Model C30 Electric disponuje jedinečnou technologií, která umožňuje jeho každodenní používání i při teplotách pod bodem mrazu, aniž by to mělo nepříznivý vliv na jízdní vlastnosti či pohodlí posádky.
„Zastáváme názor, že majitel elektromobilu by se neměl vzdávat žádné z kvalit, jež očekává od luxusního vozu. Naším cílem je vytvářet inovativní řešení, která vlastnictví elektromobilu ve všech ohledech a podmínkách zpříjemní a usnadní,“ říká Lennart Stegland, viceprezident sekce elektrických pohonných systémů společnosti Volvo Car Corporation.
Udržovat dobrý stav baterií a pohodlně vyhřátý interiér při teplotách bod bodem mrazu vyžaduje mnoho energie. Jelikož se při odběru energie z baterií vozu zkracuje jeho dojezdová vzdálenost, rozhodla se společnost Volvo Car Corporation vyvinout účinnější a flexibilnější řešení.
Model C30 Electric nepotřebuje pro udržení příjemně vyhřátého interiéru plýtvat energií z plně nabitých baterií.
Inteligentní klimatizační systém
Volvo C30 Electric je vybaveno sofistikovaným klimatizačním systémem s technickými řešeními, která společně umožnila vyřešit tři různé problémy:
- vytápění či chlazení prostoru pro cestující
- zahřívání či chlazení baterií dle potřeby
- chlazení elektromotoru a výkonové elektroniky
Klimatizační systém lze zapnout jak během jízdy, tak během nabíjení.
Předehřátí vozidla a jedinečný systém monitorování
Volvo C30 Electric je možné předehřát ještě před samotnou jízdou, kdy je vůz připojen k elektrické zásuvce. Časový spínač předehřevu lze aktivovat v menu nastavení vozu. Topná spirála (6 kW) při aktivaci ohřeje chladicí kapalinu v klimatizačním systému pomocí energie z elektrické zásuvky.
Ohřev zajišťuje udržení dobrého provozního stavu baterií a předehřátí interiéru.
Společnost Volvo Car Corporation u tohoto vozu použila jedinečný monitorovací systém, který zabezpečuje životnost baterií. Během nabíjení se baterie začnou automaticky zahřívat, jakmile teplota ve středu baterie poklesne k -15 °C.
Pokud je vůz zaparkován na místě, které neumožňuje nabití, automatické zahřívání baterie za účelem udržení účinného provozního stavu se spustí až při -19 °C.
V případě, že není zapojen napájecí kabel, může být interiér předehříván topením spalujícím palivo.
„Předehřev vozidla při teplotě -10 °C prodlouží dojezd o deset kilometrů v porovnání se ‚studeným startem‘, kdy musí být pro rychlé vytopení interiéru použita energie z baterie,“ vysvětluje Lennart Stegland.
K dispozici je také topení spalující palivo
Díky předehřátí začíná cesta v příjemně vyhřátém interiéru. Řidič může v menu vozidla zvolit, jakým způsobem se bude interiér během cesty vytápět:
- V režimu automatického vytápění je pro vyhřívání během jízdy aktivováno topení spalující bioetanol (5 kW) z nádrže o objemu 12 litrů (na trzích, kde není etanol k dispozici, bude možné spalovat benzín). Uzávěr plnicího hrdla nádrže se nachází na stejném místě jako u běžného Volva C30.
- Pokud řidič automatické vytápění vypne, na udržování pohodlné teploty interiéru začnou spolupracovat elektrická topná spirála a topný prvek s kladným teplotním koeficientem (PTC) (1 kW).
Během kratších jízd za středně chladného počasí lze pro ohřev interiéru používat elektrickou energii z baterií. Tímto krokem se u modelu C30 Electric dosáhne nulových emisí, rovněž se však o něco zkrátí dojezdová vzdálenost.
Bez kompromisů
„Oproti většině elektromobilů na trhu se řidič modelu C30 Electric nemusí vzdávat jízd na delší vzdálenosti, aby v interiéru vytvořil pohodlné prostředí i za extrémních zimních teplot,“ dodává Lennart Stegland. „Klimatizační systém je naprogramován tak, aby se dokázal přizpůsobit požadavkům řidiče. Pokud je kapacita baterie potřebná k zachování maximální mobility, je pro vytápění použito topení spalující palivo.“
Rychlý ohřev v případě potřeby
Je-li vůz zaparkován bez možnosti předehřátí, na rychlém rozmrazení oken a vyhřátí interiéru spolupracují tři topné zdroje.
Při současném spuštění elektrického ohřívače, topné spirály a topení spalujícího palivo je požadované teploty dosaženo během několika málo minut.
Topné zdroje spolupracují způsobem, který udržuje optimální rovnováhu mezi pohodlím a dojezdovou vzdáleností. Pokud již nejsou potřeba, dvě elektrické jednotky se automaticky vypnou a hlavní odpovědnost za vytápění během delších cest přenechají topení spalujícímu palivo.
Zimní testování v náročných podmínkách
Požadavky společnosti Volvo Car Corporation na model C30 Electric jsou stejně přísné jako na všechny ostatní modely značky Volvo a bateriemi poháněný vůz prochází stejným režimem testování.
Pokud jde o chladné prostředí, vůz byl vystaven velmi drsným podmínkám, abychom se ujistili, že sofistikovaná technologie bude fungovat bezchybně i za nízkých teplot kolem -30 °C.
„Náš nekompromisní přístup vyžaduje, aby se model C30 Electric při řízení, parkování a nabíjení za různých podmínek od velmi chladného až po horké počasí choval tak, jak očekáváme. Severní část Švédska je pro testy při nízkých teplotách perfektním místem,“ říká Lennart Stegland.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.