Inteligentní vůz
– který nepotřebuje řidiče, je navíc schopen plynule a bezpečně reagovat na další vozidla a chodce pohybující se na parkovišti.
Autonomní parkování je technologický koncept, který řidiče zbaví zdlouhavého hledání volného parkovacího místa. Řidič vozidlo zanechá u vjezdu na parkoviště a na stejném místě si ho později vyzvedne.
O dostupnosti této služby řidiče informuje technologie komunikace mezi vozidly a infrastrukturou (Vehicle 2 Infrastructure), tvořená vysílači v silniční infrastruktuře. Řidič funkci autonomního parkování aktivuje pomocí aplikace v mobilním telefonu a poté může od vozidla odejít.
Vůz pomocí čidel vyhledá volné parkovací místo a sám na ně zajede. Při vyzvednutí vozidla je použit stejný postup v opačném pořadí.
Automobil reaguje na ostatní vozidla a účastníky silničního provozu
Kombinace autonomního řízení s rozpoznáváním a brzděním před dalšími objekty automobilu umožňuje bezpečný pohyb s ohledem na ostatní vozidla a chodce pohybující se na parkovišti. Rychlost jízdy a brzdění jsou přizpůsobeny hladkému pohybu v prostoru parkoviště. Přístup Volva vychází z principu, že automobily s autonomním řízením musejí být schopny bezpečně se pohybovat v prostředí, kde se nacházejí i běžná vozidla a nechránění účastníci silničního provozu.
Průkopníci autonomních technologií
Záměrem skupiny Volvo Car Group je dotáhnout vývoj konceptů a nových průkopnických technologií tak, abych je mohli nabídnout svým zákazníkům. Koncept autonomního parkování je jedním z několika projektů, jež v této oblasti probíhají.
Společnost Volvo Cars
– také byla jedinou automobilkou podílející se na projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), jenž byl úspěšně zakončen v roce 2012. Podílelo se na něm sedm evropských partnerů. Jednalo se o jediný projekt svého druhu zaměřený na technologii využitelnou na běžných dálnicích, kdy se silniční konvoje pohybují ve smíšeném prostředí s ostatními vozidly.
Flotila vozidel v projektu SARTRE byla tvořena vedoucím nákladním automobilem a čtyřmi vozy Volvo jedoucími zcela bez zásahu řidiče rychlostmi až 90 km/h – v některých případech s rozestupem mezi jednotlivými vozidly necelé čtyři metry.
Autonomní řízení v příští generaci modelu XC90
Volvo ve vývoji technologií autonomního parkování a jízdy v konvojích stále pokračuje. Volvo chce představit první funkce autonomního řízení ve zcela novém Volvu XC90, které bude představeno na konci roku 2014.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas