Volvo představuje na autosalónu v Ženevě sedm nových automobilů se zeleným znakem DRIVe

– všechny s výrazně nízkou spotřebou a s nejlepšími hodnotami emisí CO2 ve svých třídách

 Extrémně nízkých hodnot u modelů C30, S40 a V50 se podařilo dosáhnout díky modernímu systému Start/Stop.

Zlepšování úspornosti celé produktové řady

Výkony, emise CO2 a spotřeba paliva modelů Volvo DRIVe pro modelový rok 2010:

Model Motor Výkon Točivý moment CO2 Spotřeba na 100 km
C30 Start/Stop 1.6D 109 k 240 Nm 104 g 3,9 l
S40 Start/Stop 1.6D 109 k 240 Nm 107 g 4,0 l
V50 Start/Stop 1.6D 109 k 240 Nm 107 g 4,0 l
V70 1.6D 109 k 240 Nm 129 g 4,9 l
S80 1.6D 109 k 240 Nm 129 g 4,9 l
XC60 2.4D 175 k 420 Nm 159 g 6,0 l
XC70 2.4D 175 k 420 Nm 159 g 6,0 l

Znakem DRIVe jsou označeny ty vozy v modelové řadě Volvo, které se vyznačují nejlepšími ekologickými parametry ve své třídě. Všechny dnešní modely DRIVe jsou vybaveny konvenčními dieselovými motory a manuálními převodovkami optimalizovanými s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Tyto automobily byly navíc speciálně upraveny tak, aby disponovaly co nejmenším valivým a aerodynamickým odporem.

„Pozornost, kterou v roce 2009 modelům DRIVe věnujeme, potvrzuje schopnost společnosti Volvo Cars rychle reagovat na rostoucí poptávku zákazníků po vozidlech s nižší spotřebou paliva a s nižším ekologickým dopadem. Na pařížském autosalonu v roce 2008 jsme představili první z široké řady připravovaných modelů DRIVe – C30, S40 a V50. Nyní jsme my i trh připraveni na další krok,“ říká Stephen Odell, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.

 „Rozšířením řady DRIVe o větší modely V70, S80, XC60 a XC70 získaloVolvo jednu z nejsilnějších řad atraktivních a úsporných automobilů s vynikajícími ekologickými parametry v prémiovém segmentu,“ pokračuje Stephen Odell.

 DRIVe na třech úrovních: 120g, 140g, 160g

Řada modelů DRIVe je rozdělena do tří kategorií podle úrovní emisí: 120, 140, a 160 g CO2/km. „Tyto kategorie poukazují na naše mimořádně ambiciózní cíle, pokud jde o emise CO2 v každém z těchto segmentů. Tyto kategorie navíc odpovídají speciálním daňovým třídám založeným na emisích CO2 a dalších daňovým pobídkám pro ekologické automobily, které byly zavedeny v řadě evropských zemí. Naším cílem je pokračovat v dalším snižování těchto úrovní a ve vývoji nových, ještě ekologičtějších produktů,“ vysvětluje Stephen Odell.

 C30, S40, V50 hluboko pod úrovní 120 g

Od jara 2009 budou modely Volvo C30, S40 a V50 1.6D DRIVe nabízeny s pokročilou funkcí Start/Stop. Tato technologie přispěla ke snížení emisí na pouhých 104 g CO2/km u Volva C30 a 107 g CO2/km u modelu S40 i u rodinného kombi V50. Model C30 díky tomu v Evropě spadá do nejnižší daňové kategorie (105 g).

 První modely Volvo s funkcí Start/Stop

Pro tak významné snížení emisí oxidu uhličitého byly verze DRIVe modelů C30, S40 a V50 vybaveny dvěma novými inteligentními systémy. Prvním je funkce Start/Stop, která umožňuje vypnutí motoru u stojícího vozidla – například při čekání na semaforech nebo v dopravních zácpách. Pokud řidič u stojícího vozidla přemístí řadicí páku na neutrál a uvolní spojku, motor se vypne. Při dalším sešlápnutí spojky motor opět nastartuje. Tato technologie dokáže snížit spotřebu paliva, a tedy i emise oxidu uhličitého v kombinovaném jízdním cyklu o 4 až 5%. Technologie Start/Stop je účinná zejména ve městech, kde může úspora paliva dosáhnout až 8%.

