje, že naše Připravované čtyřválcové motory budou schopny nabídnout stejný výkon jako současné šestiválce. Jejich spotřeba paliva bude přitom nižší, než jaké dosahují dnešní čtyřválce.

Koncept nese označení „T8“, což znamená kombinovaný výkon 350 koní poskytovaný silným benzínovým motorem a elektromotorem. Tato hodnota řadí vůz do oblasti, která dosud patřila výhradně osmiválcovým motorům.

Čtyřválcové motory představují nejefektivnější způsob pro rychlé snižování emisí CO2 a spotřeby paliva v očekáváních zákazníků, pokud jde o potěšení z jízdy a výkon.

Snížení počtu dílů, hmotnosti a spotřeby paliva

VEA je modulární řada dieselových a benzínových motorů. Benzínové verze jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva, mají nízké vnitřní ztráty energie a vyvažovací hřídele pro maximální komfort.

Díky několika úrovním přeplňování se však otevírá flexibilita, která zahrnuje řadu možností od vysokého výkonu a točivého momentu až po mimořádně úsporné verze. Aby bylo možné uspokojit požadavky všech zákazníků, bude výkon některých verzí zvýšen hybridním pohonem nebo pomocí jiných moderních technologií.

Modulární formát je založen na objemu každého válce 500 cm3, jenž zajišťuje optimální termodynamické vlastnosti. Pomocí tohoto řešení lze vyvinout i tříválcové motory.

VEA nabízí několik výhod:

  • Nižší počet unikátních dílů. To přispívá k efektivitě výroby, zajišťování jakosti a k optimalizaci nového procesu vývoje.
  • Nová hnací ústrojí jsou výrazně lehčí než současné motory s podobným výkonem.
  • Spotřeba paliva se v porovnání se současnými motory s podobným výkonem zlepšila až o 35 procent.
  • Modularita a kompaktní uložení napříč jsou ideální pro další rozvoj elektrifikace.

Integrovaný startér/generátor

Motor Volva XC60 Plug-in Hybrid Concept nemá běžný startér ani alternátor. Namísto toho je vybaven integrovaným startérem a generátorem (ISG), jenž je napojen na klikový hřídel mezi motorem a převodovkou. ISG dokáže při akceleraci poskytnout dodatečných 34 kW (45 k). Kromě toho při brzdění zajišťuje nabíjení baterie.

Baterii můžete nabít doma

Zadní náprava vozu XC60 Plug-in Hybrid Concept je poháněna elektromotorem o výkonu 70 k. Ten je napájen z lithium-iontové baterie s kapacitou 12 kWh, jež je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru.

Baterii lze nabíjet z běžné elektrické zásuvky ? doma stejně jako na parkovišti. Doba nabíjení závisí na hodnotě nabíjecího proudu. Pokud je použito napětí 220 V, trvá nabití na plnou kapacitu při proudu 12 A pouhé 3,5 hodiny.

Po dobu nabíjení může být zároveň ohříván nebo ochlazován interiér vozidla tak, aby posádka měla od počátku jízdy zajištěn maximální komfort. Díky této funkci navíc zbývá více energie v bateriích pro pohon vozidla.

Neustále online

Informační a multimediální systém Volvo Sensus v XC60 Plug-in Hybrid Concept řidiče neustále informuje o všem, co cestování zjednoduší, zefektivní a zpříjemní.

Několik příkladů poskytovaných informací:

  • Nejlepší trasa do zadaného cíle v závislosti na tom, zda řidič upřednostňuje co nejnižší spotřebu energie, nejkratší dobu jízdy, nebo nejmenší vzdálenost.
  • Nízkoemisní zóny, kde je vyžadováno dostatečné množství energie pro čistě elektrický pohon.
  • Umístění nabíjecích stanic nabízejících elektřinu z obnovitelných zdrojů.
  • Stanice pro rychlé nabití baterií na trase.

Mobilní aplikace

Řidič se může k vozidlu připojit také prostřednictvím svého telefonu díky mobilní aplikaci. Tato aplikace představuje pohodlný způsob přístupu k množství dat, jako jsou úroveň nabití baterií, zbývající dojezd či poloha a kapacita nejbližší dobíjecí stanice. Díky aplikaci může majitel také zkontrolovat, zda je dobíjecí kabel připojen k vozidlu, nebo nastavit požadovanou teplotu v interiéru vozidla.

Vytvoření intuitivního prostředí, které řidiči vždy poskytne přístup k aktuálním a užitečným informacím, je důležitou součástí vývoje produktů Volvo. O stavu vozidla je tak řidič informováni bez ohledu na to, zda je právě zaparkované, či zda sedí za volantem.

Exteriér

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept je lakováno speciální bílou barvou a jeho „svalnatý“ vzhled zdůrazňují 21palcová kola.

Interiér

– je charakterizován unikátními detaily a barvami, jako je střízlivé tmavě modré kožené čalounění či obložení modrošedým dřevem. Přístrojový panel byl upraven tak, aby řidiči poskytoval všechny potřebné informace o spotřebě benzínu i elektrické energie, o stavu baterií, zbývajícím dojezdu atd.

Elektrický pohon všech kol

– lze u vozu aktivovat stiskem tlačítka pohonu všech kol AWD (All Wheel Drive). Namísto mechanického přenosu síly, který je využit u konvenčního systému pohonu všech kol, centrální řídicí jednotka reguluje přenos síly mezi přední kola poháněná benzínovým motorem a zadní kola poháněná elektromotorem.

Elektrický systém pohonu všech kol byl navržen s ohledem na zajištění co nejlepší trakce při rozjezdu a při jízdě po kluzkých vozovkách – například ve sněhu či v blátě.

Šetří baterii na později

Řidič se může rozhodnout, že si energii uloženou v bateriích ponechá na později, například pro průjezd ekologickou zónou nebo pro jízdu v samotném centru města. Aktivací režimu Save začne generátor baterii nabíjet tak, aby byla dostatečně nabitá, až bude zapotřebí. Cílem je zajistit takové množství energie, aby bylo možné na elektřinu ujet 20 km.

Hodnocení při udělování IIHS Top Safety Pick vychází z hodnot dosažených při čtyřech typech simulovaných nehod:

  • Hodnocení odolnosti při čelním nárazu vychází z výsledků předsazeného čelního nárazu při rychlosti 64 km/h.
  • Hodnocení ochrany při bočním nárazu je založeno na výsledcích zkoušky, během níž do boku vozidla narazí bariéra pohybující se rychlostí 50 km/h. Bariéra představuje příď pickupu nebo SUV.
  • Pro získání dobrého hodnocení ochrany v případě převrácení musí střecha vozu odolat zatížení odpovídajícímu čtyřnásobku hmotnosti vozidla s deformací maximálně 12,7 cm.
  • Ochrana při nárazu zezadu je hodnocena s využitím figuríny měřící zatížení v oblasti krku. Tento test simuluje kolizi, při níž do zádi stojícího vozidla narazí jiný vůz rychlostí 32 km/h.

Riziko, že se stanete účastníkem nehody nebo že se při ní zraníte, se u nejnovějších modelů Volvo snížilo o více než dvě třetiny v porovnání s vozy Volvo ze 70. let minulého století. Nyní je Volvo na cestě k naplnění vize, podle níž by do roku 2020 neměl být nikdo ve voze Volvo při nehodě zraněn ani usmrcen.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...