Volvo S40/V50 – první Volvo se spotřebou nižší než 5 l/100 km

Turbodiesel o objemu 1,6 litru s výkonem 110 k.

Společnost Volvo Cars Corporation rozšířila nabídku motorů pro kompaktní modely S40 a V50, které byly představené v roce 2003, o motory se zdvihovým objemem 1,6 litru, a to jak v benzinovém, tak v dieselovém provedení. S průměrnou spotřebou 4,9 litru na 100 km (Volvo S40 s manuální převodovkou) je nový dieselový motor nejúspornějším motorem, který kdy společnost Volvo Cars nabízela. Nový motor je velmi úsporný a šetrný k životnímu prostředí, ale přitom nabízí prvotřídní jízdní vlastnosti.


Dieselový motor 1,6 litru je moderní čtyřválcový motor s dvěma vačkovými hřídeli a s nejmodernější čtyřventilovou technologií. Blok motoru i hlava válců jsou vyrobeny z hliníku, aby se minimalizovala hmotnost a snížila se spotřeba paliva. Je přeplňovaný turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Systém vstřikování paliva využívá moderní technologie common rail pracující s vysokým tlakem (max. 1600 barů), čímž je zajištěno efektivní spalování paliva. Nový dieselový motor poskytuje nejvyšší výkon 81 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm, takže vůz vybavený s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 12 sekund.


Novým benzinovým motorem je atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru – moderní, lehká hliníková jednotka disponující čtyřventilovou technologií a moderním systémem vstřikování paliva. Tento motor je vybaven stejně účinnou technologií spalování a čištění výfukových plynů, jako ostatní motory Volvo, čímž je zajištěna maximální ekonomika provozu a minimální emise.Výkon motoru je 74 kW (100 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 150 Nm, díky čemuž je tento motor živý, poskytuje vynikající akceleraci a vůz s tímto motorem se pohodlně a snadno řídí.


Pětistupňová převodovka pro motor 1,6 D se vyznačuje mimořádně hladkým chodem, umožňuje rychlou změnu převodových stupňů a pohodlnou jízdu. K hladkému řazení přispívá dvouhmotový setrvačník.


Benzinový motor je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, která byla přizpůsobena pro ekonomický motor s objemem 1,6 litru a jejíž krátce odstupňované převodové stupně umožňují dosažení prvotřídní akcelerace – z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy.


Motory o objemu 1,6 litru představují pro Volvo vítaný přírůstek. „Nové základní modely nám vytvářejí širokou a mimořádně atraktivní modelovou nabídku,“ uvedl Peter Ewerstrand, manažer projektu Volvo S40 a V50. „Možná širší, než kdykoliv předtím“.

Nabídka benzinových motorů pro Volvo S40 a Volvo V50:

  • T5 (5 válců) Výkon 162 kW / 220 k Točivý moment 320 Nm
  • 2.4i (5 válců) Výkon 125 kW /170 k Točivý moment 230 Nm
  • 2.4 (5 válců) Výkon 103 kW /140 k Točivý moment 220 Nm
  • 1.8 (4 válce) Výkon 92 kW /125 k Točivý moment 165 Nm
  • 1.6 (4 válce) Výkon 74 kW /100 k Točivý moment 150 Nm

Nabídka turbodieselových motorů pro Volvo S40 a Volvo V50:

  • 2.0 D  (4 válce) Výkon 100 kW/136 k Točivý moment 320 Nm
  • 1.6 D (4 válce) Výkon 81 kW/110 k Točivý moment 240 Nm

Švédská společnost Volvo Cars Corporation patří mezi přední světové výrobce automobilů. S produkcí již 450 000 vozidel ročně, které se vyrábějí v pěti zemích světa, je firma Volvo Cars Corporation nosným pilířem luxusní divize Premier Automotive Group automobilky Ford Motor Company. Automobily Volvo jsou proslulé svojí bezpečností a spolehlivostí a nemalý důraz je kladen také na ekologii výroby i samotného provozu automobilů.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...