 Unikátní úroveň komfortu a rychlé startování

Když automobil stojí a motor je vypnut, jsou některé elektronické systémy na palubě vozidla, jako je například klimatizace, kvůli úspoře paliva přepnuty do pohotovostního režimu. Systém Start/Stop však nepřetržitě sleduje úroveň komfortu, a pokud se například teplota v interiéru zvýší, jsou příslušné systémy automaticky aktivovány. Systém nestanovuje žádné limity pro komfortní funkce, jako je například audiosystém nebo další zařízení, která chce zákazník nerušeně používat.

 Tento monitorovací systém, který je unikátní pro vozy Volvo, a výsledná vysoká úroveň komfortu bylo možné do vozidel instalovat díky malé přídavné baterii zvyšující kapacitu hlavní baterie vozidla. Díky této přídavné baterii se modely DRIVe značky Volvo vyznačují mimořádně rychlým a hladkým startováním, přičemž například audiosystém není spuštěním motoru startéru vůbec ovlivněn. Tím se řešení společnosti Volvo Cars odlišuje od systémů nabízených konkurencí. Hlavní baterie byla navíc vylepšena tak, aby její životnost postačovala až na 175 000 Start/Stop cyklů.

 Řidič je o funkci systému nepřetržitě informován prostřednictvím informačního displeje ve vozidle. Systém Start/Stop lze aktivovat a deaktivovat speciálním tlačítkem DRIVe umístěným na středové konzole. Ve standardním režimu je funkce aktivní. V budoucnu bude pomocí tlačítka DRIVe možné ovládat další systémy, jako je například režim „economy“ pro ještě úspornější jízdu, který je vyvíjen pro připravované modely.

 Dobíjení baterií přeměnou kinetické energie

Další novou funkcí u modelů C30, S40 a V50 DRIVe 1.6D se systémem Start/Stop je funkce regeneračního nabíjení baterií. Díky této funkci se baterie vozidla dobíjí pokaždé, když řidič sundá nohu z plynu nebo začne brzdit se zařazeným rychlostním stupněm. Díky využití kinetické energie vozidla nemusí alternátor při poklesu úrovně nabití baterie používat ke svému pohonu palivo. Tím lze dosáhnout úspory paliva mezi 2 a 3%.

 Emise u modelů V70 a S80 pod úrovní 140 g

Poprvé v historii značky jsou ve verzi DRIVe nabízeny také modely Volvo V70 a S80. Automobily jsou vybaveny stejným hnacím ústrojím – dieselovým motorem o zdvihovém objemu 1,6 litru spojeným s manuální převodovkou – jako menší modely, ale s upraveným software řídicí jednotky a s odlišným třetím, čtvrtým a pátým převodovým stupněm.

 Optimalizované hnací ústrojí je hlavním důvodem výrazně nižší spotřeby a emisí CO2 u větších sedanů a rodinných vozů značky Volvo:

  • u V70 na 4,9 l/100 km a 129 g, což představuje zlepšení o 18% v porovnání s dnešní verzí vybavenou dvoulitrovým dieselovým motorem.
  • u S80 na 4,9 l/100 km a 129 g, což představuje zlepšení o 15% v porovnání s dnešní verzí vybavenou dvoulitrovým dieselovým motorem.

„Zastáváme názor, že zákazník by ani přes menší zdvihový objem motoru neměl přistoupit na kompromis, pokud jde o komfort nebo jízdní vlastnosti. Tyto automobily se vyznačují skvěle vyváženými výkony a navíc velmi nízkým ekologickým dopadem, kterému se ani zdaleka nepřibližuje žádný z našich konkurentů v této velikostní třídě,“ říká Magnus Jonsson, vrchní viceprezident pro vývoj produktů ve společnosti Volvo Cars.

