Uvedením tohoto motoru reaguje Volvo na stále se zvyšující zájem o naftové motory v mnoha zemích. Nový motor je lepší v porovnání s předchozím ve všech podstatných hodnotách, nahradí předchozí pětiválcový naftový motor od koncernu VW.
Nový turbodiesel Volvo je lepší než jeho předchůdce ve všech podstatných parametrech: dosahuje nejvyšší výkon 120 kW (163 k), tedy o 16 kW (23 k) vyšší než motor dosavadní. Podstatně se zvýšil kroutící moment a to na 340 Nm při 1750 otáčkách za minutu oproti dosavadnímu 290 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Zvýšení tedy o 50 Nm a navíc ještě zvýšený Nm je docilován již při nižších otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km za hodinu se snížilo na 10,0 sekund, což představuje zlepšení z předchozích 11,0 sekund (Volvo S80). Spotřeba paliva se u Volva S80 dá předpokládat menší než 6,5 litru na 100 km. To je stejné jako u předchozího motoru, ale nový motor má výrazně zvýšený výkon, kroutící moment a zlepšené zrychlení. Hodnoty týkající se životního prostředí jsou také výrazně lepší. Nový motor bez problémů splňuje požadavky normy 2000 EURO III, a to znamená, že emise jsou poloviční ve srovnání s předchozím motorem. Byla snížena hmotnost, protože celý motor je vyroben z hliníku. Nové vznětové motory jsou optimalizovány pro zástavbu ve vozech Volvo, takže nepotřebují žádné úpravy nebo modifikace.
Nový turbodiesel bude vyráběn v továrně Volvo Car ve Skovde, Z počátku bude nabízen pouze s manuální převodovkou.
Při konstrukci nového turbodieselu Volvo byla využita celá řada technických zlepšení, aby bylo možno dosáhnout uvedených zlepšených hodnot. Výsledkem je soubor výborných jízdních vlastností a pohodlí benzinového motoru se spotřebou dieselu.
Nový motor je jeden z prvních v tomto segmentu, který je vyroben celý z hliníku. Celková hmotnost je pozoruhodných 185 kilogramů. Nový motor má také úplně novou hlavu válců se čtyřmi ventily na válec a dvěma vačkovými hřídeli.
Obecně řečeno vlastnosti dieselového motoru záleží na tom, jak dobře dokáže využít vzduchu ve spalovacím procesu. Pracovní princip je založen na kompresi a optimálním přímém vstřiku paliva. Čtyřventilová technologie umožňuje podstatně lepší plnící účinnost a dokonalejší promísení paliva se vzduchem a spolu s použitím vertikálně umístěných vstřikovacích trysek snižuje o 20 % pevné emise.
Stejně jako u čtyřválcových vznětových motorů představených před nedávnem ve Volvu S40 a V40, je palivo vstřikováno systémem Common Rail. S tímto systémem je palivo distribuováno ke všem válcům jednou vysokotlakou rozváděcí trubkou.
Hlavní výhodou technologie Common Rail je, že spalovací proces se dá ovládat s naprostou přesností. Umožňuje přesnou regulaci kdy a kolik paliva bude vstříknuto do válců. To přináší velmi účinné spalování – s výhodami jako je odezva na plynový pedál, rozsah kroutícího momentu, výkon a spotřeba, stejně tak jako hluk a výfukové emise.
Na technologii vydělává zákazník a to především spotřebou paliva a také nižšími emisemi stejně tak jako větším komfortem. Významným přínosem této technologie je snížení hluku. Common Rail technologie prakticky úplně eliminuje všechny klapavé zvuky, které jsou tak typické pro tradiční vznětové motory s přímým vstřikováním paliva. Tím v oblasti hlučnosti prakticky smazává rozdíl mezi benzinovým motorem a vznětovým motorem „Common Rail“.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.