Volvo S80, vlajková loď značky Volvo, nyní dostává stejný typ aktivně řízeného podvozku, jakým jsou vybaveny vysoce výkonné modely Volvo S60 R. Rozdíl spočívá v tom, že u Volva S80 byla tato technologie přizpůsobena pro pohon předních kol a jejím hlavním účelem je zvýšení komfortu jízdy. Podobně jako u S60 R má řidič možnost zvolit si způsob chování podvozku. Volit přitom může mezi komfortním a sportovním režimem.
Technologie aktivního podvozku umožňuje mimořádně pohodlnou jízdu, zejména na špatných vozovkách. Tlumení je upravováno průběžně v závislosti na kvalitě povrchu vozovky, takže se téměř zdá, že vůz se nad vozovkou vznáší. A když nadejde ta správná chvíle, například na venkovské silnici plné zatáček, jediné, co musíte udělat, je lehce stisknout tlačítko systému FOUR-C a nastavení podvozku se okamžitě změní tak, aby vyhovovalo razantnějšímu stylu jízdy.
Tlumiče jsou nyní tvrdší a sportovně laděné. Sportovní nastavení umožňuje vozu lépe reagovat na pohyby volantem a zlepšuje se i jeho přilnavost k vozovce.
Bez ohledu na to, které nastavení řidič zvolí, chová se vůz za každé situace optimálně. Například při náhlém úhybném manévru systém automaticky převezme kontrolu a nastaví tlumiče tak, aby bylo zajištěno co nejlepší chování vozu.
Při průjezdu zatáčkou jsou tlumiče řízeny tak, aby byl tlak na povrch vozovky rovnoměrně rozložen mezi všechna čtyři kola. Dobře vyvážený kontakt s povrchem vozovky přispívá k rychlé a jednoznačné odezvě na pohyby volantem.
Aby bylo zajištěno předvídatelné chování a stabilita vozu i při vyšších rychlostech, zvyšuje se spolu s rychlostí vozu i tvrdost tlumení. Pokud se současně zvýší boční akcelerace (například při průjezdu zatáčkou), tvrdost tlumení se také zvýší. Pokud je automobil plně naložen, tvrdost tlumení se zvýší, aby se snížilo riziko „dosednutí“ tlumičů a aby byly zachovány dobré jízdní vlastnosti a přilnavost vozidla k vozovce. Při brždění a zrychlování se systém automaticky snaží udržet karosérii rovnoběžně s povrchem vozovky, bez zanoření přídě nebo poklesnutí zádě.
Systém aktivního podvozku vychází z vysoce pokročilé technologie označované jako FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept). Tento systém byl vyvinut ve spolupráci s firmou Öhlins Racing AB. U FOUR-C je každý tlumič regulován elektronicky a zcela individuálně. Nastavení tlumičů je nepřetržitě upravováno za méně než jednu pětadvacetinu sekundy. Řidič přitom změnu vůbec nezaznamená.
Pohyby karoserie a kol jsou nepřetržitě sledovány pomocí řady senzorů rozmístěných na různých místech automobilu. Senzory poskytují přibližně 500 údajů za vteřinu a mezi měřené parametry patří: Rychlost a zrychlení vozu, boční zrychlení, pohyby zavěšení kol, poloha a rychlost otáčení volantu, okamžitý točivý moment motoru, úroveň brždění a řada dalších. Díky rychlosti systému FOUR-C se vůz dokáže vypořádat i se skutečně obtížnými nerovnými povrchy bez toho, aby kola ztratila spojení s vozovkou.
Systém FOUR-C je pro Volvo S80 nabízen jako volitelná výbava. Tento systém vyžaduje, aby byl vůz vybaven systémem dynamického řízení stability a trakce DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), neboť senzory systému DSTC poskytují některé důležité informace o chování vozu.
Díky kombinaci systémů FOUR-C a DSTC se Volvo S80 stává velmi vhodným a mimořádně pohodlným automobilem na dlouhé cesty, neboť nabízí výjimečný komfort cestování spolu se spolehlivými a bezpečnými jízdními vlastnosti.
Kromě systému FOUR-C se v modelové řadě S80 poprvé představuje také nový motor. Tento nový pětiválcový motor má zdvihový objem 2,5 litru, je vybaven nízkotlakým turbodmychadlem a nese označení 2.5 T. Tento motor nahrazuje stávající motor 2.4 T.
Díky většímu zdvihovému objemu má motor i větší výkon 154 kW (210 k) při 5 000 ot./min. a větší točivý moment 320 Nm v rozmezí od 1 500 do 4500 ot./min. Systém proměnlivého časování sacích i výfukových ventilů (CVVT) přispívá k rychlé odezvě po sešlápnutí plynového pedálu a k vynikajícímu zátahu již od nízkých otáček. Nový motor splňuje požadavky přísné americké emisní normy ULEV a evropské normy Euro 4.
Podobně jako Volvo S60 R, Volvo V70 R a Volvo XC90, i nové Volvo S80 je nyní vybaveno systémem řízení od německého výrobce ZF. Výsledkem je lepší odezva řízení a jeho vyšší přesnost. ZF současně nabízí nový posilovač řízení s proměnlivou charakteristikou v závislosti na rychlosti jízdy. Tento systém vyžaduje menší sílu při parkování, avšak nemá nepříznivý vliv na přesnost řízení při vyšších rychlostech.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.