 K nižší spotřebě paliva přispívá i několik dalších faktorů, například speciální pneumatiky s nízkým valivým odporem. Poprvé jsou také modely V70 a S80 DRIVe vybaveny elektrickým čerpadlem posilovače řízení, které řidiči poskytuje nezbytnou podporu přesným a energeticky úsporným způsobem. Tímto posilovačem řízení jsou vybaveny všechny modely DRIVe.

 Model V70 se vyznačuje následujícími speciálními prvky na snížení aerodynamického odporu:

  • Zakrytou mřížkou chladiče
  • Sníženým podvozkem (o 20 mm vpředu, o 15 mm vzadu)

Emise u modelů XC60 a XC70 pod úrovní 160 g

Pro modelový rok 2010 bude nabídka hnacích ústrojí pro nový crossover Volvo XC60 a pro kombi XC70 rozšířena o verze DRIVe s pohonem předních kol vybavené motorem 2.4D. Emise CO2 budou u obou vozů na hodnotě 159 g/km a spotřeba paliva bude dosahovat v dané třídě špičkové hodnoty 6,0 l/100.

 Kromě pohonu předních kol přispívá k nízkým hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 nových modelů celá řada menších změn a zlepšení. Odborníkům na motory ve společnosti Volvo Cars se navíc podařilo snížit třecí a čerpací ztráty dieselového motoru a zmenšit pokles tlaku v sacím a výfukovém systému.

 Vstřikovací tlak vzrostl díky nové generaci vysokotlakých vstřikovacích čerpadel, zatímco architektura vstřikování paliva se zlepšila díky zavedení piezoelektrického systému. Motor se nyní vyznačuje nižší kompresí, efektivnějším spalováním a disponuje nejnovější generací řídicí jednotky. Turbodmychadlo bylo navíc optimalizováno tak, aby byl zajištěn co nejvyšší točivý moment již od nízkých otáček.

 Převodové stupně byly optimalizovány pro co nejúspornější jízdu. Například při jízdě rychlostí 100 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň jsou otáčky motoru, a tedy i spotřeba u nového hnacího ústrojí nižší. 

Jednou důležitou součástí tohoto procesu vývoje bylo zachovat sportovní jízdní vlastnosti, které jsou významným rysem těchto modelů. „Vyšší výkon, větší točivý moment a sportovní nastavení podvozku – to vše poskytuje verzi XC60 s pohonem předních kol správnou porci dynamiky. Tento automobil představuje skvělou volbu pro zákazníky, kteří kladou důraz na spotřebu paliva a emise CO2, ale současně nepřipouštějí kompromisy v oblasti potěšení z jízdy,“ říká Magnus Jonsson.

 „U verze XC70 DRIVe se s úspěchem podařilo skloubit vysokou úroveň komfortu a jízdních vlastností s nízkou spotřebou paliva. Podobně jako ostatní modely, také Volvo XC70 DRIVe bylo optimalizováno pro podmínky každodenního provozu. To znamená, že vůz byl testován v jízdních cyklech napodobujících situace, ve kterých zákazníci svá vozidla skutečně používají. Proto se nízké hodnoty uváděné v našich tiskových materiálech nebudou významně lišit od hodnot spotřeby, které běžní zákazníci uvidí na displeji svého palubního počítače při svých každodenních cestách,“ pokračuje Magnus Jonsson.  

Společnost Volvo Cars se při zlepšování ekologických parametrů svých vozidel neomezuje pouze na verze DRIVe.

Opatření na snížení spotřeby budou s úspěchem využita také ve zbytku modelové řady. V nadcházejících dvou letech se například o 5-7% zvýší účinnost u nově připravovaných automatických převodovek. „Naším cílem je nabídnout automobily s nejnižšími emisemi CO2 v dané velikostní třídě. Symbolem tohoto procesu je logo DRIVe a právě u automobilů s tímto logem bylo dosaženo největšího pokroku v této oblasti. Úsilí zaměřené na snižování spotřeby paliva se však dotýká všech našich výrobků a hnacích ústrojí. Tím, že budeme moci nabídnout široké produktové portfolio s vysoce úspornými i s výkonnějšími motorizacemi, si každý zákazník bude moci zvolit svou vlastní úroveň dopadu, který na životním prostředí zanechá,“ říká Magnus Jonsson.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...