Volvo představí nový turbodieslový motor 2,4 litru

Na jaře 2001 představí Volvo svůj lehký, vlastními silami vyvinutý, pětiválcový 2,4l přeplňovaný naftový motor určený především pro modely Volvo S80 a Volvo S60.

Uvedením tohoto motoru reaguje Volvo na stále se zvyšující zájem o naftové motory v mnoha zemích. Nový motor je lepší v porovnání s předchozím ve všech podstatných hodnotách, nahradí předchozí pětiválcový naftový motor od koncernu VW.


Nový turbodiesel Volvo je lepší než jeho předchůdce ve všech podstatných parametrech: dosahuje nejvyšší výkon 120 kW (163 k), tedy o 16 kW (23 k) vyšší než motor dosavadní. Podstatně se zvýšil kroutící moment a to na 340 Nm při 1750 otáčkách za minutu oproti dosavadnímu 290 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Zvýšení tedy o 50 Nm a navíc ještě zvýšený Nm je docilován již při nižších otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km za hodinu se snížilo na 10,0 sekund, což představuje zlepšení z předchozích 11,0 sekund (Volvo S80). Spotřeba paliva se u Volva S80 dá předpokládat menší než 6,5 litru na 100 km. To je stejné jako u předchozího motoru, ale nový motor má výrazně zvýšený výkon, kroutící moment a zlepšené zrychlení. Hodnoty týkající se životního prostředí jsou také výrazně lepší. Nový motor bez problémů splňuje požadavky normy 2000 EURO III, a to znamená, že emise jsou poloviční ve srovnání s předchozím motorem. Byla snížena hmotnost, protože celý motor je vyroben z hliníku. Nové vznětové motory jsou optimalizovány pro zástavbu ve vozech Volvo, takže nepotřebují žádné úpravy nebo modifikace.


Nový turbodiesel bude vyráběn v továrně Volvo Car ve Skovde, Z počátku bude nabízen pouze s manuální převodovkou.


Při konstrukci nového turbodieselu Volvo byla využita celá řada technických zlepšení, aby bylo možno dosáhnout uvedených zlepšených hodnot. Výsledkem je soubor výborných jízdních vlastností a pohodlí benzinového motoru se spotřebou dieselu.


Nový motor je jeden z prvních v tomto segmentu, který je vyroben celý z hliníku. Celková hmotnost je pozoruhodných 185 kilogramů. Nový motor má také úplně novou hlavu válců se čtyřmi ventily na válec a dvěma vačkovými hřídeli.


Obecně řečeno vlastnosti dieselového motoru záleží na tom, jak dobře dokáže využít vzduchu ve spalovacím procesu. Pracovní princip je založen na kompresi a optimálním přímém vstřiku paliva. Čtyřventilová technologie umožňuje podstatně lepší plnící účinnost a dokonalejší promísení paliva se vzduchem a spolu s použitím vertikálně umístěných vstřikovacích trysek snižuje o 20 % pevné emise.


Stejně jako u čtyřválcových vznětových motorů představených před nedávnem ve Volvu S40 a V40, je palivo vstřikováno systémem Common Rail. S tímto systémem je palivo distribuováno ke všem válcům jednou vysokotlakou rozváděcí trubkou.


Hlavní výhodou technologie Common Rail je, že spalovací proces se dá ovládat s naprostou přesností. Umožňuje přesnou regulaci kdy a kolik paliva bude vstříknuto do válců. To přináší velmi účinné spalování – s výhodami jako je odezva na plynový pedál, rozsah kroutícího momentu, výkon a spotřeba, stejně tak jako hluk a výfukové emise.


Na technologii vydělává zákazník a to především spotřebou paliva a také nižšími emisemi stejně tak jako větším komfortem. Významným přínosem této technologie je snížení hluku. Common Rail technologie prakticky úplně eliminuje všechny klapavé zvuky, které jsou tak typické pro tradiční vznětové motory s přímým vstřikováním paliva. Tím v oblasti hlučnosti prakticky smazává rozdíl mezi benzinovým motorem a vznětovým motorem „Common Rail“.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...