Koncept ukazuje, že projekt modelu XC60 společnosti Volvo Cars je připraven postavit se konkurenci v nejtvrdším a současně v nejrychleji rostoucím segmentu v automobilovém světě – v segmentu malých prémiových SUV.



„Dalo by se říci, že toto bude další automobil současného vlastníka modelu C30. Stejně sportovní a vzrušující, ale zároveň nabízející mnohem více možností. Koncept poměrně jasně přibližuje to, jak bude „skutečná“ XC60 vypadat,” říká Fredrik Arp, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.



Nové Volvo XC60 by se mělo k prvním zákazníkům dostat na začátku roku 2009.


Dnes je v tomto segmentu nabízeno pouze několik typů, avšak během několika nadcházejících let budou zákazníci moci vybírat nejméně z deseti různých modelů. V letech 2007 až 2009 by měl objem prodejů v tomto segmentu vzrůst o 75 procent na 443 000 vozidel. „Zde leží mimořádný potenciál a koncept ukazuje, že dokážeme nabídnout automobil, který je sportovnější a dynamičtější, ale který si zároveň zachovává vedoucí pozici, pokud jde o otázky bezpečnosti. Hlavní průlom představují technologická řešení pro předcházení nehodám v nízké rychlosti. Tento systém nazýváme City Safety,” vysvětluje Fredrik Arp.
Automatické brzdění
Začne-li vozidlo vpředu náhle brzdit a systém City Safety rozpozná hrozící nebezpečí srážky, zvýší tlak v brzdovém systému a umožní tak řidiči srážce předejít. Pokud však systém zjistí, že srážka je nevyhnutelná, vůz začne automaticky brzdit.
Systém City Safety je aktivní při rychlostech do 30 km/h. Pokud je relativní rozdíl rychlostí obou vozidel menší než 15 km/h, může systém pomoci řidiči nehodě zcela předejít. Při rychlostech od 15 do 30 km/h je hlavní pozornost zaměřena na maximální možné snížení rychlosti před nárazem.
Cílová skupina s vysokými nároky na technologii
Podobně jako v případě nedávno představeného Volva C30 je také projekt XC60 zaměřen na specifickou cílovou skupinu, která při výběru produktů odpovídajících jejich životnímu stylu klade vysoké nároky na design, hodnotu značky a nejmodernější řešení. Ironicky by se dalo říci, že se jedná o zákazníky, kteří mikročip vždy považují za přirozený doplněk jejich snídaně. Zákazníky, kteří vyrostli v éře, během níž prodělaly elektronické produkty nepředstavitelný rozvoj, a ke každým narozeninám si mohli koupit větší elektronickou kapacitu ve stále menším a menším dárkovém balení.
Tato generace neustále hledá nejnovější vymoženosti a jako skupina se stává stále vlivnější a tvoří stále vyšší kupní sílu. Pokud jde o výběr automobilu, tito zákazníci používají stejný přístup jako u ostatních produktů; automobil by měl pokud možno uspokojit všechny jejich potřeby ve formě jednoho atraktivního a důmyslného balení.
Dole silné svaly XC, nad linií oken elegantní kupé
Z hlediska designu je XC60 Concept odvážným výtvorem, který je fúzí toho nejlepšího ze dvou odlišných, ale shodně dynamických typů automobilů. Pro spodní polovinu je charakteristický svalnatý vzhled vozu XC, který mu dodává odhodlaný výraz, a rozměrná kola zajišťující velkou světlou výšku. Nad linií oken připomínají odvážné křivky profil a sportovní charisma elegantního kupé.
Interiér modelu XC60 Concept je přinejmenším stejně odvážný jako exteriér. To platí zejména pro přístrojový panel a středovou konzolu, ale také pro zajímavě řešená tenká přední i zadní sedadla. “Koncept nejen že poměrně věrně ukazuje, jak bude model XC60 vypadat, ale také naznačuje linie budoucích modelů značky Volvo. Díky výraznějšímu designu budou naše automobily více extrovertní. Pokud dnes dokážete Volvo rozpoznat na 50 metrů, já se chci dostat do situace, kdy je v budoucnu bezpečně rozpoznáte na dvojnásobnou vzdálenost,” říká Steve Mattin, ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars.
Dodávky zákazníkům na počátku roku 2009
Prostřednictvím modelu XC60 Concept společnost Volvo Cars oznamuje, že rodina vozů XC, kterou v současnosti tvoří modely XC70 a XC90, se na začátku roku 2009 rozšíří. Podobně jako oba současné modely řady XC je i Volvo XC60 založeno na technologii osobního automobilu, což umožňuje spojení jeho robustnosti a odolnosti s dynamickými a atraktivními jízdními vlastnostmi. „Rád bych zdůraznil, že u projektu XC60 jsme se podobně jako u C30 zaměřovali především na životní styl a ne na věkovou skupinu. Rozšiřujeme naši modelovou nabídku tak, abychom dokázali přilákat více zákazníků žijících aktivním městským životním stylem. XC60 bude v našich plánech na zvýšení objemu prodeje hrát stejně důležitou roli jako model C30,” dodal Fredrik Arp.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas